Iemand ervaring met 3 keizersnedes

• Iemand ervaring met 3 keizersnedes

Tweemaal moeten bevallen met keizersnede. Tijdens de laatste keizersnede zei de dokter dat het litteken redelijk dun was. Nu twijfelen we voor een derde maar ik heb enorm veel schrik voor dit 'risico'. Uit onwetendheid want hoe groot is dit risico? En kunnen ze testen hoe dik die baarmoederwand nu is? Iemand ervaring?
    Bange kwezel.
  • Hoi,

Ik heb 3 keizersnede gehad wel met telkens 4 jaar ertussen, nergens problemen mee gehad tijdens de zwangerschappen, alle zwangerschappen normaal uitgedragen, en goede baby's van ongeverr 3,7 kg en 50 cm groot.
  • zelf geen ervaring maar mijn kapster is 3x bevallen met keizersnede zonder problemen.
    Haar laatste was wel een nakomertje (6 jaar later) dus misschien heeft dat een invloed gehad dat het litteken goed genezen was ondertussen.
  • Ik heb 3 keizersnede's achter de rug. Ik heb geen enkel probleem gehad. Natuurlijk was het wel geplande ks.
    Zoiezo word er maandelijks gekeken naar je,litteken en bij enige twijfel word je opgenomen.
  • Wij wilden altijd graag 3 kindjes, we hebben er nu twee en beide zijn geboren met ks. Ik had op voorhand aan de gynaecoloog gemeld dat we nog graag een derde wilden en tijdens de ks liet ze me weten dat het litteken er goed uitzag en dat een derde dus nog kon. Nu twee jaar na de laatste ks gaan we dus bijna starten voor nummer 3. Ik begrijp je angst, de gynaecoloog heeft me min of meer gerustgesteld maar toch blijf ik het een vreemd idee vinden dat er een gevoelige plek is in mijn baarmoeder waar zoveel druk op komt te staan. Misschien is het geen slecht idee om een verkennend gesprek te hebben met je gynaecoloog zodat zij je wat raad/rust kan geven.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld