Hospitalisatieverzekering dekt enkel een tweepersoonskamer. Iemand ervaring?

• Hospitalisatieverzekering dekt enkel een tweepersoonskamer. Iemand ervaring?

Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn werk (bank van Breda), nu blijkt dat deze enkel een tweepersoonskamer dekt.
    Ik zal bevallen in het AZ van Herentals, op de website staat dat er voor een eenpersoonkamer een supplement van 65 euro is per nacht + de extra erelonen van de dokters. Kan iemand me vertellen hoeveel dit ongever bedraagt?
    Weet iemand hoeveel tweepersoonskamers er zijn in Herentals of hoe groot de kans is als je vraagt voor een tweepersoonskamer maar dat je toch alleen ligt?
  • geen ervaring met het zkh maar wat je ook kan proberen
    bij ons als je naar de monitor gaat loop je voorbij de 2persoonskamer en ik zag aan de kaartjes dat ze volzet was dus ik vroeg bewust achter 2pers kamer en zo lag ik op een 1perskamer

van onze eerste heb ik op een 2pers kamer gelegen,je moet geluk hebben met wie je ligt al wordt je ook dubbel wakker bij 2baby'tjes.
    vreemd bezoek wat dan ook voorbij je loopt enzo
  • erelonen zal niemand echt op kunnen antwoorde want dat is iets wat de dokter zelf kiest en dus niet altijd hetzelfde bedrag is
  • Je kan bij de inschrijving en zelfs op voorhand al deze info verkrijgen via ziekenhuis. Ze zijn verplicht hier transparant in te zijn. Je kan gewoon bellen naar opnamedienst bijvoorbeeld. Truukjes helpen meestal niet zoals hierboven beschreven. Je tekent voor dubbel of privé. Zijn de dubbele echt vol en je komt per toeval privé te liggen dan verhuis je van zodra dubbele vrijkomt. Lijkt me ook logisch....
  • Geen ervaring met het zkh maar ik ben twee keer bevallen en twee keer heb ik mijn volledige verblijf op een een persoonskamer doorgebracht, terwijl ik tweepersoons had aangegeven. In dat zkh hebben ze maar 1 tweepersoonskamer😊 dus @rubine, dat trucje werkt soms prima😊
  • Ik ben thans mijn volledig op de 1pers kamer blijven liggen.
    Zou me verbazen dat ze bv voor 1nacht u alles laten inpakken en ook alles veranderen vant klein want overal staan kamernummers op.
    En dan nog dan had ik voor die laatste nacht wel getekend voor een 1pers kamer maar betaalde ik toch geen 4dagen de volle pot bigsmile.gif
  • Toen ik beviel in 2014 in dit ziekenhuis zeiden ze dat dit moeilijk in te schatten was, ik heb dus voor een 1pers kamer gekozen. Het was toen wel druk op de gang.

De opleg heeft mee een kleine 1000€ gekost. De service was er super!
  • Hier zitten we bij de voorzorg en hebben we hospi plus. Deze dekt ook eenpersoonskamers. Je betaalt jaarlijks natuurlijk wel een groter bedrag dan de gewone verzekering.

Maar ik beval met keizersnede's. De eerste dagen lig je er met een sonde en kan je niet uit bed. Echt gezellig is het dan niet om met twee op een kamert te liggen.

Maar betreft t onderwerp hier. Je zal zowiezo de opleg moeten betalen dan voor de eenpersoonskamer. Dus de verzekering zal enkel de bevalling en verzorging betalen.
  • 2 jaar geleden bevallen in Herentals.

Je kan op rondleiding gaan op het verloskwartier en materniteit zodat je de kamers ed eens kan bekijken. Ik geloof dat er 2 of 3 twee-persoonskamers zijn (zie morgen mijn zelfstandig vroedvrouw, die ook parttime op materniteit werkt, als ik er aan denk, zal ik het eens vragen).

Nu, op zich is het niet dat kamersupplement dat doortelt op de factuur, wel de erolonen van de gyn, kine,...

Ik ben bij DKV, en koos voor een luxekamer (zodat mijn man kon blijven slapen en we beiden eten kregen), mijn factuur toen bedroeg dik € 3000 als ik het me goed herinner. Hebben daar zelf enkel het verzorgingssetje van moeten betalen (toen € 35).
  • Vanmiddag mijn vroedvrouw gezien en het nagevraagd (ze geeft zelf ook de rondleidingen op materniteit):

Er zijn in Herentals 2 twee-persoonskamers en als je die neemt mag je er ook vanuit gaan dat je gezelschap krijgt op de kamer.
    Als je een tweepersoonskamer vraagt en die zijn momenteel bezet, wordt je inderdaad voorlopig op een eenpersoonskamer gelegd maar mag je er ook weer vanuit gaan dat men je verhuist van zodra er een bed vrijkomt op een tweepersoonskamer (zelfs al is dat maar voor 1 nacht).

Het verschil in factuur van een eenpersoonskamer en een tweepersoonskamer is een dikke € 1000, wist mijn vroedvrouw ook te zeggen. Toch het overwegen waard om er eens goed over na te denken dus.
  • Merci Mandarijntje voor je reactie en om aan me te denken om dit na te vragen. Ik zal nog eens goed nadenken wat ik ga doen. Misschien ga ik wel poliklinisch bevallen en dan beroep doen op thuishulp. Ik heb al een zoontje van twee.
  • Hier 3 keer bevallen.
    Bij de oudste hadden we nog geen hospitalisatieverzekering en dus nam ik een tweepersoonskamer. Het was in april en het was een enorm drukke periode. Ik heb geen moment alleen gelegen. Eerst lag ik samen met iemand die een eenpersoonskamer wou maar er was er aanvankelijk geen vrij, en dus kwam ze op een tweepersoonskamer terecht voor 1 nacht. Toen een andere vrouw die ook maar 1 nacht bleef. Dat was een française die op een binnenschip woonde. Toevallig was hun schip in Gent toen ze moest bevallen en zo kwam ze daar terecht. En tot slot kreeg ik een Turkse vrouw als buur. Ze was jonger dan ik (ik was 25) en lag daar al voor de 5e keer. Dat gaf véél leven in de brouwerij moet ik zeggen, vooral héél veel vrouwelijke familieleden. Haar man heb ik niet 1 keer gezien. Enfin, het was wel een belevenis, mijn 1e keer op de materniteit! wink.gif
    Tweede bevalling: nu hadden we wel een hospitalisatieverzekering van het werk en die dekte ook een éénpersoonskamer. Dat was wel luxe.
    Derde bevalling: de hospitalisatieverzekering van het werk was intussen veranderd en dekte niet meer standaard een eenpersoonskamer. We hadden de extra verzekering die dat wel zou dekken niet genomen en dus koos ik voor een tweepersoonskamer. Nu, ik beviel in januari tijdens een erg kalme periode. Gevolg: ik lag alleen in een keigrote tweepersoonskamer. Dat was wel een meevaller.

• hier ook verzekerd via man zijn werk bij Van Breda , hier wordt de eenpersoonskamer wel gedekt mits franchise van 250 euro en tweepersoonskamer met franchise van 125 euro. Ik ga hier dus wel voor de eenpersoonskamer ondanks dat ik onder normale omstandigheden maar max 1 nacht daar zal verblijven .
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld