Hoeveel kost een bevalling zonder verzekering in diest

• Hoeveel kost een bevalling zonder verzekering in diest

Hallo.
    Weet er iemand hoeveel een bevalling in diest kost als je geen verzekering hebt? We gaan voor de kleinste kamer gaan maar we zouden graag al een idee hebben van hoeveel ons dit gaat kosten. Heb al zitten opzoeken op het net maar vind er noet zo veel over.
    Mvg
    Leslie
  • Er staat een onderzoek online. Daarin staat dat een bevalling via keizersnede gemiddeld 5500 euro kost. Een bevalling via vaginale weg gemiddeld 4000 euro. 28% daarvan is ten laste van de patiënt. In jouw geval is alles door jou te betalen.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je geen verzekering? Zoveel kost dat toch niet?
  • Ik weet niet hoeveel het kost maar vraag in het ziekenhuis wat het goedkoopste is. Meestal is dat een zaal of meer personen kamer en niet perse de kleinste kamer.

Grts
    G
  • Heb je geen mutualiteit of geen hospitalisatie verzekering?

Als je gewoon geen hospitalisatie verzekering hebt, dan kan je nog goedkoop af zijn door meerpersoonskamer te nemen, en geen extras (verzorgingskit, papa die blijft slapen en eten)

• Vraag het eens na in het ziekenhuis? Zij kunnen je wel een schatting geven.
  • K heb eeb 2pers kamer genomen omdat ik net wel of niet lang genoeg aangesloten was(wou geen risico nemen en veel geld kwijt zijn voor maar 3/4daagjes) en mijn rekening was na tussenkomst van de ziekekas een 175euro wel in st truiden. Gewoon vaginale bevalling,in gang gezet,epi+2bloedzakjes erna+verzorgingskit
  • Een mutualiteit heb ik wel maar geen hospitalisatie verzekering? Is door een overstap misgelopen omdat ik dat daarvoor wel had via mijn vader zijn werk maar nu dus niet meer en moest dat nog in orde maken. Dus nu heb ik dat niet op tijd. Maar als ik het goed begrijp komt de mutualiteit er ook gewoon tussen? En dan zal ik niet die 4000€ helemaal zelf moeten betalen?
  • Inderdaad. Je kan zelfs aan ziekenhuis vragen hoeveel je zelf nog moet betalen...
  • Best een mailtje naar AZ sturen met hospi is dat 250euro gewone bevalling en keizersnede 300euro heb ik als reactie gekregen
  • Mijn schoonzus os onlangs bevallen met hospitalisatieverzekering en ze moest 175€ betalen en had een klein tot middelgrote kamer. Hier kan je ook niet meer kiezen voor gemeenschappelijke kamers maar enkel tussen klein, midden, groot of luxe kamer. Maar zal idd maar eens in het ziekenhuis zelf horen
  • Ik ben in Heusden bevallen en aangezien ik een heel uitgebreide hospitalisatieverzekering heb, had ik van alles gebruik gemaakt, privekamer enz. Weet het exacte getal niet maar op de rekening vond ik terug dat het toch tegen de 5000 euro zou kosten zonder mijn verzekering, ikzelf heb nog iets van een 400 euro moeten neerleggen. Is dus wel privekamer en galenco pakketje dat je aankoopt enz.
  • Ik vind 400 euro opleggen met hospi verzekering nog veel. Ik had ook prive kamer en heb toch veel minder nog moeten geven. Hier is het 125 euro dat je zelf moet betalen en het galenco pakket. Alles boven de 125 euro wordt door de verzekering betaald.
    Die 5000 euro is wel zonder de gewone ziekteverzekering die je hebt, dacht ik. (Normaal heeft iedereen die, die is verplicht in België). Dus uw ziekenfonds komt in die 5000 euro ook nog wel tussen. Maar ik weet niet exact hoeveel je dan wel moet betalen zonder tussenkomst ziekenfonds (heb enkel een afrekening gekregen van mijn hospi verzekering en geen factuur van het ziekenhuis gezien).

Als je geen hospi verzekering hebt, zeker eens langs gaan met je factuur bij je ziekenfonds. Zij kijken dan ook na of je niet teveel moet betalen. (Bij mijn eerste bevalling had ik nog hospi verzekering bij cm en zij kijken dat dan na voor jou; Nu bij andere verzekeraar en ik heb geen factuur gekregen van het ziekenhuis zelf, dus heb ik dat niet kunnen laten nakijken.)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld