Hoge koorts 1 week na bevalling ?!

• Hoge koorts 1 week na bevalling ?!

Ik ben vorige week dinsdag bevallen. Exact 1 week geleden dus. Vandaag heb ik ineens hoge koorts gekregen. Dalfaghan Forte helpt niet. Net Ibruprofen bijgenomen en dat doet ook maar weinig.

Weet iemand wat ik kan doen? Aan wat kan dit liggen?

Zo ellendig dat ik mij voel. Al mijn gewrichten doen pijn, kan amper blijven staan of stappen en ik moet dan nog borstvoeding geven ook.

Ik heb nergens echt pijn (niet aan de blaas, niet aan de nieren, niet in mijn buik, ...) enkel mijn rechter borst. Hij heeft daar deze nacht niet willen van drinken, enkel links gedronken. Bijgevolg is er 10u geen melk uit geweest. Zou het een ontsteking of stuwing zijn?
  • Ik kan je spijtig genoeg niet helpen maar ik zou toch contact opnemen met een dokter. Even bloed laten trekken. Er kan misschien wel iets ernstig aan de hand zijn? Ik denk dat aan bijvoorbeeld een infectie die in je baarmoeder is geraakt tijdens de bevalling. Ik zou het niet vertrouwen.

Veel beterschap!!

Grts
    G
  • Bellen naar het ziekenhuis, ik had dit ook bij mijn zoontje, ik had een ontsteking op mijn knip... Ik moest opnieuw een paar dagen opgenomen worden.
  • Naar de huisarts, er is een kans dat je een borstonsteking hebt
  • Zeker naar de huisarts gaan!
    Verder denk ik eigenlijk niet dat de ibuprofen mag nemen als je BV geeft... Dat misschien ook beter even navragen?

Veel beterschap!
  • Het is ondertussen duidelijk... s'avonds zijn er rode vlekken op mijn borst verschenen. En mijn borst doet rechts helemaal pijn.

Bij mijn oudste zoon 4 maand bv gegeven en 5 a 6 ontstekingen gehad in die tijd. Pfff, we zijn nu nog maar 1 week ver en tis weer van dat. Ik vrees dat ik borstvoeding dan toch ga opgeven hoor.

Enfin, ik weet wat me te doen staat:
    - losduwen (pijnlijk!!)
    - kolven
    - warm/koud
    - gember raspen
    - ibuprofen nemen (ja, dat mag, weet ik van mijn vorige ontstekingen)
    - ...

sad.gif Ik geef zo graag borstvoeding, maar tis gelijk niet aan mij besteed om dat vlot te doen. Nochtans begeleiding van lactatiekundige...

• Toch proberen op je tanden te bijten? Ik heb ook erg afgezien in het begin, en ook bij beide kindjes. Ook met koorts gezeten door borstontsteking de eerste keer en de tweede keer kloven tot bloedens toe. Maar het is het zo waard om je kindje borstvoeding te geven, hou vooral die voordelen voor je baby (en ook voor jezelf zijn er voordelen) in je achterhoofd!! Het wordt echt beter! Laat je inderdaad ook goed begeleiden.. belangrijk is de borsten goed laten leegdrinken!
  • Als je in het verleden zoveel last had met borstonstekingen, mss toch een een lactatiekundige raadplegen?
    Zij kan je helpen om te checken of je kindje wel goed de borst leegdrinkt, of je genoeg voedingen geeft enz enz.
    Je hoeft het hiervoor heus niet op te geven !! Laat je helpen en dat komt allemaal wel goed wink.gif hug.gif
  • Oei, niet goed gelezen, ik zie net dat je al onder begeleiding bent van lactatiekundige sorry! goofy.gif

Ik zou voor de voeding steeds warme kompressen leggen, zodat de melk goed loskomt. En maar 1 borst per voeding (maar kindje is nog klein dus dit is wss al zo) Om de hoeveel tijd krijgt je kindje borstvoeding?

(mss dat ik kan helpen, maar wss weet je de meeste dingen al wink.gif )
  • De lactatiekundige komt vandaag voor de 3de keer langs. Vorige keer heb ik ook begeleiding gehad van haar en ze staat echt wel gekend om heel goed te zijn en heeft veel ervaring. Ik ben benieuwd wat ze straks gaat zeggen.

Het probleem is volgens mij ontstaan door maar aan 1 borst te laten drinken.

Als ik in het ziekenhuis lag gaf ik 8 voedingen om op te starten. Telkens de 2 borsten, maar wisselend welke kant eerst.

Gezien ik na 4 dagen zoooooveeel melk heb ben ik overgeschakeld op 6 voedingen en maar 1 borst (op aanraden van de lactatiekundige). En door die 1 borst maar te geven is er snachts te lang te veel melk blijven staan in de andere borst en is die volgens mij 'verstopt'. Ik kreeg het er niet meer uit met warmte, duwen, manueel kolven, altijd als 1ste aanleggen, ... de dag nadien een elektrische kolf gaan halen om alles er uit te krijgen. Er zat dus 24u geen beweging in die borst. Bijgevolg productie nu helemaal weg die kant! Van het ene uiterste naar het andere!

Veroordeel mij niet te rap op 'maar 6 voedingen' op 24u. Ik weet dat dit weinig is. Maar er is zoveel melk, dat mijn zoon zoveel drinkt, zo lang verzadigd is, hij komt gigantisch veel bij, ... vroeger aanleggen heeft compleet geen zin. Hij moet hem forceren om wakker te worden en valt compleet in slaap na 5 keer zuigen. Ik ben wel telkens 1u bezig met de borstvoeding. Hij drinkt gigantisch lang, maarja vroeger afhalen is gekrijs!!

Nu leeft mijn zoon dus zo goed als op 1 borst. Amai, wat een melkmachine! snachts is hij nu iets rapper wakker. Maar tgaat wel.

T'is exact hetzelfde scenario of bij mijn andere zoon 2,5j geleden... Too much milk!! T'is onvermijdelijk wink.gif
  • Ja, tis een luxe veel melk, maar teveel in dan ook weer heel vervelend goofy.gif
    Mss tussendoor eens wat kolven om dan in te vriezen?

Maar volgens mij komt het idd door die 6 voedingen met 1 borst, de andere borst moet te lang wachten om geleegd te worden.
    Veel succes met de LK en laat nog iets weten wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld