Gewone bevalling na 2 keizersnedes

• Gewone bevalling na 2 keizersnedes

Hallo allemaal,

Zijn hier mensen die een gynaecoloog weten die toch bereid zou zijn om mij, na 2 keizersnedes (spoed in 2012, gepland in 2016, beiden omwille van ligging kindje), toch nog de kans willen geven om op de normale manier te bevallen? Die dus niet op voorhand zegt: te veel risico?

Ik heb nog geen test gedaan, maar mogelijk ben ik wel net zwanger. En ik heb altijd al op een natuurlijke manier willen bevallen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een gynae die er eventueel, uiteraard als de omstandigheden het toelaten, ervoor openstaat.

Vele groetjes!
  • Hey, zal niet zo makkelijk worden denk ik smile.gif Ik heb ook 2 spoedkeizersnedes gehad en na mijn tweede zei de gynaecoloog direct. Moest er een derde komen, geplande keizersnede. Ik dacht dat het iets met het litteken te maken had. Veel succes in de zoektocht in elk geval!
  • Ja, ik weet het...

Inderdaad, officieel geven ze aan dat er teveel kans is op scheuren van het litteken, maar als ik er wat op google, lees ik toch dat dit in het buitenland toch minder als een probleem gezien wordt. Dat die kans eigenlijk niet zo heel groot is. Maar uiteraard mag het geen al te grote baby zijn, moet de bevalling dan vlekkeloos verlopen, hangt het ook af van de vorige redenen voor de keizersnedes.

Mijn eerste was een spoedkeizersnede, omdat de ontsluiting niet meer vorderde en de harttonen daalden, maar achteraf bleek wel dat zl een sterrenkijker was. Het lag volgens mij dus vooral ook aan zijn positie.
    Tweede was gepland omwille van stuitligging.

Had het er gisteravond met mijn huisarts over, en die zei dat de nieuwere generatie inderdaad veel sneller keizersnede doet.

Zij gaf een voorbeeld van iemand die nu waarschijnlijk bij haar 3de een geplande ks zal krijgen, enkel en alleen omdat kindje in stuit ligt. Terwijl ze al 2 keer normaal bevallen is. Maar haar gynae zet haar blijkbaar voor een voldongen feit. Dat is dezelfde gynae die ik ook had bij mijn vorige twee zwangerschappen.

Ze gaf me wel een naam door van iemand die heel misschien wel nog zou willen. Ik ben dus wel geneigd om me dan misschien door deze gynae te laten opvolgen.
  • Een geplande ks omdat het kindje in stuit ligt... Hoe wil je het er anders uitkrijgen??

Besef je welke risico's er verbonden zijn als dat litteken scheurt? Een vriendin van me heeft het meegemaakt. 3 liter bloed verloren, er bijna aan. Baby met zuurstofnood... als bij wonder er ongeschonden uitgekomen. Zij direct onder narcose gebracht voor spoedoperatie. Kantje boordje heeft ze haar baarmoeder net niet verloren. Eerste 24u volledig van de wereld. Hele hoop miserie gehad om erna nog borstvoeding op gang te krijgen. Verlengd ziekenhuisverblijf. Haar man die de eerste weken alles moest doen. Kind niet mogen tillen gedurende de eerste zoveel weken.
    Ze willen heel graag nog een derde maar het team van gynaecologen raden het hen volledig af vanwege de risico's.

Dus als jij dat risico wil pakken, doen zou ik zeggen. Maar ik vind het compleet onnodige risico's pakken... en als je al zo hard moet zoeken om een gyne te vinden die zo gek is om in dit verhaal mee te gaan, trek dan vooral ook je conclusies...
  • Ik zou daar toch ook goed over nadenken! Heb een vriendin die zelfs makkelijk een gyn vond die na een eerste ks een natuurlijke bevalling wou doen.
    Dit is echter verlopen met zeer veel complicaties. Zelf kantje boordje geweest en haar dochter heeft het niet gehaald.
    Litteken was gescheurd en vergroeid.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld