Euh...kuch kuch...veel verlies...

• Euh...kuch kuch...veel verlies...

Omdat we hier toch voornamelijk mama's onder elkaar zijn, heb ik een vraagje...iets dat je niet zomaar vraagt aan de mensen uit je omgeving, maar waar ik toch mee zit...

Een dikke 11 maanden geleden beviel ik van een prachtig dochtertje. love.gif Ik gaf 6 maanden exclusief borstvoeding en ook nu geniet ze nog regelmatig van een gezellig borstmomentje, overdag (zo'n 3 à 4 keer) en meestal ook nog 's nachts.

Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld geweest.
    Uiteraard had ik de eerste weken de gewoonlijke 'kraamvloed' zoals dat zo netjes heet.
    In de maanden erna had ik wel wat meer last van slijmverlies dan gewoonlijk. Geen idee aan wat het lag, het was niet overdreven, maar het viel me wel op.
    Een kleine twee weken geleden had ik plots een klein beetje lichtrozig verlies. Ik stak al snel mijn handtas vol met voorzorgsmaatregelen. Want aangezien ze tegenwoordig 's nachts iets minder drinkt, dacht ik dat mijn cyclus terug op gang kwam. De volgende dag had ik alleen nog een klein beetje bruin/bloedverlies. En erna niks meer geen. Geen maandstonden te bespeuren. Echter in de dagen erna kreeg ik enorm veel slijmverlies. Maar écht veel... shocked.gif nervous.gif Meestal was het ondoorzichtig witachtig, maar met momenten ook geel...soms echt héél geel. Een echte geur had het niet en ik heb verder ook geen klachten zoals jeuk of een branderig gevoel ofzo. Maar nu zijn we ondertussen bijna 2 weken verder en het blijft maar aanhouden.

Ik ben niet iemand die voor zoiets direct naar de dokter loopt... nervous.gif Maar ik begin me stilaan toch af te vragen wat hiervan de verklaring kan zijn...Is het mijn cyclus die terug op gang komt? Of zou het toch iets anders zijn? En moet ik me zorgen maken? Of toch maar gewoon effe alles op z'n beloop laten?
    Iemand ervaring? Goede raad?
  • @Niempje Lijkt het op het vocht dat je verliest als je opgewonden bent? Daar heb ik veel last van gekregen na de geboorte van mijn zoontje en dat was toen in het midden van mijn cyclus. Ik nam toen wel geen anticonceptie.
  • Ja, het lijkt er wel een beetje op, maar toch ook weer niet helemaal.
    Ik neem momenteel ook geen anticonceptie, dus daar ligt het alvast niet aan. Een cyclus weet ik dus niet of ik het heb... wink.gif
    Voor ik zwanger werd, had ik tijdens mijn vruchtbare dagen ook wel serieus wat vochtverlies. Maar dit is toch iets anders.
  • Bij mij bleek het echt hormonaal te zijn. Ik was rond mijn eisprong echt (sorry voor de details) zo glibberig dat mijn man er niks van voelde (we hebben de eerste maanden met condoom gevreeen en dat is zelfs vaak gewoon afgegleden!). Met andere woorden: ik was extreem opgewonden zonder dat ik het zelf wist. Het is vanzelf weer overgegaan. Misschien is het bij jou wat anders...geen idee.
  • Hier is het wel een beetje vergelijkbaar...maar is dat dan echt van opgewonden zijn of iets er iets anders aan de hand?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld