Had ik dit niet mogen doen?

• Had ik dit niet mogen doen?

Net voor we naar huis gingen kregen we in het ziekenhuis bezoek van een stagiaire gynaecoloog. Ze gaf me een voorschrift voor de minipil en zei dat we zeker een maand geen gemeenschap mochten hebben omwille van infectiegevaar door de openstaande baarmoedermond. Maar geldt dit ook voor de categorie zelfbediening? Net voor mijn middagdutje vandaag heb ik deze zonde wink.gif begaan en echt lekker voelde het niet. Vond het zelfs pijnlijk. Ja ik weet dat het geen alledaags onderwerp is en ik zal er wellicht ook geen antwoord op krijgen maar ik zit hier nu echt mee in mijn hoofd! Is dit normaal dat het zo slecht aanvoelt de eerste keer? Had ik dat nu al wel mogen/horen te doen?
  • Je leest hier zo goed als niks over. Ik veronderstel dat jonge mama's worden geacht daar niet mee bezig te zijn. sad.gif

Ik heb het zelf voor het eerst eens gedaan tijdens een ontspannende douche na een week of twee, zelfs niet bij stilgestaan of het mocht of niet. Amai wat was me dat. Pijnlijk tot en met, ik dacht dat ik terug wee├źn kreeg! Het ging gelukkig snel over maar het heeft weer weken geduurd eer (mijn partner deed het dan) het weer gebeurde. Toen voelde het al beter...
  • Ik vind dit onderwerp helemaal niks om voor te schamen! Intiem misschien wel maar we zijn toch allenaak vrouwen onder elkaar die ervaringen willen delen en vragen hebben!

Ik denk dat met jezelf na een bevalling bezig zijn net wat anders is dan gemeenschap met je man. Ik deed het volgens mij ook na twee weken al weer zelf. Maar pijn had ik niet. Wel wat meer bloedverlies erna. Ik heb nergens gehoort dat dit niet zou mogen? Alleen als je het zelf niet prettig vond zou ik toch maar eventjes wat langer wachten..
  • Waarom zou niemand anders daar aandenken of doen?
    Geen schaamte, overgrote meerderheid doet het of denkt eraan na 2 weken van de bevalling.
    Je bedoelt dat je pijn had aan de baarmoeder van de contracties van het orgasme of van te scheuren vaginaal?
    Hier heb ik bij beiden een sectio gehad, dus een grote snee/wonde in mijn baarmoeder en ik heb nooit pijn/krampen gehad in het begin na mijn orgasme.
    Is misschien te zien hoe overgevoelig je baarmoeder is? Hier wel een grote pijngrens, zelf geen pijn gehad na mijn sectio's en onmiddellijk rondgewandeld na een dag. ( volgens de verpleging wel uitzonderlijk dat iemand zo snel geneest).

Probeer nog orgasme te krijgen, het zal misschien nu al veel beter voelen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld