Geboortekaartjes voor broers/zussen/nichten van overgrootouders

• Geboortekaartjes voor broers/zussen/nichten van overgrootouders

Hallo allemaal,
    Eind mei verwachten wij ons eerste kindje dus we zijn volop bezig met alle voorbereidingen. Ik ben nu bezig met de lijst voor de geboortekaartjes. Mijn schoonmoeder vraagt kaartjes voor de broers/zussen/nichten van mijn vriend zijn grootouders (de overgrootouders van ons kindje dus). Ik vind dit precies wel wat overdreven, wij kennen die mensen niet en zij kennen ons ook amper. Maar zo’n dingen zijn natuurlijk altijd wat delicaat...

Wat denken jullie hiervan?

Groetjes
  • Goh, bij m’n zoontje hebben wij ook een kaartje verstuurd aan de zus van mijn oma. Ik zag die vrouw als kind wel regelmatig, later niet meer. We kregen er ook een mooie cent van voor de geboorte. Bij ons vroeg achteraf zelfs de buurvrouw van mijn oma een kaartje en die kocht dan ook een geschenkje.
    Afhankelijk van over hoeveel extra kaartjes het gaat zou ik daar niet moeilijk over doen... Misschien is dat daar de gewoonte en kregen je vriend zijn grootouders ook al kaartjes van kleinkinderen van hun broers/zussen? Een kaartje of 5 extra maakt toch niet zoveel verschil denk ik dan... smile.gif
  • Bij het eerste kindje deden wij ook aan alles en iedereen kaartje sturen. Je ziet al vlug zat wie er wel geinterseerd is en felicitatie doet en wie niet
    Bij den tweede doe je dat al niet meer. Denk dat de kaartjes voor onze Emily gehalveerd waren scheelde in ieder geval hoop in de centen.Aangepast door Lynne op 22/02/2019 08:05
  • Bij onze drukker is hoe meer kaartjes, hoe goedkoper dus daar zou ik nu niet naar kijken.
    Mijn moeder vroeg er ook altijd voor tante 1 en tante 2 en voor collega's en soms kreeg ik iets en soms niet.
    Het aantal kaartjes werd wel minder doordat wij zelf schrapten. Aangepast door Neuzeke op 22/02/2019 08:27
  • Het gaat mij zeker niet om de kosten van de extra kaartjes maar ik zou niet willen dat mensen gaan denken van "die sturen gewoon een kaartje om een cadeau te krijgen want we kennen hen amper". Ik heb zelf een erg grote familie en bij ons is dat niet de gewoonte om daar zo ver in te gaan, enkel de dichte familie. Misschien daarom dat het voor mij nogal vreemd aanvoelt...
  • Je kan reacties niet voorzien e.
    Kzou er vooral niet te veel over nadenken.
    Uw ouder kunnen eventueel ook kaartjes rond brengen?
    De kaartjes die mijn ouders persé wouden, brachten zr zelf.
  • Mijn ouders en schoonouders gaven ook graag kaartjes aan mensen die wij niet kenden. Uiteindelijk is het voor hen ook een groot moment, ze werden (weer) grootouder en wilden dat ook delen met hun vrienden. Ze brachten die kaartjes dan wel zelf ipv dat wij ze opstuurden met de post.
  • bij ons idem als bij @austen.
    We hadden onze eigen lijst en dan nog een paar extra kaartjes voor die mensen aan wie onze ouders nog wilden uitdelen.
    Wij hebben daardoor zelfs kadootje gekregen van de buurvrouw van mijn vader. Totaal niet nodig uiteraard maar leuke onverwachte verrassing.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld