Ervaringen az groeninge kortrijk?

• Ervaringen az groeninge kortrijk?

Zijn er dames die bevallen zijn in het az groeninge in kortrijk?
    Ik ben reeds twee keer bevallen in menen maar wegens problemen bij mijn jongste ben ik veranderd van gyneocoloog en zou ik nu bevallen in het az groeninge in kortrijk
  • Ik ga er bevallen maar geen ervaring smile.gif ben trouwens wel al 2x op het verloskwartier geweest en al iedere keer vriendelijk geholpen geweest Aangepast door Amoxiclav op 30/01/2017 22:12
  • Bij welke gyneocoloog ga jij?
    Moet je een kamer reserveren op de materniteit?
  • Ik heb je een privĂ©bericht gestuurd @kimri smile.gif
  • Pb terug
  • Ik dacht niet dat je kamers kon reserveren? Bij mij vroegen ze het op dag van de bevalling zelf. Ik heb wel voor een studiokamer gekozen, dus kan me niet uitspreken over de rest..
  • Ik zou ook graag een studio kamer nemen.
    Ik heb de flexi hospitalisatieverzekering bij DKV dus zou enkel zelf iets van 150euro moeten betalen
  • Info over kamerkeuze

Goedemorgen

Via deze link vind je informatie terug over de kamerkeuze: issuu.com/azgroeninge/docs/buikverhalen/152
    Het boekje bevat ook nog heel wat andere informatie over bevallen in az groeninge.

Groeten
    Annelies
  • Normaal krijg je dat boekje mee bij je eerste consultatie bij de gyn in AZG smile.gif Er staan wel interessante dingen in. Alsook de kamerkeuze en dingen over het verloskwartier enzo
  • Ik heb geen boekje gekregen toen in vorige week naar de gyne ging
  • Best de volgende keer vragen als je op consultatie gaat aan het secretariaat 😊
  • 3x bevallen in AZ Groeninge maar blijf het een slecht ziekenhuis vinden sad.gif
    Bij oudste dochter na keizersnede bij de eerste keer uit bed lieten ze me alleen in de badkamer (viel bijna van mijn sus). Daarna ook voortdurend tegenstrijdige info over de borstvoeding waardoor dat een fiasco werd.
    Toen ik bij onze 2de dochter zei dat er iets niet in orde was wuifden ze mijn opmerkingen telkens weg met "ze moet nog bekomen van de bevalling". Bleek dat ik wel gelijk had en plots werd dochter met spoed overgebracht naar neo waar ze 2u nodig hadden om haar stabiel te krijgen om daarna met de melding te komen "als ze achteruitgaat kunnen we haar hier niet meer helpen, wat ga je doen?" Mijn antwoord was snel klaar : zo spoedig mogelijk naar Brugge.
    Bij zoontje hebben ze me dan wel sneller geloofd (had dezelfde complicaties hoewel ook hij een APGAR score had van 9 bij geboorte) maar ik stond toen echt op mijn strepen en liet me niet meer afschudden.

Was het niet van mijn super gynaecoloog, ik was er zeker geen 3x bevallen. Toen onze 2de dochter in Brugge lag ben ik ook naar daar gegaan tijdens mijn kraamperiode en heb daar wel héél wat anders meegemaakt. Super communicatie en samenwerking tussen de dienst NICU waar dochter lag en dienst MIC waar ik lag. Super begeleiding gehad betreffende de borstvoeding (aangezien dochter in couveuse lag en zelfs beademd werd was ik aangewezen op afkolven. Daar kunnen ze in Kortrijk nog heel wat van leren.
  • @Erwtje dat is San toch de schuld van de pediater?
  • Ik ben ook al 2x bevallen in AZ Groeninge.
    Ik heb ook een hele goede gynaecoloog. Bij mijn eerste bevalling werd ik super goed opgevolgd op het verloskwartier. Bij mijn tweede bevalling vond ik het iets minder.
    Ook de hulp die je krijgt voor borstvoeding vind ik té min. Maar hangt natuurlijk af van welke vroedvrouw je hebt. Bij mijn tweede had ik een superlieve vroedvrouw.
  • Ik ben ook tevreden van het verloskwartier. Ben er wel nog niet bevallen maar al 2x langs geweest ivm hyperemesis smile.gif
  • @kimri : beide kindjes hadden bij geboorte Apgar van 9. Er was toen absoluut niets aan de hand. Bij ons zoontje heb ik extra aangedrongen op aanwezigheid van de kinderarts bij de bevalling maar hij was perfect in orde, ademde goed...
    De kinderarts onderzoekt je kindje enkel na de bevalling en dan de dag nadien hé. De problemen zijn daartussen begonnen en dan is het toch aan het verplegend personeel om te luisteren naar moeder en kind.
    De samenwerking loopt gewoon niet goed, ik heb er geen andere woorden voor. En dit zowel over de verschillende afdelingen heen als binnen de materniteit. 'S Nachts ook vaak +45 minuten moeten wachten voor iemand langs kwam als ik belde. Toen ze onze dochter met de mobiele couveuse kwamen halen om naar Brugge over te brengen kreeg ik de vraag : ga je afkolven? Ik had net mijn dochter zien vertrekken aan de beademing en infusen en god weet wat. Toen ik ja zei kreeg ik een kolf, alstublieft en de deur toe. Trek uw plan!
    Kan toch beter als je t mij vraagt.
    Maar nog eens, onze gyne was super. Heeft toen mijn overplaatsing geregeld en volgt onze kinderen tot op vandaag nog steeds op. Als ik hem toevallig tegenkom kent hij telkens de laatste update van beide.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld