Grote stommiteit

• Grote stommiteit

Ik heb een grote stommiteit gedaan en weet niet hoe het nu verder moet... Vorige week ben ik bevallen via een keizersnede. Ik had een moeilijke zwangerschap en kon al maanden niet meer intiem zijn met mijn man. Zoontje moet bovendien in de couveuse en ik heb hem dus niet bij me. Niks ernstigs, het komt wel in orde!

Bij thuiskomst ben ik in de armen van mijn man gevlogen. In 1 grote ontlading ben ik beginnen wenen, knuffelen, kussen en uiteindelijk hebben we de pannen van het dak gevreeën als nooit tevoren. Pas achteraf komt de paniek. Geen anticonceptie gebruikt en ik moest nog beginnen met de minipil uit het ziekenhuis. Plus ik lees overal dat je absoluut niet mag vrijen enkele weken na de bevalling... Wat nu?
  • Heb je opening gemaakt?
    Want, ik kan misschien mis zijn, maar als je een keizersnede hebt gehad en je geen opening hebt gemaakt ofzo...
    Denk ik niet dat er gevaren aan verbonden zijn hoor.
    Ook wat die verhoogd vruchtbaarheid betreft volgens mij.
    Ik denk dat je niet moet panikeren!
  • Hmmm ook na een keizersnede heb je kans op infecties. In principe moet je wachten tot na het vloeien.
    Ik ben zelf 5 weken geleden met keizersnede bevallen en het vloeien is hier sinds eergisteren gestopt. Exact op 5 weken eigenlijk.
    Nu, de kans op infectie is wel klein is mij verteld. Goed in het oog houden. Als je nu ineens koorts krijgt en plots meer pijn zou ik er wel aan denken en nqar je huisarts of gynaecoloog gaan.
    Of je al dan niet al vruchtbaar bent, het zou me vroeg lijken maar daar ga ik verder geen uitspraak over doen. Is moeilijk te zeggen he.
  • na een week ben je nog niet vruchtbaar hoor.en met infecties zal het ook wel loslopen.ik zou me er dus niet druk om maken.
    het zullen denk ik ook voornamelijk je hormonen zijn dat je dat wel doet wink.gif
    gefeliciteerd met je kleintje,en ik hoop dat hij snel mee naar huis mag!
  • Ik kan je voor allebei geruststellen.
    Als je een geplande keizersnede of 1 hebt gekregen door complicaties tijdens de zwangerschap, maar geen opening is er geen gevaar.
    Als je wel paar centimeter opening had, is het beste na het vloeien vrijen.
    Na 2 weken zal je nog geen eisprong hebben, dus ik zou niet panikeren over eventueel nog een zwangerschap.
    Ohja, bij deze proficiat met je bevalling en hopelijk loopt alles losjes met je babytje.
  • Ook zonder opening is er gevaar.. zolang je vloeit is er kans op infecties. Voor het bloedverlies gaat je baarmoedermond ook licht open.
    Ik heb zelf een geplande keizersnede gehad en die uitleg kreeg ikvan de gynaecoloog. Er blijft een wonde in je baarmoeder die moet kunnen genezen.
    Maar de kans op infecties is wel klein. Maar die is altijd klein..
  • Maar dat is toch geen stommiteit! Stop met jezelf zo streng te bejegenen! Het is precies wat je zei, een grote ontlading van alle stress en spanning en jullie hebben het fantastisch gehad! Wees daar gewoon blij mee, daar is niets verkeerd aan.
    Zelf heb ik na de bevalling van de eerste na 10 dagen weer voor het eerst gevreeën met mijn man. Nooit geen last van gehad.
    Ja, er is een kleine kans op infectie, hou gewoon je lijf een beetje in de gaten, zoals je toch al doet waarschijnlijk. De kans op zwangerschap lijkt me ook uiterst minimaal na zo'n korte tijd.
    Niet te veel zorgen over maken,
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld