@kimri : beide kindjes hadden bij geboorte Apgar van 9. Er was toen absoluut niets aan de hand. Bij ons zoontje heb ik extra aangedrongen op aanwezigheid van de kinderarts bij de bevalling maar hij was perfect in orde, ademde goed...
De kinderarts onderzoekt je kindje enkel na de bevalling en dan de dag nadien hé. De problemen zijn daartussen begonnen en dan is het toch aan het verplegend personeel om te luisteren naar moeder en kind.
De samenwerking loopt gewoon niet goed, ik heb er geen andere woorden voor. En dit zowel over de verschillende afdelingen heen als binnen de materniteit. 'S Nachts ook vaak +45 minuten moeten wachten voor iemand langs kwam als ik belde. Toen ze onze dochter met de mobiele couveuse kwamen halen om naar Brugge over te brengen kreeg ik de vraag : ga je afkolven? Ik had net mijn dochter zien vertrekken aan de beademing en infusen en god weet wat. Toen ik ja zei kreeg ik een kolf, alstublieft en de deur toe. Trek uw plan!
Kan toch beter als je t mij vraagt.
Maar nog eens, onze gyne was super. Heeft toen mijn overplaatsing geregeld en volgt onze kinderen tot op vandaag nog steeds op. Als ik hem toevallig tegenkom kent hij telkens de laatste update van beide.