Even indiscreet: seks na de bevalling

• Even indiscreet: seks na de bevalling

Ik ben nu ongeveer zes maanden geleden bevallen van mijn dochtertje, maar de zin in seksualiteit is bij mij nog niet teruggekeerd. Ik ben geknipt, er zijn een paar zorgen rond haar, kortom, mijn lijf en mijn hoofd staan er gewoon niet naar. Mijn man begint zo stilaan aan te dringen merk ik, aangezien we de laatste maanden van mijn zwangerschap ook niet hebben kunnen vrijen.

Wat is een normale termijn om opnieuw te beginnen? Is zes maanden normaal?
  • Ik denk dat het van vrouw tot vrouw afhangt.
    Bij vorige zwangerschap mochten we ook niets meer doen vanaf 16w dus wij hebben ook lang geen actie ondernomen.
    Ik merk wel uit ervaring dat hoe meer je het doet, hoe meer zin je er in krijgt.
    hoe minder je het doet, hoe minder behoefte je hebt en die behoefte komt vrees ik zelden van zelf terug tenzij je probeert ook al staat je hoofd en je lijf er nog niet helemaal naar.
    Mss situaties zoeken die voor jou wel wat zin kunnen opwekken en daar al beginnen?

Ik denk dat wij een tweetal maanden na KS van eerste dochter terug zijn gestart. Ondertussen heb ik mijn man wel af en toe voorzien van wat "ontlading" blush.gif
  • Hier duurde het ook zeker langer dan een half jaar, ik denk dat dat een normale tijd is.
  • Hoi ,

Denk dat dit voor elke relatie en bevalling en vrouw anders is zoals ook de situatie .

Bij mijn oudste was ik klein beetje gescheurd maar dat heeft me niet lang tegen gehouden als eenmaal de bloeding stopte bij geen enkele zwangerschap .
    Het vrijen en intiem zijn was iets dat ikzelf enorm miste tijden mijn laatste zwangerschap vanaf 7 a 8 weken was ik zo ziek dat het er niet van kwam en toen ik minder misselijk was zat er al een gigantische buik in de weg dat genieten er voor mij niet bij was .
    Op 11 juni ben ik bevallen van ons meisje en heb de dagen afgeteld tot de bloeding eindelijk over was .

Mss eens een avondje plannen voor jullie 2 het gezellig maken .
  • Ik denk dat je op vlak van dit onderwerp niet echt kan praten over 'wat normaal is en wat abnormaal is'.
    Dat is zo extreem verschillend voor elke vrouw..
    Persoonlijk denk ik dat geen enkel termijn abnormaal is..
    Maar soms denk ik wel dat hoe langer je wacht, hoe moeilijker de eerste stap ook zal zijn.
    Ik zat met de enorme angst van pijn.
    Dan es een nachtje 'doorgebeten' en achteraf zag ik in dat het vooral in mijn hoofd zat.

Ik zou er dan eerder niet teveel spel rond maken (echt een avond rond plannen bv..)
    Want mss valt de eerste keer niet zo ontzettend mee?

Van je man zijn kant kan ik best begrijpen dat die stilaan meer en meer zin heeft. Is ook normaal.
    Ik zeg niet dat jij je moet opofferen!! maar mss toch wat meer geven zijn richting uit. En praat met hem er ook over.

• Dat is toch wel een lastige. Ik kan me Niet voorstellen om 6 maanden lang geen sex te hebben met m'n man. Ik ben ook van mening dat hoe langer je wacht hoe moeilijker het word om daadwerkelijk weer te beginnen.

Hier elke keer 3 a 4 weken na de bevalling weer terug sex gehad met mijn man. Maar ik ben dan ook gene bloeder na bevallingen. Paar dagen en that's it.

Ik zou gewoon eens de knop om zetten voor jezelf en denken, kom op dat is mijne vent waar ik van hou en de "liefde" mee wil bedrijven. Als je eenmaal bezig bent word de zin ook meer.
  • Hier de laatste drie maanden voor de bevalling en zes maanden na de geboorte geen seks gehad. Laat je niet ompraten. Seks komt vanzelf weer goed als je er weer zin in krijgt. Een vriendin van mij is er te vroeg aan begonnen en sukkelt nu met vaginisme.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld