Je relatie na de geboorte

• Je relatie na de geboorte

Hallo

Een klein halfjaar geleden werden mijn man en ik de trotse ouders van een prachtige zoon. Hij stelt het goed en groeit als een kool en wij zijn supertrots op hem. Onze zoon verbindt ons als ouders en partners en we zien elkaar erg graag. Toch merk ik dat ik sinds de geboorte, wellicht mede door de vermoeidheid, vaak erg snel geïrriteerd raak. Echt om de stomste dingen zoals bv. wat te veel lawaai maken naar mijn mening, iets op een andere manier doen dan ik zou doen, rustig ronken terwijl ik 's nachts de kleine in slaap probeer te sussen, ...

Herkennen jullie dit? Ik weet dat ik zeker niet de perfecte ouder ben en mijn man is zeker wel een goede papa en toch stapelen de ergernissen zich op, ik kan het niet helpen en loslaten... Hoe zit dat bij jullie? Ik ben bang uit elkaar te groeien, want mijn zin tot knuffelen en intimiteit zit eveneens onder het vriespunt..

Groetjes
  • Ik denk dat dat ergens wel normaal is. Als ik naar mezelf kijk heeft het na de bevalling ook een paar maanden geduurd eer we weer wat meer intiem werden. Er zijn toch andere prioriteiten, en als je moe bent reageer je je al eens sneller af op je ventje. Aan hen om dat te kunnen plaatsen. Mijn zoontje is nu 2 jaar en we hebben nog (maar) één keer om de maand seks... mijn zin is na de zwangerschap nooit meer teruggekomen. Ik vrees dat je daar ook realistisch in moet zijn...
  • Ik vond de geboorte van ons eerste kindje grote impact hebben op onze relatie, ik weet niet hoelang dat duurde (geen jaar). Ook veel irritaties en onbegrip. Bij de tweede was dit minder en bij de derde nog minder (ook af en toe de nodige problemen, maar andere oorzaak)
    Ik zou dus zeggen, dit gaat voorbij, het wordt weer beter. Maar iedere relatie is natuurlijk anders en iedereen is uniek. Bij ons beterde het gelukkig. En ons seksleven is nog altijd zeer aanwezig, ondanks drie kleine kinderen, dus dat geldt echt nietvoor iedereen, dat dat op een laag pitje komt te staan.
  • Dit is volledig normaal hoor.
    Bij de geboorte van een kindje, moet je terug een evenwicht vinden in je gezin. Iedereen zoekt zijn plaatsje terug.
    Ook de vermoeidheid is inderdaad moordend. (daar zie ik het meest tegenop).

Neem bewust tijd voor elkaar, wees je bewust van jullie nieuwe rol.
    Het is geen schande om de baby even aan een babysit over te laten en je te focussen op jullie als koppel. Daar letten wij wel op. Elk jaar gaan we op reis met z'n tweetjes. (hebben natuurlijk wel geluk met veel opvang in de buurt)
  • Herkenbaar hoor, nog panic 😉
    Hier ook af en toe een kort lontje tegen elkaar, maar we weten van elkaar dat dit ook snel voorbij gaat.
    De impact van slapeloze nachten en de continue zorg zorgt voor prikkelbare momenten...
    Maar ergens op de avond maken we dan nog even zéér kort tijd voor elkaar om zaken uit te praten,. Knuffel en ons klaar te maken voor een nieuwe dag.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld