Haaruitval na de bevalling

• Haaruitval na de bevalling

Een tijdje mijn eerste bevalling heb ik enorm veel last gehad van haaruitval. Geen ongewoon verschijnsel blijkbaar...maar ik vond het enorm frustrerend.
    Alles, baby inclusief, hing altijd onder het haar.

Ik heb dan een tijd een vitaminekuur genomen en gelukkig heeft mijn haardos zich na een tijdje hersteld. Je zag ook echt 'nieuwe' haartjes teruggroeien (ook niet echt een zicht wink.gif ), dus op lange termijn heb ik er geen gevolgen van gehad.

Nu ben ik ondertussen terug zwanger en ik vroeg me af of ik op voorhand hetzelfde scenario zou kunnen voorkomen. Bijvoorbeeld door direct na de bevalling al te starten met de vitaminekuur of iets dergelijks. Of zou dit niets uithalen en is het gewoon afwachten?

Iemand tips?
  • Ik had hetzelfde voor bij de eerste, en heb besloten bij de tweede het gewoon al flink kort te knippen (net onder de oren ipv tot ruim over de schouder). Is dit de oplossing? Geen idee, ik heb evenveel haaruitval gehad maar omdat ze minder lang zijn valt het minder op...
    Gelukkig groeit mijn haar enorm rap, dus was dit een makkelijke beslissing...

Succes!
  • Daar is geen ontkomen aan denk ik. Je houdt tijdens je zwangerschap veel.haar vast, verliest bijna niks meer. Na je bevalling verlies je die dus wel. En dan krijg je dus allemaal nieuwe haartjes in 1x, ook gewoon zonder de vitamines, is gewoon een hormonaal, normaal proces.
  • Ik had het idee dat ik bij de tweede veel meer haar uitval had dan bij de eerste. Voor heb ik hele kale plekken gehad wat nu eindelijk weer bij begint te groeien. Vre-se-lijk!

Ik denk inderdaad niet dat je er veel aan kan doen. Het is nu eenmaal homonaal. Daar kunnen de beste haarproducten niet tegen op.
  • Ik vrees dat ik me moet aansluiten bij de rest.. Het is een normaal proces waar de vitaminen niet veel aan kunnen veranderen bored.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld