Ik wil keizersnede en zoek gynaecoloog die hiermee instemt

• Hallokes iedereen

Om diverse redenen kies ik bewust voor een keizersnede. Ik ben al bij twee gynaecologen geweest, die beiden pertinent weigerden om me die keuze te geven.

Hoe vind ik een gynaecoloog die instemt met een geplande keizersnede? Als iemand van jullie zo'n gyn kent, laten jullie 't me alsjeblief weten? Liefst regio Waasland (Hamme, Dendermonde, Sint-Niklaas, Lokeren, ...) maar mag desnoods ook uit regio Gent zijn.

Als hij/zijn maar akkoord gaat met een bewust gekozen keizersnede.

Ik hoor graag wie jullie me aanraden.
    Als je 't niet graag in een forum zet, kan je me via het knopje onder m'n naam ook privé mailen.

Alvast hartelijk dank voor jullie input!

Groetjes
    Aprilvisje x wave.gif
  • ik denk niet dat je die gaat vinden. In amerika misschien wel. Maar hier zijn ze er niet zo happig op.
    Ik heb er 2 gehad en ik heb er geen moeite mee
    maar mijn schoonzussen waren toch een stuk sneller op de been. Ik ben toch wel benieuwd naar je redenen.
  • Ik denk en hoop dat je geen vindt die hiermee akkoord gaat. Keizersnede is nog altijd een ingreep die meer risico's met zich meebrengt dan een natuurlijke bevalling. Het herstel is ook veel zwaarder dan bij een natuurlijke bevalling. En voor je baby is het ook niet de meest ideale manier om ter wereld te komen.

(ik ben niet tegen keizersnede's omwille van medische redenen, gelukkig dat ze deze mama's wel zo kunnen helpen)
  • Ik vraag me af waarom je zo weloverwogen een keizersnee wil? Naar wat ik begrijp is het herstel ervan heel wat zwaarder dan van een gewone bevalling en lijkt me echt geen pretje.

De meeste gyns zullen dat inderdaad weigeren tenzij er medische redenen voor zijn...

edit: proficiat met je zwangerschap trouwens!! content.gif Aangepast door Kimmi op 22/01/2011 13:28
  • aprilvisje,
    beN bevallen van de eerste 5 kids onder begeleing van dr ***(23j geleden) de andere samen met huisharst dr *** en Dr *** geen van hen gaan een keizersnede uitvren als daartoe geen medische of dringende redenen vo het kindje zijn.

een keizersnede is een zware ingreep en je loopt onodige risco's door de verdoving .
    ben ervan overtuigd als het medisch gestaafd is ze dan wel overgaan tot keizersnede.

een gewone bevalling is misschien een angstig gevoel maar zovelen deden het reeds en je kan altijd epudrale krijgen .
    mijn zeven zwangerschappen zijn om medische redenen ingeleid een zware dobber want zulkse bevallingen duurden in mijn geval gemiddeld 24 uu tot 88 uur , de wee?n voelde ik al na 10' baxteren maar ik wist op voorhand dat het niet anders kon.

welke motivatie heb je om een keizersnede te bewust kiezen.

de 2 kleinste werden geboren in mechelen begeleid door dr *** .
    de jongste was een geplande keizersnede maar toen de echo van opname bleek dat de baby toch niet meer dwars lag zijn ze spontaan begonnen met inleiden en ben ik op natuurlijke wijze bevallen.

je geneest sneller, loopt geen risico dat je wonde ontsteekt, littekenweefsel vormt enz....

in nov 2009 heb ik men baarmoeder moeten laten wegnemen , kan je vergelijken met keizersnede , ik lag 4 dagen in het ziekenhuis en moet je zeggen dat ik 7 weken echt afgezien heb (mja gezin met 7 kids en dan zware ingreep) was niet niets, de opereatienaad heeft weken ontstoken, kreeg 3 weken 4x per dag antibiotica via poortkatheter, en 4 weken lang wieken in de operatienaad .
    in maart 2010 volgde een nieuwe ingreep omdat er een zware absec gevormd was op de plaatsdus weer een zware ingreep die gelukkig zonder complicatie's verliep. waar de wiek weken was gezet (2x daags door thuisverpleegkundigen)
    ik kan je dus vertellen dat het hevige pijnen waren .
    de operatienaad blijft gevoelig , lelijk litteken ...
    zet eerst al je beweegreden nog eens op een rijtje .
    je mag me gerust mailen als je vragen hebt .
    hug.gif
    greats maxnicAangepast door Eva op 13/02/2011 16:48
  • Zoals iemand al zei, tenzij je in Amerika woont en je bent een "celebrity" zie ik het ni snel gebeuren dat je een gyn vindt die zonder medische redenen een keizersnede zal uitvoeren...

Maar ik kan me best wel inbeelden hoe je je voelt, want toen ik zwanger was had ik juist dezelfde idee gewoonweg omdat ik bang was voor de bevalling en zeker na meerdere "horrorverhalen" te horen was ik er zeker van dat "natuurlijk bevallen" niks voor mij zou zijn.
    Ik heb de vraag zelfs ni durven stellen bij de gyn dus ja blush.gif
    Uiteindelijk hebben miljoenen vrouwen ons voorgedaan (en zelfs zonder al die snufjes zoals epiduraal enzo) dak het idee gewoon van me heb afgezet...en zie ben ondertussen mama geworden van een prachtige dochter en ben normaal bevallen bigsmile.gif
    En heb er absoluut geen spijt van

Ik hoop dat je het idee met de tijd van je afzet en geniet van je zwangerschap en die momenten die nog gaan komen thumbup.gif

wave.gif
  • Hey

Gelijk iedereen hier vraag ik me af waarom je zo graag een keizersnede wilt.
    Ik heb er 2 gehad (te smal bekken) en geloof me dat is echt geen lachtertje hoor.

groetjes Mopje
  • Wel, ik begrijp je perfect. Ik had zelf veel schrik voor een "normale" bevalling maar durfde dit niet vragen aan de gyn. Spijtig genoeg zijn mijn ergste angsten uitgekomen en heb ik nu na negen maanden nog altijd veel pijn en is seks onmogelijk. Ik leef zonder te overdrijven in een nachtmerrie. Binnenkort zou ik een operatie moeten ondergaan om te proberen dit nog goed te krijgen. Dus aan mij moet niemand komen vertellen dat je na een keizersnede langer "last" hebt. Ok, ik geef toe dat het bij iedereen anders is en sommigen hebben nu blijkbaar gewoon "pech". Maar persoonlijk had ik dus dit risico (dat bij mij wél werkelijkheid geworden is) liever niet gelopen. Voor mij liever een litteken op mijn buik dan in mijn vagina. Ik voel mij gewoon verminkt.
    Ik zie dus niet in waarom een gyn hiermee geen rekening zou willen houden. Ik vrees dat dit onderwerp zodanig taboe is dat de gevolgen van een "normale" bevalling zwaar onderschat worden. Spijtig genoeg voor alle vrouwen die hier ook mee te maken hebben en er niet over durven praten.
  • Olivia en aprilvisje, met alle respect naar jullie beweegredenen toe, echt waar, is het wel gewoon logisch dat een gynaecoloog hiermee niet zal instemmen. Het risico is gewoon groter bij een keizersnede en een gyn die dus een keizersnede uitvoert zonder medische noodzaak/overweging, zal ook verantwoordelijk gehouden worden als er wat misloopt.

Net zoals jullie willen begrepen worden, moet je dus ook de gyn begrijpen die dit weigert te doen.

Persoonlijk zou ik jullie, ook al ken ik de beweegredenen niet precies, toch eerder aanraden bij een psycholoog op consult te gaan om die angsten door te spreken. En dat dan vooraleer je zwanger wordt, i.p.v. zwanger te worden en pas dan te beginnen hopen dat men je een keizersnede zal toestaan. Voor aprilvisje is dat nu te laat, maar dan nog zou ik in haar plaats NU een gesprek met een psycholoog plannen i.p.v. wanhopig naar een gyn op zoek te gaan die wil instemmen met je vraag. Een gynaecoloog moet in de eerste plaats iemand zijn die professioneel goed zorgt voor moeder en kind. Niet iemand die zonder grondige reden ingaat op het verzoek van een toekomstige mama. Dus, zelfs als je er niet vanaf te brengen bent dat je een KZ wilt, is een gesprek met een psycholoog geen slecht idee want dan kunnen zij je samen verder begeleiden.
  • Wel, bedankt Dieke voor het begrip maar ik vrees dat een psycholoog mijn probleem niet zal kunnen oplossen daar het uiteraard een fysiek probleem is, waar ik uiteraard al heel erg emotioneel van heb afgezien, dat wel, maar men moet de zaken niet omdraaien.
    Los daarvan zou ik, als ik Aprilvisje was, en ik weet natuurlijk niet of haar reden iets te maken heeft met de mijne, eens contact opnemen met een zelfstandige vroedvrouw of een doula om je te begeleiden. Maar ja, ik ken natuuurlijk de redenen niet van Aprilvisje.
    En ja, een gyn zou iemand moeten zijn die zorg draagt voor kind en moeder, maar ik heb moeten vaststellen dat dat laatste blijkbaar niet zozeer het geval is.
  • Hey Olivia

Hoewel ik natuurlijk geen dokter ben, kan ik me nu wel iets voorstellen bij je fysieke probleem en uiteraard vind ik dan weer wel dat een gyn ervoor moet openstaan een KZ uit te voeren. Dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet goed, nee, dat jouw gyn daartoe niet bereid bleek! Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat mijn eigen gyn op zulke vraag 'nee' zou zeggen.
  • Aprilvisje, waarom wil je dan een ks? Ik heb een spoedks gehad en nu misschien een geplande ks, maar dat weet ik pas aan 38 weken. Echt waar, ik zie die ks niet zitten... Het is een operatie, je bent zeker niet direct hersteld, kan de eerste dagen niet uit bed, kan je kindje niet verzorgen enz. Nee, ik hoop heel erg dat er toch een waterkansje is dat ik gewoon mag en kan bevallen, want de ervaring zelf (zal ook wel nadelen hebben tov een ks) lijkt me zoveel specialer... Je kindje bij jou krijgen ipv even 2 min zien en daarna weer weg totdat je na bijna 2 uren terug naar je kamer mag. En mijn kindje lag op neo, al helemaal niet leuk...

Ik denk ook dat je weinig kans hebt om een gyn te vinden die dit zomaar zal doen, zonder medische reden. Mijn gyn zal het nu wel doen bij iemand die ik ken omdat haar vorige bevalling niet vlot is verlopen, al is dat niet met volle overtuiging bij hem. Ze moesten tussenkomen met de verlostang en dat heeft gevolgen gehad voor het kindje. Het kindje is gezond hoor, maar zij wil dat niet meer meemaken. En zelfs na mijn spoedks gaat hij zien of het gewoon kan omdat dit primeert.
  • Hallo,

Ik ken eerlijk gezegd ook geen enkele arts die hiermee zou instemmen. Daar moet je inderdaad in Amerika of zo voor zijn. Ik begrijp ook niet goed waarom je dat zou willen?? Het is een zware ingreep. Je hebt veel tijd nodig omte herstellen. hoor. Terwijl dit bij een standaard bevalling toch enigszins anders gaat.
    Olivia heeft nu natuurlijk een horrorverhaal en dat wens ik niemand toe maar de meeste vaginale bevallingen verlopen zonder grote complicaties. Als je wat googelt zul je best op andere horrorverhalen stoten over keizersnedes. Als je geen risico wil, moet je er gewoon niet aan beginnen hé.
    Ben toch wel wat nieuwsgierig naar de reden waarom je zo graag een ks wil. (krijg eerlijk gezegd al koude rillingen als ik eraan denk. Ons eerste kindje lag in stuit tot een week of 38 en de datum voor de KS stond al vast... Heb hier nachtenlang van wekkergelegen want wou een natuurlijke bevalling. Gelukkig lag ze tijdens de laatste controle toch goed.
  • en ik vond het zo spijtig dat het 2x ks is geworden, wel geplande!
    toen bleek dat mijn zoontje is stuit lag, wist ik dat hij zich niet meer zou draaien, dus ks stond vast,mijn dochter was dan niet genoeg ingedaald, gyn wou geen risico nemen, kans dat ze niet meer zou indalen was groot, dus ks stond ook vast! mijn schoonzus (3j geleden) die toen ook zwanger was van een 2de was een beetje jaloers?? terwijl haar eerste bevalling redelijk vlot verlopen is wou ze graag een ks, ze vroeg aan mij of de gyn een ks zou willen doen, ik keek haar zo aan van, allez, je kan op een natuurlijke manier bevallen, doe dan dan, ik kan het niet, zo een mooie moment, die je niet echt kan vergelijken met een ks, mijn 2 kindjes zijn onmiddellijk meegenomen, is ook overal anders natuurlijk!
    ik heb toen de vraag eens gesteld aan mijn gyn of hij een ks zou uitvoeren als het niet nodig is, had een duidelijke NEE!

natuurlijk weten we niet wat de juiste redenen zijn, in ieder geval, veel succesAangepast door romina op 22/01/2011 17:08
  • mijn man zijn schoonzus is 2 keren bevallen met een KS zonder medische redenen.
    sla me dood, maar ik weet niet meer waar. 1ste dochter had ze al toen ik mijn man leerde kennen, maar ik dacht in een Aalsters ziekenhuis...

zij wou dit omwille van de praktische kant. ze wou de dag vast hebben, en bevallen was bij haar meer een noodzakelijk kwaad, dus liever de pijnloze manier. ze wou ook niet ervaren wat bevallen was, dat interesseerde haar niet, zei ze letterlijk.

het gebeurd dus wel nog dat je ks kan verkrijgen zonder medische redenen.
    natuurlijk.. ik weet niet wat zij gevraagd of gezegd heeft aan de gyn. misschien met de juiste psychologische redenen dat je er wel mee weggeraakt???

ikzelf heb bijna een ks gehad omdat mijn jongste niet wou draaien. pas op 37 weken gedraaid en man wat heb ik gehuild omdat het ks ging zijn!!!

vrijwillige keizersnede en ik vermoedt omwille van psychische redenen (aangezien je geen gyn vindt die het nu wil doen) vind ik nutteloos jezelf en je kind een risico aandoen. met alle angst op de wereld, dan nog zou ik kiezen voor de meest veilige manier! en als dat dan normaal bevallen is, zou ik er gewoon doorgaan.. voor mijn baby! dan is dat kleine kind in mij meer waard dan al mijn angsten en nachtmerries!
  • Hey,

Hier twee natuurlijke bevallingen en één ks, omwille van stuitligging.
    (verhaal staat op profiel...normaal zou het vaginale stuitbevalling geweest zijn maar door de weekenddienst een gyn die geen deed)

Liever 100 maal gewoon bevallen dan een ks..het waren twee prachtige momenten, ok weeen doen pijn ,daar heb je desnoods epidurale voor, maar eens ze je dat kindje dat je 9maand lang gedragen hebt op je buik leggen ben je alle pijn vergeten en bij een ks heb je nog weken last en pijn...het is en blijft een heel zware ingreep!

Wat heb ik hier geweend toen ik die ks moest ondergaan!

Waarom zou je voor ks kiezen? Ik denk niet dat je een gyn gaat vinden die zomaar zonder medische redenen een ks gaat doen...

Olivia, jammer dat je dit moest meemaken maar het grootste gedeelte van de vaginale bevallingen verloopt prima...veel sterkte nog sadhug.gif

Proficiat met je zwangerschap trouwens!!!

liefs
    cin
  • Goh, mocht ik ooit nog eens zwanger mogen zijn, ik zou eerlijk gezegd ook liever een keizersnede hebben.
    Zeker niet voor de pijn, hoewel ik in mijn ogen een horrorbevalling gehad heb, maar om een paar andere redenen.
    Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren (water brak), het hartritme ging omlaag naar de geboorte toe en ik werd toch wel bang en had het gevoel dat ze er nogal druk en spoed achter zetten. Ik had blijkbaar ook koorts en kreeg iets tegen infecties.
    Mijn zoontje had na de bevalling ook een verschoven bovenste nekwervel en ik heb maanden naar de juiste osteopaat gezocht, eer ik eindelijk bij de juiste terechtkwam die zijn nekje weer volledig in orde gebracht heeft. Hij heeft bijna 4 maand zijn hoofd niet naar de rechterkant kunnen draaien, lag altijd in 'banaanhouding' en ook zware reflux, pas volledig gedaan tegen zijn 1,5 jaar.

Ik heb ook bijna 20° scoliose aan mijn ruggengraat, de epidurale werkte maar half en achteraf gezien is daar ook een risico aan verbonden.

Dan bleef ook de placenta nog eens vastzitten en na een uur heel onaangenaam duwen op mijn buik door de dokter reden ze me dan maar naar de OK en dat was pas afzien. Ondertussen werkte de epidurale volledig en verdoofden ze me echt nog een heel stuk verder, om daar al rillend en bevend manueel op de OK door weer een andere dokter (de mijne was op reis) die placenta te laten uithalen, ik voelde me echt een stuk vlees dat daar lag, waar ze in aan het wroeten waren, niemand die wat tegen me zei (of toch niet dat ik het me herinner).

Ik heb dan nog een uur of 2 liggen beven in de ontwaakzaal, mijn nek helemaal verkrampt van de pijn, tot ze me eindelijk iets gaven tegen het rillen en mijn lichaam kalmeerde, zodat ik mijn hoofd kon neerleggen. Onderaan was ik dan ook nog eens gescheurd.
    Ik hoorde ze overleggen om me bloed bij te geven, omdat ik zoveel verloren was, maar het was op het randje en ik kreeg via het infuus zakjes ijzer in de plaats. Mijn man zei achteraf dat hij er ook niet gerust in was, zo'n hoeveelheid bloed dat ik was verloren.

Tegen dat ik naar de kamer mocht was het al voorbij middernacht en blijkbaar was ons zoontje toch te prematuur om bij mij te mogen, want hij kreunde en dronk niet, maar mocht hij toch bij mij gelegen hebben, ik zou niet eens in staat geweest zijn voor hem te zorgen.
    Een keizersnede zal ook wel niet aangenaam zijn (heb al 4 keer een laparoscopie gehad, waarvan 1 met complicaties), maar als er een volgende keer komt, zal ik mijn gynaecoloog er toch ook over spreken hoor.Aangepast door Mona op 22/01/2011 20:32
  • Goh, meiden, bedankt dat jullie mijn forum lezen.

Maar als ik eerlijk mag zijn: het interesseert me geen f*** wie van jullie mijn keuze al dan niet ondersteunt. Als me dat hier onpopulair maakt in de fora, so be it. Aan die hele polemiek heb ik geen boodschap. Mijn besluit staat vast.

Mijn vraag is: welke gynaecologen zijn bereid tot een gewenste keizersnede?

Groetjes
    Aprilvisje
  • Euhhhhhh aprilvisje????? Er is hier geen enkele dame die je hier aanvalt of zo. Dus zo gaan reageren lijkt me echt te dom voor woorden. Iedereen geeft gewoon zijn eigen verhaal. Positieve en negatieve. Ook geef jij niks van bijkomende informatie, dus is het voor ons maar raden waarom jij die ks nu zo graag wil.In ieder geval veel succes met je bevalling, keizersnede........ Wat het ook mag worden. Maar denk wel dat als je op deze manier bij een gyne gaat reageren, dat je nog minder kans maakt.
  • Aprilvisje, als je de reden geeft, dan zullen ze je misschien beter begrijpen. Ik denk ook niet dat een gyn dit zomaar zal toestaan als er geen grondige medische reden voor is.
    Als je bang bent om gewoon te bevallen, daar is geen enkele reden toe. Ik ben drie keer bevallen met epidurale, niets van pijn gehad en moest je mij zeggen om morgen opnieuw te bevallen, graag...ik heb drie keer genoten van mijn bevalling en zag daar helemaal niet tegen op! Van mijn laatste zoontje mocht ik zelfs een paar uur na de bevalling al mijn bed uit.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld