Hoe vliezen breken?

• Meiden,

Even een vraag..

Bij veel vrouwen wordt door de gyn of verloskundige de vliezen handmatig gebroken.

Heeft iemand enig idee hoe ze dit doen, heeft hier iemand ervaring mee?

Kun je ze trouwens ook zelf breken? (Gewoon een vraagje)

Gr. Leila
  • Heb geen idee hoe je het zelf kunt doen, maar de gyn of verloskundige kan het op twee manieren.

1. bij heel weinig ontsluiting met een haakje.
    2. bij bijna volledige ontsluiting gewoon tijdens een inwendig onderzoek.

Groetjes Anja
  • Hey Anja..

Ow dus je MOET ontsluiting hebben begrijp ik anders kan het niet.

Totaaal geen idee hoe t allemaal werkt. blush.gif

Thnx..
    Gr. Leila
  • Ik ben het met Anja eens.
    Het schijnt dat traplopen alles bevorderd.
    kus blush.gif
  • Traplopen kan ik al bijna niet meer..houden mijn benen niet vol..

Alhoewel..Ik woon in een flat met 6 verdiepingen als ik die nou eens elke dag afging, zou t best kunnen lukken..
  • Hallo,

Blij te lezen dat er nog iemand moeilijheden heeft met trap lopen.

Ik begin er ook veel last mee te krijgen, ik moet bij ons op't appartement 30 trappen doen en als ik boven ben ben ik uitgeput.

Ik zal blij zijn als we volgende week in ons eigen huisje zitten, daar zijn het maar een 12 trappen om naar boven te gaan.
  • Ik had geen ontsluiting en ze hebben mijn vliezen ook gebroken, met een haakje. Het gaat gemakkelijker als je al iets van ontsluiting hebt, het breken zelf is niet pijnlijk, maar het 'handmatig' openrekken van de baarmoederhals is best wel pijnlijk.

En traplopen? Nee hoor, Lonneke zat helemaal ingedaald, was volledig klaar om geboren te worden, had zelfs al wee?n gehad en bijna continue oefenwee?n (niet pijnlijk), maar ik had geen opening en ik heb toen iedere dag 6x onze trap op en af gelopen... Het mocht niet baten... T werd toch een inleiding.

Succes!
  • Hallo allemaal,

Je vliezen breken kan dus op verschillende manieren zoals Anja zei Met een haakje in je vliezen prikken zoals je een ballon zou doorprikken (helemaal niet pijnlijk!)of tijdens een touch? van de dokter ma die kans is wel klein ofwel op een spontane manier. Als het een geassisteerde manier is om ze te breken dan heb je toch liefst al wat opening (gaat makkelijker) maar als dit spontaan gebeurt kan het zijn dat je nog helemaal geen opning hebt.

Als je nog vraagjes hebt stel ze gerust.

Groetjes NeskeXXX
  • Maar hoe weet je dan dat je het goede doorprikt..

Ik heb geen idee hoe t aanvoelt en zo..
  • de vroedvrouw voelt een soort ballon en die weet wel waar die moet prikken bij mij hebben ze mijn vliezen ook gebroken maar zoals hier werd gezegt het breken doet geen zeer maar het is wel handig om onsluiting te hebben want ik had dat niet en dat was een minder prettig gevoel ponder.gif

veel liefs femmie
  • Raar Berlinne,

Bij mij hadden ze de vliezen ook met een haakje gebroken,
    (wat je overigens niet voelt), maar had 5cm ontsluiting.

Mijn buurvrouw werd eerst nog ingeleid, want zonder
    ontsluiting kunnen ze niet bij de vliezen.

Hihi, vond het een heel raar gevoel.
    Ze breken je vliezen en ineens voel je lauw/warm water tussen je benen stromen.
    Alsof je ineens heel erg veel plast, maar dit kun je dus niet tegenhouden.

Wilma
  • Hallo,

Hoe weet je nu of je het goede doorprikt? Wel als vroedvrouw kan ik jullie verzekeren er is maar 1 ballonnetje dat je kan doorprikken. De vroedvrouw of gyn gaat tijdens het onderzoeken een haakje inbrengen en tijdens een contractie zal er met dat haakje de ballon doorprikt worden omdat je dan echt die opgespannen vliezen voelt. En als ze doorprikt zijn voel je die kapotte vliezen tussen je hand en stroomt er vruchtwater naar beneden en dat is een heel warm gevoel.

Voila hopelijk is het nu wat duidelijker geworden.

Groetjes Neske XXX
  • Hoe krijg ik mijn gyn zo ver om me in te leiden.

Dit is echt een lijdensweg voor mij.

Bekkeninstabiliteit, warm, astma, zwaar vermoeid..alles!

Ik wil echt niet meer hoor..
  • Hey,

Het inleiden hangt natuurlijk af van gyn tot gyn maar je kan het altjd eens vragen omdat het lichamelijk een enorme lijdensweg wordt. Het is natuurlijk ni echt aan te raden als alles voor de rest met de baby ok is maar indien jouw gyn het wilt doen is het wenselijk dit toch maar te doen vanaf 38 weken omdat dan de risico's kleiner worden. Maarje vliezen die kan je zelf niet handmatig breken. Enkele tipjes om de baarmoederhals te doen rijpen en de contracties op te wekken: veel trappen doen, eens goed vrijen met je man, met de auto op kasseistenen gaan rijden,...
    Ik snap heel goed dat het op het einde heel zwaar begint te wegen:weinig slaap, rugpijn,vermoeid,...Nog even doorbijten en wie weet komt het wel spontaan vroeger.

Groetjes Neske XXX
  • pff nog 28dagen.. cry.gif
  • Happy&Pregnant... het beste wat je kunt doen is je algehele lichamelijke gevoel kenbaar maken bij de gynaecoloog. Misschien wil hij je wel helpen.... nee heb je, ja kun je krijgen toch.

Zelf ben ik vanwege ernstige bekkeninstabiliteit bij mijn 2e ook ingeleid. Ik was echter al wel 10 dagen "overtijd". Normaal gesproken hadden ze me nog minstens 4 dagen langer door laten lopen.

Groetjes Anja
  • ik heb ook verschillende lichaamelijke klachten,en bij mij gaan ze het misschien eerder in leiden,dat krijg ik maandag tehoren,het ligt er helemaal aan hoe het kindje ontwikkeld is,soms willen ze je in leiden bij 38 week dat is tegen mij gezegt,het is voor mij ook heel moeilijk vol tehouden maar ik weet waar ik alles voor over heb,ik heb darm kanker gehad en ik heb mijn hele dikke darm niet meer alleen de dunne en de endel darm,maar het begint nou behoorlijk zwaar teworden,en ik heb soms veel pijn.
    ook al ben je het zo zat je moet toch door,en je krijgt er een wondertje voor terug.

succes liefs marion.
  • Ik had het geluk dat mijn ventje 10 dagen te vroeg kwam. Alleen wilde de vliezen maar niet breken. Tijdens de persweeen hebben ze dus handmatig moeten breken en inderdaad, niets dat je ervan voelt, alleen, het was niet warm wat langs mijn benen kwam maar een douchestraal waar de verloskundige en assistente op getrakteerd werden.

Sterkte!!
  • Thanks allemaal..

Ik ga dinsdag weer op controle en dan lucht ik echt mijn hart..

Jeetje..

Succes iedereen met dit weer..

Byebye!! thumbup.gif
  • zwangerschap laatste loodjes

hallo

ik wordt voor de eerste keer mama , ben nu 36 weken en zou in principe er nog 4 weken moeten doen,
    maar ik kan niet meer, kan niet meer deftig stappen, slaap bijna neit meer, heb ook al opening en vollop wee├źn
    kan ik op zelfstandige basis men vliezen doen breken en of bevalling stimuleren ?
    het is echt neit meer aangenaam nu de zangerschap wat jammer is

groeten sofie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld