ervaringen ingeleide zwangerschap

• ervaringen ingeleide zwangerschap

Dag dames,

Door mijn zwangerschapsdiabetes ga ik worden ingeleid op 38 weken. Dus nog een 5 weekjes en het is zover. Graag had ik wat ervaringen gehad over het inleiden van een bevalling ..

Liefs
  • Hoi,
    Ik ben bij onze tweede ingeleid geweest. Rond 08.00 vliezen gebroken, gaf direct lichte weeen. 20 minuten later infuus aangezet, dus de opwekkers. Vervolgens zo'n 4 u flinke weeenstorm, heel heftig. Maar na 4,5 u was ons mannetje daar! Geen epi gehad. Het waren zware uurtjes, maar omdat het niet lang heeft geduurd viel het voor mij mee. Mocht het voor een derde weer nodig zijn, dan ga ik me daar niet bang voor maken. Maar ik ben dan ook niet zo snel bang te krijgen, en wil ook geen epi. Daarin is natuurlijk iedereen anders. Maar laat je niet bang maken. Elke bevalling is uniek, het kindje zal er komen. Ik had trouwens wel flinke naweeen! Maar das normaal bij een tweede, zeggen ze. Telkens als ik ons zoontje bv gaf, wist ik me geen houding te nemen, echte weeen, maar dan met een kindje in m'n armen. Pijnlijk! Maar ook dat gaat voorbij.
    Veel succes!
    Xx
  • Hey

Ik ben voor nummer 2 ingeleid geweest, ik denk dat veel afhangt van de voorbereidingen die je lichaam al getroffen heeft. Ik had nog niets ontsluiting en moest dus starten met wee-opwekkers en een inwendig aangebracht ballonnetje. Pas als je minimum 4 cm ontsluiting hebt, kan je vliezen gebroken worden (en dan maakt je lichaam zelf meer hormonen aan om te bevallen). Het heeft lang geduurd voordat ik die 4 cm had, eenmaal vliezen gebroken ging het goed vooruit.
    Wat ik niet zo leuk vond is dat je 'normaal' toekomt, wat aan je laat prutsen en een uur later ongemakkelijk bent van de hormonen. Veel drinken hielp bij mij. Wat ik wel leuk vond is dat je ganse arbeid begeleid wordt (waar het bij nummer 1 fout is gegaan in een ander ziekenhuis) en ze ervoor zorgen dat je arbeid ook vooruit gaat. Zoals de voorganger schreef, het is intensief maar het gaat tenminste vooruit. Ik was om 6u in ziekenhuis en ben om 18u35 bevallen - maar zoals ik al schreef, mijn baarmoederhals zat nog potdicht. Tussen het breken van de vliezen en de geboorte zat 3u en 15 minuten. Had ik geweten dat het toen zo snel ging gaan, had ik geen epidurale genomen (maar ging ervan uit dat net als bij bevalling nummer 1 het nog uren ging duren na breken van vliezen).
    Ik had er schrik voor maar uiteindelijk is deze bevalling veel beter begeleid geweest en ook veel vlotter verlopen dan nummer 1. Ze zetten je op een tijdstip dat er tijd is voor je en dat scheelt!
    Succes ermee, je zal dat goed doen.
  • 3weken geleden ingeleid. Ik was toen 40 weken en 8 dagen. Had toen ik binnen ging wel al zo'n 3-4 cm ontsluiting en baarmoederhals was bijna volledig verweekt. Ik had dus al wat voorsprong, maar ook nadat mijn water was gebroken geen weeën. Na de opwekkers begonnen ze rond half 11 goed door te komen. Even later rugweeen en dan maar epi gevraagd. Heeft nooit echt helemaal gewerkt maar pijn was daardoor wel draaglijk. 8uur water gebroken en om 17.32 was ons zoontje er. Op zich niet echt afgezien zoals sommige horrorverhalen op internet
  • Hier word het zo spannend. Ik moet wel zeggen dat ik met een bang hartje naar de bevalling toekijk. Tegelijkertijd kijk ik er ook enorm naar uit op mijn klein mannetje te verwelkomen. Ik ben iemand die heel paniekerig is, en ik heb bang dat ik ontzettend in paniek ga slaan. Tegelijkertijd stelt het mij ook gerust dat ik,omringd ben door mensen met ervaring.

Liefs
  • Hey,

Ik ben ingeleid geweest op 41w2dagen. Toen ik binnenging had ik al wel 4cm. Om 5u hebben ze mijn water gebroken, maar dat deed niet veel. Om 7u baxter gekregen om weeën op te wekken. Dat werkte wel goed want om 10u01 was mijn zoontje er al. Dus is goed vooruit gegaan bij mij. Geen epi omdat het zo goed vooruit ging want heb maar enkele uurtjes rugweeën gehad.

• Ik ben bij mijn zoontje ingeleid op 38w wegens aankomende zwangerschapsvergiftiging. Alles zat nog potdicht, nog niks ontsluiting;
    Om 8 u 's avonds binnnegegaan, uurtje later 'ballonnetje' gekregen om opening te forceren. Dat moest blijven zitten tot het eruit viel. Paar uur later was dat het geval. Daarna een 'gelletje' gekregen. Voelde even onaangenaam, ik kreeg wat krampen en dacht toen 'vent, jij gaat niet meer naar huis hoor smile.gif ). Ventje heeft zich geïnstalleerd en een dutje gedaan. Ik heb nog wat rondgewandeld op de gang, dat deed goed.
    Uiteindelijk toch geprobeerd wat te slapen, wat wonder boven wonder ook nog gelukt is. Toen ik rond 5u 's morgens mij van kant wou draaien (bevallingsbed is hard) is mijn water gebroken. En vanaf toen ging het snel. Ineens weeën om de minuut, ik kon amper recupereren en wist niet waar kruipen. Ik wou in het bad....en toen ik erin zat wou ik er weer uit omdat ik me niet schrap kon zetten in zo'n bad. En toen ik dacht 'dit hou ik geen uren vol' zei de gyn 'volledige ontsluiting, naar de verloskamer!' (was rond half 7 's morgens). En wat toen heel raar was, vanaf dat ik mocht gaan bevalling kwam er om de 5 minuten een perswee, had ik tijd om te recupereren, was ik supergeconcentreerd en voelde ik amper pijn...
    Om half 9 was zoonlief er.
    Bij de dochter alles natuurlijk verlopen. Die twee zijn absoluut niet te vergelijken... Bij het inleiden forceert men het lichaam natuurlijk wat, waardoor het bij mij (maar naart schijnt is dat normaal) veel heviger was. Maar zoals hierboven al gezegd: bij mij ging het wel goed vooruit, maar dat is natuurlijk afhankelijk per persoon. Vooraf vond ik het wel raar om zo op afspraak te gaan bevallen... En bij nr 2 dacht ik: inleiden is handig, want dan kan ik opvang plannen voor mijn zoontje smile.gif
    Natuurlijk bevallen is leuker, maar bij zwangerschapsvergiftiging mag je geen risico's nemen he. Inleiden dan maar ... en de geboorte zelf is even fantastisch als bij een natuurlijke bevalling. Heel veel succes!!
  • Ik heb tegen de vroedvrouw (en vooraf tegen gyn) gezegd dat ik schrik had om te bevallen - omdat nummer 1 dat wel een natuurlijke bevalling was, niet vlot is verlopen en ik risico had om meer moeilijk te bevallen. Bovendien werd baby nummer 2 nog dikker geschat dan nummer 1. Ze hebben daar echt wel rekening mee gehouden hoor!
  • Hier ook een positieve ervaring met ingeleide bevalling. De bevalling van mijn eerste kindje werd ingeleid op 40w en 5d. Ik had al wel een dikke 4cm ontsluiting, verkorte bmh en baby was ingedaald. Heb een zeer vlotte bevalling gehad, maar wrs ook omdat mijn lichaam er dus klaar voor was.

Bij mij werden eerst weeënopwekkers gegeven, maar dat deed niets. Dan vliezen gebroken, dan effe een tweetal uurtjes weeënstorm en toen was de dochter geboren!

Veel succes!!!
  • Ik ben ingeleid bij mijn 2e, wegens een hele zware bloeding. Ze hebben om 12h infuus gestoken, had geen opening of niks, rond 18h hebben ze de vliezen gebroken en om 18h58 ben ik onderwater bevallen. Ik had geen epi, heel bewust voor gekozen, en heb even in een weeenstorm gezeten. Maar ik heb het allemaal gewoon over me laten komen en het viel al bij al wel mee. Dus zeker geen schrik voor hebben! Je wordt ook echt heel goed begeleid tijdens een inleiding. Veel succes alvast!!!
  • 4x ingeleid en Vind het perfect kan je beter plannen enz smile.gif
  • hier een voorbeeld van een slechte ervaring met inleiding, of het echt door de inleiding kwam weet ik niet, de vorige twee waren wel natuurlijk gekomen. Ik moest de avond voordien al binnen, om vijf uur tablet opgestoken gekregen, gebeurde niet veel, rond 7.00 opnieuw en ook baxter gekregen. Om half negen hebben ze mijn water al gebroken terwijl ik bijna niets van opening had, baby deed het niet zo denderend dus rechtstreeks sensor op zijn hoofd gezet, zijn hartslag daalde elke keer bij een wee maar opening schoot niet op. Uiteindelijk bleek zijn hoofdje geknikt te zitten met het vuistje er naast. Heb tijdens de bevalling echt afgezien, voor de indaling te bevorderen moest ik rechtop zitten maar daardoor zakte de epi naar mijn benen ipv ter hoogte van rug en buik te zitten, ik kreeg koorts, moest frequent braken. uiteindelijk is hij s avonds om 21.15 pas geboren, helemaal bont en blauw aan zijn hoofd. Maar ondanks de lastige bevalling stond ik de volgende ochtend al wel thuis....
  • Superbevalling gehad die ook ingeleid werd. Ik heb om 23u en 5u een pilletje gekregen. Rond 7u lichtjes weeën gekregen die rond 9u toch wel wat meer werden.
    Ik had geen vruchtwater meer (werd al 2 weken op de monitor gevolgd) en had 3cm ontsluiting, hartslag kindje daalde elke wee en iedereen was hectisch aan het doen rond mijn bed. Gynaecoloog was een pracht van een vrouw die bijzonder nuchter en kalm bleef en 2" voor ik naar het OK gebracht werd vroeg om nog eens te kijken naar ontsluiting. Bleek dat ik volledige ontsluiting had en 2x persen later lag onze dochter op mijn buik.

Voor zo'n bevalling teken ik opnieuw. Een uur later liep ik rond en dacht ik '3 verdiepingen omhoog met de trap zijn vermoeiender dan bevallen'
  • mijn water was gebroken op 39weken en 4 dagen, nu bleek dochter in vruchtwater stoelgang gemaakt had. dus ze moest er uit. kwam int ziekenhuis aan met 1 cm (waar ik al van mijn 35weken mee liep) en had niks weeën was 2uur na mijn water gebroken was. kreeg ik tabletjes opgestoken. eerste deden niks dan kwam het in gang heb echt pijn gehad. ben op 4 cm blijven steken. het ging met mijn dochter niet goed en met mij ook niet. heb toen in rep en roer een spoedkijzesnede gehad. heb de eerste borstvoeding niet bewust mee gemaakt mijn man en de vroedvrouw hadden ze op recoverie aan gelegd ik was op gewoon ik wens niemand zon bevalling. kwamen dan rond 5u op de kamer en om half 7 kwamen ze me wassen. nu denken ze dat het door de kini kwam dat ik geen opening maakte zullen zien
  • Hier een plotse inleiding, omdat onze dochter het plots niet goed meer deed.
    En heb alleen maar positieve ervaringen eraan overgehouden.

Rond 11u 's middags ingeleid, en onze dochter is om half 10 geboren.
    Eerste 3 uren gingen goed, niet al te veel pijn en ontsluiting vorderde ook, tot 6 cm. Dan vliezen gebroken, omdat ik bleef steken op die 6 cm. Omdat ik bleef verkrampen door de hevige rugweeën (heb een rugprobleem dus waren echt hels), uiteindelijk toch epidurale gevraagd. En dan ging het ineens in een razendsnel tempo. Dokter had voorspeld dat ik pas na middernacht zou bevallen en is op het gemakske naar huis gegaan ... en met spoed moeten terugkomen.

2 keer persen en onze dochter is om half 10 's avonds geboren.

• Bij de tweeling ingeleid op 35w4d

'S avonds binnen moeten gaan. Om 23.30 kreeg ik een tabletje om mijn bmh week te maken, had toen 1cm opening.
    Om 5.30 kreeg ik wat krampjes, 3cm, water gebroken, meteen 5cm en om 9.46 en 9.50 zijn ze geboren...
  • Inleiden blijf ik een verschrikkelijke ervaring vinden. Eerste keer werd ik ingeleid op 24 weken van een dood kindje. En 2e keer met 42 weken zwangerschap. Ik werd op een donderdag ingeleid en ze is pas op een maandag geboren. Een regelrechte hel bevalling! Door de ruggenprik ging Nienke haar hartje steeds meer omlaag dus ze gooide er een flinke partij weeën opwekkers in via de infuus. Ik had zo'n hoge dosis dat dr weeën im de een a anderhalve minuut kwamen. Had geen rustposes tussen door. En omdat ze pas met 42,5 week geboren is was ze zo flink kindje dat ik flink geknipt was met mega veel hechtingen van binnen en van buiten.

De volgende keer laat ik het mooi zelf op gang komen. Geen inleidingen meer voor mij, klote weeën op wekkers ik vervloek ze.
  • Doe jezelf dit toch niet aan! Die verhalen.... Bah bah, is alleen om nog meer schrik te krijgen.
    De meeste gevallen is een ingeleide bevalling moeilijker dan een een spontaan begonnen bevalling.
    Maar er zijn altijd uitzonderingen!
    Laat het op je af komen!
  • Ik ben op 39 weken ingeleid omwille van een zwangerschapsvergifting.
    Omdat mijn bloedwaarden zo slecht waren mocht ik geen epidurale,krijgen.
    Ik kreeg een soort van tampon opgestoken om 11h, deze moest zo snel mogelijk blijven zitten.
    Ik had hier absoluut geen last van en kreeg ook geen weeën.
    Om 17h hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik onmiddellijk weeën.
    Deze vielen eerst goed op te vangen. Vroedvrouw dacht niet dat het lang ging duren.
    Mijn man is toen nog naar huis gegaan om kleedjes te brengen voor onze zoon.
    Om 18h kreeg ik al hevigere weeën die redelijk moeilijk op te vangen waren.
    Ik lag helemaal alleen op een kamertje te kreunen en te doen.
    Om 18h30 is mijn man binnengekomen en was ik ondertussen al echte oergeluiden aan het maken.
    Op die moment komen er ook twee vroedvrouwen binnen. Ze hoorden me roepen tot in hun bureau en wouden me naar bad brengen om xe weeën beter op te vangen.
    Ik moest op mijn bed gaan liggen. Ik heb me op mijn zijn gedraaid en ze zijn met mij de kamer uitgerold op weg naar de arbeidskamer.
    In de gang kreeg ik persweeën en heb ik geroepen dat ik 'kaka' moest doen!
    Toen heb ik geroepen dat ik ging overgeven en een seconde nadien riep ik dat ik moest duwen!
    Onze zoon is geboren om 18h45 half in de gang, half in de arbeidskamer.

Van eerste wee tot eerste kreetje was amper 1h en 45 min.
    Ik vond het fantastisch!!
    Door het feit dat ik geen epidurale had gekregen was ik onmiddellijk gerecupereerd.

Mijn eerste zoontje is geboren na een arbeid van 10h met epidurale.
    Ik heb 9h geslapen en 1h echt in arbeid geweest.
    Ik heb helemaal geen pijn gehad en vond het ook een mooie bevalling.
    Maar ik heb me na de bevalling heel ziek gevoeld en weet amper wat er gebeurd is.
    Terwijl de laatste bevalling in mijn geheugen gegrift staat!

Beide bevallingen uniek met twee prachtzonen als resultaat!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld