Hoe vliezen breken?

• Ik heb mijn bevalling op gang gekregen met een tip van mijn zus. Nu moet ik wel zeggen dat ik al harde buiken had en nog maar twee weken te gaan had, maar een orgasmestorm heeft bij mij geholpen. Dat zijn dus zoveel mogelijk orgasmes na elkaar. Hierdoor trekt de baarmoeder samen, komt er oxytocine vrij en een half uurtje later zijn mijn weeën begonnen. 'T Is wel een verhaal dat ik tegen niemand heb kunnen vertellen uiteraard smile.gif
  • Of je echt vier weken voor tijd de bevalling kunt op gang brengen.... Ik betwijfel dat, tenzij je echt hoe dan ook vroeger zou bevolen.

Seks was ook wat ik van mijn vroedvrouw te horen kreeg, met dezelfde uitleg over dat hormoon. Helaas lukte dat al lang niet meer met zo'n buik dus heb ik het zelf een paar keer gezellig gemaakt. Mijn dochter is 24 uur daarna geboren maar eerlijk gezegd kan dat ook puur toeval zijn.
  • Als je nog 4 weken moet dan ga je nu niet veel kunnen doen om het op gang te brengen denk ik.
    Het is misschien niet meer houdbaar voor jou nu, maar voor het baby'tje is elke week dat hij/zij langer in de buik kan zitten toch beter.

Volgens de gynaecoloog was er niets wat wij konden doen om de bevalling op gang te brengen... behalve seks smile.gif

• Een orgasmestorm is het enige wat helpt omdat daarbij een hormoon vrijkomt dat de bevalling in gang kan zetten. Maar echt plezant is dat niet (ik spreek uit ondervinding). Je moet dan véél orgasmes na elkaar opwekken. Heel vermoeiend en na een tijdje is alles zo gevoelig als iets. Maar bij mij heeft het geholpen (mijn man heeft het nooit geweten)
  • Nou die orgasmestorm heeft bij mij niet geholpen hoor bored.gif Leek me ook het enige dat echt wel eens kon helpen omdat het om de spieren gaat
    ALLES geprobeerd!! en twee maal gestript ook. En alsnog ingeleid geweest en bevallen op 42+1.
    Maar ons meisje lag dan ook helemaal aan de rechterkant van mijn buik en kon daardoor ook niet volledig indalen....

Nu zou ik persoonlijk nog niks proberen hoor, 36 weken is toch nog wat vroeg en je beebje kan echt best nog wat blijven zitten.
    Ookal is het al heel onaangenaam.... hug.gif
  • Ik word een beetje boos als ik dit lees. Je moet nog 4w gaan. Je zwangerschap is nog niet voldragen.Alles voor 37w wordt medisch gezien als prematuur gezien, nu bevallen is dus niet zonder risico voor uw kind. Straf dat je daar niet eens bij stilstaat. Het is ook voor jou beter als je bevalling natuurlijk opstart, ook dat is medisch en wetenschappelijk bewezen. Een bevalling die opgewekt wordt zal vaak ook moeilijker verlopen. Ik was het een week voor mijn uitgerekende datum ook beu, maar 4w ervoor? Ik vind het echt moeilijk als vrouwen zo'n vragen stellen. Bevallingen worden al veel teveel ingeleid en 'geholpen' - geloof me ik werk in een ziekenhuis. Je bent zwanger, wees blij, geniet nog van de rust want de zware periode komt nog. En denk aub aan wat het beste is voor jezelf en je kind.
  • De laatste weekjes zijn lastig, kan ik van meespreken. Maar 36 weken is echt nog vroege voor je baby'tje. Er rijpt nog vanalles, zoals de longen en slikreflex. Op 36 weken kan je kindje nog in de couveuse moeten. Elke week in de buik, is meegenomen voor je kindje. Neem veel rust, het eind komt in zicht smile.gif
  • Ik ben het eens met de meesten hier, zo vroeg al willen bevallen, da's geen goed idee, alhoewel ik me maar al te goed kan inbeelden hoe het kan voelen die laatste maand!

Bij mij heeft een flink aantal orgasmes op korte tijd ook geholpen, maar dat is nu ook niet echt iets wat ik luidop overal ga verkondigen... ik had het gelezen in een boek en blijkbaar werkt het dus (bij mij toch in ieder geval).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld