Hoe terug zin krijgen in sex

• Hoe terug zin krijgen in sex

Ik ben 7 weken geleden bevallen met keizersnede.
    Mijn partner wil enorm graag terug vrijen met me. Ik ook maar de zin is er echt niet. Maar ik wil absoluut alles weer een beetje op gang krijgen.
    Tips om terug een beetje intiem te leren zijn?

• Tijd geven aan elkaar, eens lekker op resto gaan (baby kan mee), of een oppas zoeken, eens naar de cinema gaan, elkaar een massage geven....
  • Ik wacht al meer dan twee jaar op de zin die terugkomt. Helaas. We doen het nog wel, maar eerder om mijn man te plezieren. Zelf vind ik er niks meer aan en hoeft het niet meer. Gek he. Vroeger was ik altijd diegene die meer wou dan mijn man.
  • Daar heb ik dus enorm veel schrik voor. Dat het gewoon niet meer komt.
    Vorige week hebben we een beetje geprobeerd, maar ik had echt pijn dus ben er mee gestopt.
    Ik heb zon bang dat we uiteindelijk uiteen zullen groeien.
    Momenteel kan ik niks verdragen, geen knuffels,geen kussen, het liefst van al moet hij gewoon van men lijf blijven.
    Terwijl voel ik me dan Weer schuldig, hij verdiend dit niet. Hij verdiend aandacht van me.

Zucht. Ik weet dat mijn ventje mij enorm graag ziet, maar geen sex zal uiteindelijk leiden naar uit elkaar gaan.
  • @ikke Als je denkt dat geen seks het einde van je relatie betekent, wat voor waarde heeft je relatie dan? Na mijn bevalling doen we het ook veel minder dan voordien, soms zelfs maar 1 keertje per maand, maar we zijn toch nog altijd bij elkaar. Het is niet dat zijn pietje afvalt als je het minder gebruikt he.
  • Als je momenteel geen fysiek contact verdraag probeer het dan op te bouwen door het gezellig te maken met jullie tweetjes en te genieten. An elkaars gezelschap. Bv eens gaan eten met jullie tweetjes. Of als je echt je kleintje niet wil achter laten thuis terwijl hij/zij slaapt echt tijd maken om samen iets te doen en aandacht aan elkaar te besteden.

Probeer het rustig op te bouwen, maar vooral praat met hem over hoe jij je voelt en je bezorgdheden. Ik had ernstige complicaties na de bevalling en toen ik nog in het ziekenhuis lag zat ik me al zorgen te maken dat het heel lang ging duren voordat ik terug goesting ging krijgen, gezien de traumatische gebeurtenissen. Ik voelde me schuldig, maar ook onzeker wat als de seks wegvalt in onze relatie, wat doet dat met ons? Ik heb dit ook gecommuniceerd met hem en veel steun gehad van hem. Nu ik kon nog wel genieten van knuffelen enzo. Op sommige knuffelmomenten merkte ik dat hij wel zin had en hij gaf dit ook toe, maar hij dringde zich nooit op, maar stopte het ook niet weg. Ik voelde me dan wel soms schuldig, maar tegelijk deed het ook deugd om te merken dat hij nog steeds zin in mij had.

@Kristel een relatie is veel meer dan seks, maar ik snap ook ergens de bezorgdheid. Het intiem zijn met elkaar in het ruime zin van het woord (dus ook knuffels, kusjes,...) is een belangrijk deel van de relatie. Valt dat ineens helemaal weg dan moet je als koppel elkaar terugvinden. Mijn relatie heeft veel waarde maar moest er helemaal geen seks meer zijn dan is er toch wel iets in onze relatie stuk. Dat wilt niet zeggen dat we geen periode zonder seks en intimiteit kunnen. Belangrijk is dat er dan open gecommuniceerd wordt over die gevoelens. 'Ik heb op dit moment het liefst dat je van me blijft, ik kan het nog niet.' Maar uiteindelijk verwacht je toch dat je samen toch terug een zekere vorm van intimiteit terugvindt (weer in de ruime zin van het woord, maar uiteindelijk ook seks) of er is echt wel iets stuk in de relatie (toch voor mij toch).

@Ikke 7weken is nog vroeg. Neem je tijd en babbel erover met je vriend, hier op het forum,... Bij een zwangerschap en een bevalling verander je enorm (lichamelijk, hormonaal, emotioneel, psychisch). Een bevalling kan ook traumatisch zijn, ook als is het 'vlot verlopen'... je hebt ook een keizersnee gehad en lichamelijk ben je nog aant herstellen. Dat samen met een kleintje in huis die aandacht vraagt en je nachtrust verstoord, geef het nog tijd.

2 keer aangepast. Laatste keer door drooms op 21/10/2016 17:01
  • Hier 4 weken geleden keizersnede gehad. Nu hier is nu ook nog niets gebeurd, maar op momenten komt die zin er al in bij mij. Maar ik heb nog bloedverlies, dus zal nog ff geduld moeten hebben bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld