Eerste keer na bevalling pijnlijk, normaal?

• Eerste keer na bevalling pijnlijk, normaal?

Effekes een intiem vraagje aan jullie. Gisteren hebben we voor het eerst na mijn bevalling eens een poging gedaan om te vrijen. Het was echter bijzonder pijnlijk, ik gilde het echt uit en we zijn moeten stoppen. Ik was nochtans behoorlijk in de stemming, daar lag het niet aan. Is dat normaal de eerste keer??
  • Hoe lang is de bevalling geleden? Ben je geknipt geweest? ...
    Bij onze zoon (geknipt) hadden we na 3 weken voor het eerst voorzichtig seks met heel veel glijmiddel, iets wat we normaal nooit of te nooit gebruiken. Dat hielp enorm. Ik herinner me dat het geen echt pretje was maar ook niet zo erg dat we moesten stoppen van de pijn. Elke keer erna ging het beter en beter.
  • Ik vond tot 3/4 maand na de bevalling pijnlijk zonder glijmiddel. Maar ik had wel een serieuze knip gehad. Normaal gdbruiken we nooit glijmiddel. Maar zonder ging niet. Ik liet het daarvoor niet aan mijn hart komen. Pas na 4 maand ofzo lukte het zonder. En toen werd alles terug al daarvoor. Mijne man vond het zelf bijzonder want hij dacht nadat zo een groot kind was gepasseerd het nooit meer zou zijn zoals vroeger 😅
  • Ik was helemaal geknipt!
    Het duurde zeker 2 maanden vooraleer ik voor de eerste 'durfde' vrijen.
    Het deed niet echt pijn, maar het was niet zo aangenaam. Pas na 3 maanden was alles terug normaal.
  • Ik was niét geknipt enkel een klein scheurtje hier waren de eerste keren na de bevalling ook onaangenaam. Vooral veel glijmiddel gebruiken en proberen te ontspannen dan komt het helemaal goed happy.gif
  • Is inderdaad normaal! Veel glijmiddel gebruikt hier de eerste keren maar ik heb wel lang gebloed en goed geknipt dus het heeft wel 4 maanden geduurd vooraleer ik het durfde wagen!
    Bovendien wat mijn vroedvrouw mij zo leuk uitlegde is dat heel de baarmoedermond naar beneden is gedrukt en het daardoor dus lijkt alsof je man direct tegen het plafond aan zit te duwen en het dus te Klein lijkt vanbinnen en de pijn komt. Door de oefeningen van haar te doen zuig je alles terug naar binnen en omhoog zodat alles terug op zijn plaats komt in een eerste instantie. Daarnaast zei ze me ook om de plaats van de knip te masseren omdat het littekenweefsel stroever is en dit dus ook pijn kan meebrengen.

Succes!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld