Inleiden 2de bevalling (1ste spontaan)

• Inleiden 2de bevalling (1ste spontaan)

Zijn er mensen die ervaring hebben waarbij de 2de bevalling ingeleid werd, nadat de 1ste wel spontaan kwam?
    Waar kan ik me aan verwachten? Ik lees dat sommige weeënstorm krijgen en dat anderen soms 2-3 dagen doen over de bevalling?
    Ik heb 3 cm opening, baarmoederhals is verkort en klein beetje verweekt maar niet voldoende.
    Ik moet zondagavond binnen om 20u voor tablet (voor zover ik begrepen heb is dat om de baarmoederhals te verweken?)
    Ik mag dan naar huis en moet weer binnen gaan als weeën doorzetten.
    Als ze niet vanzelf doorzetten moet ik maandagochtend binnen voor infuus met weeënopwekkers.
    Maar ik lees dat bij sommige gewoon de vliezen gebroken worden (aangezien ik al 3 cm opening heb?) en dat ze kijken of dat de weeën doet doorzetten...
  • Waarom moet je nu al binnenkomen voor een tablet? Je bent nog maar 38+2..
    Alles zal er dan wrs een beetje vanaf hangen van zondag het onderzoek.. Vliezen breken ze niet direct hoor..
    Hier inleiding gehad (3x) en telkens binnen 6uur bevallen en weeën waren zoals bij eerste bevalling die spontaan was begonnen..
    Ik dacht wel dat het een tablet opsteken was en dan niet meer naar huis maar direct blijven en aan monitor..
  • Hoi Marie,

Hier ook de eerste keer spontaan bevallen en de tweede ingeleid. Ik moest smorgens binnengaan en dan hebben ze eerst mijn vliezen gebroken waarna ik direct lichte weeën kreeg. Ik kreeg er wel snel weeën opwekker via infuus bij. Smorgens rond 8 u waren mijn vliezen gebroken en om 12.30 ben ik bevallen smile.gif 4,5 dus, lekker kort! Wel heel heftige uurtjes, idd een weeën storm, maar ik ben zonder epi bevallen en het was te doen, zeker omdat het zo snel ging. Ik dacht dat ik ook 2a 3 cm opening had vtv.
    Nu binnen 3 maand beval ik van onze derde, ik hoop heel erg op een spontaan begin, maar ik ben niet angstig voor een inleiding. (Ik ben hoe dan ook niet zo snel angstig)
    Succes en hopelijk begint het toch nog spontaan!
  • Inleiden zal zijn op 38+4 en bevalling voorzien op 38+5. Zijn verschillende redenen waarom gyn kiest om in te leiden.

Ik heb nog eens gebeld naar verloskwartier en blijkbaar moet ik na het tabletje aan de monitor maar mag ik daarna gewoon naar huis.
    Als weeën 's nachts beginnen moet ik binnen gaan.
    Als ze niet beginnen moet ik rond 6u - 6u30 binnen gaan en krijg ik infuus met weeënopwekkers. Vliezen worden gebroken door gyn voor zijn consultaties (hij start om 9u)
    Blij om te horen dat het bij jullie vlot gegaan is.
  • Bij mij waren de vliezen spontaan gebroken en 30uur later hebben ze de bevalling ingeleid omdat er in tussentijd helemaal niks gebeurd was (was wel op 35weken, dus nog geen ontsluiting ofzo) 'S morgens zo'n tablet gekregen en nadien ook infuus met weeenopwekkers , na de middag toch epi gevraagd en uiteindelijk rond 16u bevallen. Ik vond het slopender dan een natuurlijke bevalling, en had ik geweten dat het zo goed ging meevallen had ik de epidurale al een paar uur eerder gevraagd smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld