Eerste kleertjes - bevallen in juni

• Eerste kleertjes - bevallen in juni

Hoi dames,

Ik ben uitgerekend voor half juni.
    Wat zouden jullie voor kleertjes voorzien?

Ik had gedacht om het meeste is maatje 56 te kopen.
    Sowieso rompertjes met korte mouwen.
    en dan een katoenen pyjama met lange mouwen?
    Lange broek en t-shirt met lange mouwen?

Of zou ik toch ook T-shirtjes of kleedjes met korte mouwen voorzien?

Wat voorzien jullie voor zo een klein baby'tje aan te doen?

Dan kan ik gaan shoppen smile.gif
  • Ik volg even... Ik heb namelijk dezelfde vragen bigsmile.gif
  • Idem!!

Ik heb voorlopig een mix van rompertjes met lange en korte mouwen - denkende dat die met lange eventueel zonder een bijkomend bovenste gewoon met een broekje kunnen gedragen worden. En pyjama's met lange mouwen en voetjes. Twee giletjes en een paar broekjes (allemaal katoen denk ik).

Een paar stuks in 50 maar het meeste in 56.
  • De eerste dagen kunnen baby's soms hun temp niet goed houden, dus voorzie wel lange mouwen en beentjes met voetjes aan. Tenzij er een echt hittegolf is natuurlijk smile.gif
  • Mijn oudste dochter is van juni. Ik had van alles wat. Lange mouwen korte mouwen. Warme sokjes en mutsjes maar ook luchtige jurkjes en topjes. Toen ik 24 juni beviel regende het en was het fris. Week later kwam een hittegolf! Dus was het niet veel meer wat ze droeg.
  • Ik heb voorlopig alleen rompertjes met lange mouwen.
    Zoals iemand al zei bij warme dagen alleen een rompertje met een broekje en bij frisse dagen er toch nog iets over
  • Ik had eigenlijk dezelfde vraag... Mijn bevalling is voorzien eind juli/begin augustus... Ik heb tot nu toe enkel rompertjes met korte mouwen gekocht (twee in maatje 50 - de rest in 56). Maar qua broekjes of kruippakjes weet ik het ook niet goed. Ik heb al een kruippakje met korte mouw en lange broekspijpen, en dan ook een setje (shirt korte mouw en lang broekje).
    Maar zou ik dan ook nog katoenen mutsjes voorzien? En zomerse kruippakjes (korte mouw/korte broek)? 't Is toch moeilijk met dat Belgische zomerweer...
    Ik ben in ieder geval blij te zien dat ik niet de enige ben met dit soort praktische vragen wink.gif
  • Ik beval binnenkort en heb zowel rompertjes met korte als met lange mouwen. Heb ook van die pyjamaatjes in een stuk en ook kleedjes. Heb vanalles wat. Heb ook mutsje en een jasje. (Het weer verandert om de vijf minuten en beter zeker en het winkelen voor babykleertjes vind ik toch zo fijn.)

In mijn rugzak zit ook van alles wat. Warme en minder warme dingen (en dan wil ik maar een nacht blijven in het ziekenhuis he, ik ga de dochter een week kunnen kleden denk ek).
  • Hey Lot, ik denk dat het op dat gebied makkelijker is als je ergens tussen oktober en april bevalt, dan weet je dat je met kruippakjes met lange mouwen en lange broekspijpen goed zit content.gif... Maar nu... Ik vermoed dat ik me ook zal voorzien op zowel mooi als slechter weer.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld