Jan Palfijn Gent

• jan palfijn gent

Hoi,

Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje. Aangezien ik veranderd ben van gynaecoloog, zal ik voor de eerste keer bevallen in AZ Jan Palfijn. Graag had ik wat reacties gelezen van mama's die daar ook bevallen zijn. Ik beviel in april in het UZ Gent. Ik was vrij tevreden over de zorgen, maar ik lag de eerste 2 dagen in een tweepersoonskamer wegens plaatsgebrek. Dit vond ik echt niet aangenaam, ik had een vrij zware bevalling en om dan op een overvolle (bezoek) kamer te komen... ppfffff. Ik vroeg me af of het Palfijn ook regelmatig kampt met plaatsgebrek.

Graag jullie reacties!

Groetjes,

Garnaaltje
  • Hey,

Ikzelf ben ook bevallen in UZGent en was daar heel content over. Als we volgend jaar voor een 2de gaan wil ik zeker weer daar bevallen.
    Mijn vriendin is onlangs bevallen in Jan Palfijn en was uiterst tevreden want het was zelfs een onderwaterbevalling. Ze had een kamer alleen en het was daar een gewone drukte. Het is eigenlijk wel altijd druk op de kraamafdeling hé, kindjes worden alle dagen geboren dus ja,kunnen ze in het hospitaal ook niet echt voorzien of ze wel genoeg kamers ter beschikking hebben voor iedereen die alleen wil liggen hé.
    Ik ben in het UZ binnen gegaan met vroegtijdige weeën en lag eerst ook op een 2 persoonskamer maar ik lag gelukkig alleen, en na 3 dagen ben ik verhuisd naar een 1 persoons kamer, ik vond dit persoonlijk niet erg.

Liefs Linske
  • hey

ik ben 2 x bevallen in jan palfijn gent en zal daar
    nu ook terug naartoe gaan!!!!!
    vriendelijk mooie ruime kamers en heel begaan met je baby
    welke gyne heb je als ik vragen mag????

grtz
    snoopytje wave.gif
  • Hoi Snoopytje,

Mijn gyn is dr Hauspy. Een speciaal type, maar ik apprecieer hem wel; hij is heel rechtuit en kan supergrappig uit de hoek komen. Wij is jouw gyn?

Hoi Linske,

Ja, over de zorgen in het UZ was ik ook tevreden hoor. De vroedvrouwen waren daar stuk voor stuk schatten, echt. Helaas viel mijn gyn niet mee.
    Nu, ik had een vrij zware bevalling. Toen ik volledig bebloed mijn tweepersoonskamer werd binnengereden, vond ik het toch niet zo aangenaam om te worden aangestaard door de visite van mijn kamergenote. Let wel, ik had een heel aangename kamergenote, maar toch. En ik vond het ook niet echt leuk dat er voortdurend bezoek binnenkwam als ik bv probeerde te geven (wat in het begin niet echt vlotte). En toen ik met de deur open moest douchen omdat ik dreigde het bewustzijn te verliezen, tja, toen vond ik pottenkijkers niet zo leuk! wink.gif
    Maar ik kan me voorstellen dat anderen daar minder problemen mee hebben, dat is zo persoonlijk he. Gelukkig maar dat sommige mama's niet malen om een tweepersoonskamer, anders was het probleem rond plaatsgebrek nog prangender.

Groetjes,

Garnaaltje
  • hey

dezelfde gyne als mij dus...hihi
    is de 2de keer dat ik hem heb.. valt wel mee hoor...
    het enige waar hij veel problemen over maakt is als je
    teveel bij komt zoals ik dus..hihi...
    heb al schrik om maandag terug bij hem te gaan..
    mocht niks meer bijkomen en vorige week op een week
    tijd al weer 2 kg bij..pppffffttttt
    ga nu 4 dagen niks meer eten..hihi...
    en hij is oo nog een hoofd van afdeling in palfijn hé...

grtz
    snoopytje
    wave.gif
  • Hey garnaaltje,

ik ben tweemaal bevallen in het uz en heel tevreden over. ook over mijn gyn, maar waar ik altijd mee inzit is dat je de gyn van wacht krijgt als je in het weekend bevalt. wie was jouw gyn dan als die tegenviel?

mijn schoonzusje was heel tevreden over jan palfijn, zij is daar lang opgenomen geweest met vroegtijdige weeen en ze vond iedereen daar heel vriendelijk. ze had altijd een eenpersoonskamer.

groetjes
    neel
  • Hey Dames!
    Ik zou ook bevallen in het Jan Palfijn te Gent,
    Ben blij te horen dat het een goede verzorging is! Ik heb dr.Vrijens als gyne...
    weet er iemand hoe hij is bij bevallingen enzo?
    Lieve groetjes, muizeke xxx
  • Hallo,

Ik ga ook bevallen in Jan Palfijn in Gent.
    Kan er mij iemand vertellen of de papa mag blijven slapen de dagen na de bevalling? Lijkt me niet zo fijn om die eerste nachten alleen te zijn. Een baby is toch een hele verandering. Alles is nieuw.
    Volgens mij is dit iets wat je samen met je partner moet beleven, dag en nacht...
    Hopelijk kan er mij iemand antwoorden!
    Groetjes,
    Sarah
  • Ik ga ook bevallen in Jan Palfijn gent. Ik denk wel dat je man mag blijven slapen, want ik heb al van die plooibedjes in de gang zien staan.
    Ik ben al twee keer opgenomen geweest op de materniteit (nogal moeilijke zwangerschap) en ik ben er echt zeer tevreden van. Vriendelijke vroedvrouwen en verpleegsters, ik mocht echt niet klagen. Ondanks de omstandigheden voelde ik mij daar echt wel goed en naar ?t schijnt is hun verloskwartier een jaar of twee geleden vernieuwd, dus dat zal ook wel in orde zijn.

Groetjes xmasblink.gif
  • hey

je man/ vriend kan je hele verblijf bij je blijven
    slapen... het komt op 21 e per dag voor slaap en 3 x eten
    per dag.. dus heel gemakkelijk!!!

grtz
    snoopytje wave.gif
  • een ramp

mijn echtgenote is daar de tweede keer binnengegaan voor een keizersnede de eerste keer ging alles goed ,de tweede keer na de verbouwingen aldaar was een ramp
    Op de operatietafel ging het al mis er zat in de eerste plaats nog een stuk van de draad in van de vorige operatie , slordig verwijdert dus
    de epidurale zat niet juist geplaatst ( te hoog ) mijn vrouw verloor constant het bewustzijn , antwoord aldaar : de epidurale zal iets te hoog zitten maak u geen zorgen , een deel van de verpleegsters stampen gewoon deur open zonder kloppen en hebben totaal geen respect voor de patiënt ,
    de hoofdverpleegster relativeert dit door de goedkope uitvlucht te gebruiken dat men geen onnodig lawaai wil maken , de climatisatie in het gebouw is gewoon een ramp , je kan geen raam openzetten 29 graden was het daar vermufte geur , als je wil ziek worden moet je daar zijn .
    en dan gaan we nog zwijgen over de complicaties ten gevolge van de slordigheid , mocht hier iemand over twijfelen ik heb hier het relaas op papier
    inderdaad Decleer is een krak maar de rest is een ramp , ik vraag me alleen af wat die goede man daar zijn tijd zit te verspillen
    al bij al in jan palfijn moet je niet zijn ,ik denk dat je beter thuis bevalt
  • Ben onlangs ook in het jan palfijn bevallen en ben er ondanks een horrorbevalling zeer goed opgevangen! Over de vroedvrouw, een vrij jong meisje nog, die bij mijn bevalling aanwezig was, ben ik niet te spreken. Ze twijfelde teveel en was in paniek. Toen ik vroeg om de gynaecoloog terug te halen negeerde ze me gewoon. Ze had meer schrik om de dokter terug te halen dan in te zitten met het welzijn van haar patiënt. Uiteindelijk na een goed half uur en op aanraden vanhaar collega toch de dokter terug laten komen. Gelukkig dat de gynaecoloog niet twijfelde en zeer snel handelde. Op de materniteit is het inderdaad vreselijk warm en is er ook weinig daglicht. De zonnewering gaat omlaag bij de minste zonnestraal. Dus wel ambetant als je kindje zonlicht nodig heeft tegen het geel zien! Bij mij was het vooral 1 vrouw die het eten bedeelde die nooit klopte, de rest deed dit meestal. Van de vroedvrouwen stoorde mij dit niet maar van die ene vrouw wel!

Toch moet ik zeggen dat ik onmiddellijk weer voor het jan palfijn zou kiezen! Zeer vriendelijke vroedvrouwen, nemen hun tijd, helpen waar ze kunnen, komen je troosten als de babyblues begint, luisteren echt naar je! Ik ben er enorm goed opgevangen. Ook over de gynaecoloog niets dan lof en ik ben bij dr hauspy bevallen! Neemt zijn tijd en is zeer professioneel. Er wordt evenveel zorg gedragen voor de moeder als voor de baby! Wat ook super vond is dat de vitaminen, pamperdoekjes, zalfjes klaar staan om mee te nemen naar huis zodat je goed kunt thuiskomen en niet meer snel naar de apotheek moet lopen. Ben je nog niet voldoende op krachten dan mag je gerust nog wat langer blijven. Echt waar ik kan het iedereen aanbevelen om naar het jan palfijn ziekenhuis te gaan om te bevallen! Supergoede materniteit en zeer goede gynaecologen!
  • Materniteit Jan palfijn

Hallo,

Ik ben 6maanden zwanger en zal bevallen in het Jan palfijn ziekenhuis in Gent. Nu wou ik even vragen of iemand ervaring heeft met de tweepersoonskamers sinds die verbouwd zijn en hoe ze er een beetje uitzien.

Groetjes,
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld