Geen interesse in ons kindje?

• Geen interesse in ons kindje?

Hallo allemaal

Ons meisje is nu 35 weekjes en ik moet zeggen, ik ben echt teleurgesteld in het bezoek voor haar. Het is niet mijn eerste kind maar wel dat van mijn vriend. Dus je zou denken dat er net van mijn kant minder interesse komt, maar niets is minder waar... mijn familie toont heel veel interesse in ons kindje. De familie van mijn vriend? Buiten zijn zus en ouders hebben we nog niemand gezien. Terwijl we toch regelmatig contact hebben met neven/nichten, tantes/nonkels...

Ik heb al berichtjes rondgestuurd "Kom gerust eens langs, er staan nog suikerbonen klaar voor je." alleen van zijn nichtje (met wie ik dacht een goede band te hebben) kwam er antwoord "Ik stuur binnenkort ons mama wel, geef ze daar maar met mee." Ook fijn! Kan ze zelf eens niet naar ons kleintje komen kijken voor haar suikerbonen...

Vinden jullie dat nu normaal? Mijn vriend zegt dat ze in zijn familie nu eenmaal niet zo baby-gezind zijn en er weinig aan vinden... maar dan nog toon je toch interesse in het geluk van iemand waar je om geeft?

Overdrijf ik nu zo hard dat dit mij kwetst?
  • Je overdrijft niet..., maar "ervaring" heeft me geleerd dat het geen zin heeft om je er nog in op te jagen...want jij wordt er enkel ongelukkiger van...!
    Ik probeer nu gewoon zo weinig mogelijk tot niets te verwachten..., maar moet eerlijk toegeven dat het vaak ook steekt hoor... Ik richt me dan maar op de familie en vrienden die wel komen..., die er wel zijn voor ons....!

Warme knuffel, geniet van jullie prutsje... dat is jullie wereld!!

Liefs
  • Ah joh mensen (veel dan toch) zijn te druk met zichzelf en hun eigen leven. Aangezien wij moeders een kindje hebbem gekregen is dat voor ons natuurlijk het belangrijkste van al! Maar dat vind niet iedereen zo hoor...

Mijn schoonfamilie kijkt helemaal niet om na onze meiden. Mijn man zijn ouders hebben de jongste welgeteld 3 keer gezien. 1x op kraam visite in januari. 1x in juli op verjaardag feestje van de oudste. En 1x op feestje van mijn neefje in november. (We wonen op 13 min afstand van elkaar.) Ze zijn niet eens geweest op haar eerste verjaardag feestje dit jaar in januari. Intussen is het alweer juni en ze hebben beide meiden niet meer gezien sinds vorig jaar november. Dus tsja, of ik lig er een wakker van of ze kennen mn rug op. Ik kies liever voor het laatste.

Je kan beter genieten van jullie nieuwe kindje en die mensen die er wel zijn. Dan je druk maken om de mensen die er niet zijn. Doe ik ook...
  • Wat jammer dat je je zo hoeft te voelen. Bij ons was 't het omgekeerde: zelfs (oudere) mensen die ik niet kende kwamen ons bezoeken. Is ook geen cadeau hoor wink.gif Het maakt niet uit hoeveel personen er komen, het belangrijkste is dat de mensen die er écht om doen aanwezig zijn. Geniet nog van je kleintje, da's stukken belangrijker dan wie er over de vloer komt. Het is hun verlies wink.gif
  • @elise, inderdaad helemaal niet leuk, maar maak je er niet druk in.
    Je bent geen uitzondering.
    Bij het eerste kindje kregen wij heel veel bezoek, bij de tweede al een pak minder en ben nu benieuwd voor nummer 3...
    Precies dat de mensen niet meer geïnteresseerd zijn in je kind vanaf een tweede, maar de mensen die je echt appreciëren komen op bezoek hoor!
    en inderdaad, iedereen heeft het zodanig druk met zijn leven, dat deze bezoekjes vlug worden uitgesteld en het er op den duur niet meer van komt.

gewoon genieten van je kleintje!
  • Bracht je vriend vroeger wel babybezoekjes, ging hij naar verjaardagsfeesten ...? Mss daar reden zoeken? Anders: negeren, die mensen smile.gif
  • Hij ging niet zoveel naar babyborrels ed maar toen was hij voornamelijk ook nog een tiener en interesseerde het hem niet zo. Er zitten grote leeftijdsverschillen in de familie... Maar sinds wij samen zijn, zijn we toch op elke uitnodiging ingegaan en telkens verschenen. Ook steeds op babybezoek geweest met een cadeautje enzo dus ik ben wel teleurgesteld.

Ondertussen nog steeds niemand gezien en ik blijf maar met m'n suikerbonen zitten... jammer, maar ik vrees dat ik me erbij moet neerleggen sad.gif
  • @elise

dat is echt heel sneu !! Ik zou er gewoon mijn les uit trekken ... hoe pijnlijk die ook mag zijn... ponder.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld