ervaringen gezocht: geplande keizersnede in Imelda Bonheiden

• ervaringen gezocht: geplande keizersnede in Imelda Bonheiden

Hallo

Ik ben 37 weken zwanger van mijn 3e kindje, en deze kapoen ligt in stuit... Nu ga ik bevallen in Imelda ziekenhuis te Bonheiden, en ik ben op zoek naar ervaringen rond keizersnede daar.
    Iemand die haar verhaal kwijt wilt?

Alvast bedankt!
  • Wat zou je graag weten?
  • ik ben er zelf 2 x bevallen met keizersnede, 1 keer na arbeid en 1 x een geplande keizersnede.

Bij de geplande keizersnede moest ik op een afgesproken uur op materniteit zijn. Ik kreeg dan een kamer toegewezen en mocht me installeren.
    Wat later kwamen de vroedvrouwen langs om mij klaar te maken. Nog even aan de monitor en daarna kreeg ik een lavementje en het OKschortje en steunkousen aan.
    Eens zij bericht hadden gekregen dat ik naar beneden mocht zijn ze mij komen halen en moest ik nog even wachten tot het OK klaar was.
    Mijn man werd ondertussen meegenomen en moest zichzelf dan omkleden. Eens ik de epidurale en blaassonde had, mocht mijn man weer bij mij.
    Na de geboorte verzorgen ze je kleintje in dezelfde ruimte als waar jij ligt. Je krijgt je kleintje ook even op je borst als alles goed gaat.
    Terwijl ze nog met jou in OK bezig zijn, gaan je man en kleintje al naar boven. Daar vinden ook de metingen plaats. En dan mag de papa skinnen tot jij weer op de kamer bent.
  • Jammer dat het kindje niet bij je mag blijven dan... daar had ik nl op gehoopt. Tegenwoordig hoor je dat toch meer en meer. Zijn jouw keizersnede's lang geleden? Hoe was het herstel achteraf? Hoe lang moest je in bed blijven?
  • Mijn laatste keizersnede is 2,5 jaar geleden.
    Ik ben de dag na mijn keizersnede uit bed gekomen. Ik werd toen in de zetel geholpen en mocht bellen om weer in bed te gaan of omgekeerd.
    De 2de dag ging alles al weer wat beter, maar heel voorzichtig aan. Ik geloof dat ik vanaf de 3de dag alweer wat rondliep in de gang.

Je kan altijd eens vragen of je kleintje toch niet bij je mag blijven, maar de ontwaakruimte is er algemeen dus weet niet of het kan.
    Laat het alvast weten, want ik zal ik april er weer eenrjz moeten ondergaan.
  • Ik ben 9 maand geleden bevallen in het Imelda, over de vroedvrouwen, dokters, verzorging en kamer niets anders dan lof. Maar toch ook enkele minpunten, zo heb ik heel lang moeten wachten op het operatiekwartier voor het mijn beurt was. Je ligt daar met vele andere mensen die totaal geen keizersnede krijgen te wachten dus...na de keizersnede krijg je even je baby'tje te zien en terwijl ze je dicht naaien gaat je man al met je baby naar de kamer. Jij moet alleen naar de recovery en ik heb daar 3 verschrikkelijk lange uren moeten wachten tot ik eindelijk mijn tenen terug kon bewegen, de anestesist is daar heel streng in! Niet zo'n babyvriendelijk ziekenhuis want daardoor is de borstvoeding minder goed op gang gekomen en heb ik letterlijk bloed zweet en tranen gehad om deze te doen slagen.
    De baby mag niet mee naar de recovery omdat deze wordt gedeeld met mensen die een totaal andere operatie krijgen. Het is er ook te koud voor een baby. Ik ben bij de oudste in een ander ziekenhuis bevallen en daar was het echt super, is een aparte afdeling met recovery voor bevallen mama's en daar mag je je kleintje bij je houden.
  • Bedankt voor jullie ervaringen, afgelopen maandag is mijn dochtertje via keizersnede geboren.
    Het viel uiteindelijk allemaal wel mee, ik moest niet lang wachten voor en na de ingreep.
    Maar ik kon gelukkig wel meteen mijn tenen bewegen.
    Heb enkel pech gehad om een zware bloeding te doen, waardoor ik me toch 2 dagen slecht voelde.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld