Enorm bang

• Enorm bang

Even in het kort samenvatten. Mijn zoontje is supersnel ter wereld gekomen, met bijna een volledige totaalruptuur tot gevolg.

Uiteindelijk is alles goed genezen maar de gyn gaf aan dat de betrekkingen de eerste keren pijnlijk kunnen zijn.

We zijn nu vijf maanden na de geboorte en ik stel die eerste keer alsmaar uit. Ik heb nu al acht maanden niet meer gevreeƫn met mijn man en ik merk dat hij het moeilijk heeft, maar ik heb zoveel schrik dat ik echt helemaal dichtklap.

Wie kan me wat geruststellen? Zijn er dingen die ik zou kunnen doen om alles wat soepeler te laten verlopen? Ik dacht ooit iets gelezen te hebben over dat je met olie de boel wat kunt oprekken buiten en binnen... misschien is dat een idee? Of is het echt iets waar je door moet?
  • hallo,
    ons eerste zoontje is ook heel snel gekomen(vroedvrouw)kon hem ook ng maar net opvangen zonder handschoenen. vanaf 0 tot bevalling op3.5uur
    ik was serieus open gescheurd ben inwendig en uitwendig genaaid...
    kmoet zeggen dat ik er ook schrik voor had maar is eigelijk super goed meegevallen. ik had zelfs zo schrik 8maanden lang om te bevallen van ons 2de omdak de pijn en de weken miserie erna niet meer wou(het niet kunnen zitten enzo) en zij is dan perfect geboren zonder scheur of knip
    kzou mss proberen met glijmiddel?kzou zeggen probeer en spreek af als het te pijnlijk is dar hij meteen stopt
  • Inderdaad, probeer het de eerste keer voorzichtig en met glijmiddel. En weet dat het misschien zeer doet of ongemakkelijk is. Maar het uit blijven stellen dan wordt de angst alleen maar groter.
    Succes ermee hoor! Het valt inderdaad niet mee die eerste keer.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld