Een zusje of een broertje !!!

• Hallo ik ben de 10jarige dochter van Hilde (te vinden op een ander forum).Ik krijg binnenkort een zusje of een broertje.
    Mijn mama is ongeveer 26 weken zwanger thumbup.gif .
    Ik zou er graag bij zijn als het geboren wordt,maar dat mag niet van de gynecoloog.zijn er soms mensen met hetzelfde probleem of iemand waarbij het wel mag?graag jullie reactie.
    Ik wacht ongeduldig op antwoord!!

Groetjes Gwenny. bored.gif
  • Hoi Gwenny,
    Waarom mag je er niet bij zijn van de gynacoloog? Misschien i.v.m. je leeftijd? Waarom nemen jullie de bevalling niet op met behulp van een videocamera?
    Veel succes, Manuela thumbup.gif
  • Ik zou er wel bij mogen, maar er mag maar een iemand in de bevalingskamer.En het opnemen met een videoband gaat ook niet want dat hebben we niet.

toch nog bedankt!
  • Hoi Gwenny,

Ik heb gehoord van uw mama dat je heel bezorgd om haar bent. En dat je er binnenkort een broertje of zusje bijkrijgt. Dat moet toch wel plezant zijn voor u, dan kan je uw mama mee helpen bij het verzorgen van het babytje!!

Nu gwenny ik heb ook twee kindjes van 5 en 7 jaar oud. En zij krijgen ook een broertje of zusje bij in de maand mei. De jongste zou ook heel graag bij de bevalling zijn maar dit gaat ook niet omdat er maar ??n persoon binnen mag in de bevallingskamer. En de gyne vind ook ons meisjes nog iets te jong.

Ik weet dat dit voor u wel belangrijk kan zijn maar gwenny na de bevalling kan je uw broertje of zusje extra in de watten leggen!!! Want uw mama zal dan een beetje moe zijn en dan kan jij het kindje verzorgen. En dat zal het babytje ook heel leuk vinden hoor.

Gwenny ik wil u ook nog veel beterschap toewensen want ik heb vernomen dat je ook samen met uw mama in het ziekenhuis hebt gelegen. Dus probeer maar snel te genezen hoor!!

Groetjes tamara
  • Hoi Gwenny,

Ik schrijf met je moeder op een ander forum, wat een lieve meid ben jij zeg, je zult een geweldige zus zijn voor je kleine broer/zus.
    Wat betreft aanwezig zijn bij de bevalling tsja daar kan ik niet zoveel over zeggen, want hoe je op zoiets zult reageren dat weet ik niet omdat ik je natuurlijk niet echt ken.
    Maar je moeder na de bevalling goed helpen dat gaat jou zeker lukken.
    Enne beterschap met je buikpijn.

Groetjes,
    Angeline smile.gif
  • Hoi Tamara,
    het is spijtig dat ik er niet bij kan zijn, maar het babytje verzorgen na de geboorte zou ech te gek zijn!

Al zeker bedankt voor de iutleg en steun.
  • Hoi Angeline,
    ik zal mijn moeder na de bevalling goed helpen.
    En bedankt voor het complument van gede zus te zijn.Met mijn buikpijn gaat het al wat beter, hoor

bedankt!
    groetjes Gwenny baby.gif
  • Hoi Gwenny

Misschien kan je mama eens overwegen om thuis te bevallen als ze dit ziet zitten. Er bestaan goede organisaties voor. Zelf ken ik mensen die thuis bevallen zijn in een speciaal bad met al hun andere kindjes errond. Als ze daar niet voor kiest, kan ze misschien iets langer thuis blijven als de wee?n al begonnen zijn, zo ben je er toch ook nog even bij.
    Als filmen niet mogelijk is kan je papa misschien toch heel veel foto’s nemen.
    Of misschien mag je in de gang wachten en met je papa een beurtrol inschakelen tijdens de arbeid... veel hangt af van het ziekenhuisbeleid. De gyneacoloog is immers niet steeds aanwezig.
    Alleszins heel veel succes voor jullie en een lief broertje of zusje gewenst! bigsmile.gif
  • Ik zal eens vragen of ze foto’s willen nemen, maar ik denk niet dat mama het ziet zitten om thuis te bevallen(want we hebben 4 honden die binnen zitten).En een beurtrol inschakellen zal papa niet goed vinden.

PS:ben jij zwanger of heb je kinderen?

bedankt voor de uitleg en de adviesen,
    groetjes Gwenny smile.gif
  • Hi hi

Mogelijk ben ik zwanger? Zaterdag of zondag zal ik iets meer weten want ik hoop dan niet ongesteld te worden. Duim je mee dat ik zwanger ben???
    Groetjes <3
  • Hoi Helga,
    ik duim zeker mee thumbup.gif
    het zal wel fijn zijn als je ook een babytje krijgt zeker?

groetjes Gwenny!
  • Hoi lieve dochter van me.

Ik weet dat ook jij enorm uitkijkt naar je broertje of zusje. Je mag er inderdaad niet bij zijn tijdens de geboorte. Maar ik beloof je dat we er samen voor zullen zorgen dat mama niet alles alleen moet doen he.

Laten we afspreken dat je niet enkel mama helpt met het verzorgen van de baby. We zullen iedereen eens laten zien dat ook wij twee dat samen kunnen, okee?

Jij bent misschien wel mijn stiefdochter (wat een lelijk woord), maar voor mij ben je mijn dochter. Laten we samen onze nieuwe spruit verzorgen en mama helpen. Mama heeft een heel moeilijke zwangerschap, dus laten we nu maar al zeker beginnen haar wat werk uit handen te nemen.

Tenslotte wil ik je dit nog effe zeggen:
    "Je bent een schat van een dochter en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je broertje of zusje ook zo mag worden."

Groetjes,
    paps.

wink.gif
    bigsmile.gif
    <3
  • Lieve allemaal, ik wil even mijn bewondering voor jullie uitspreken, wat een heerlijk warm gezin zijn jullie.
    Gwenny dat gaat jou echt helemaal lukken hoor met zo’n paps en mams.
    Ik hoop voor jullie op een lief(dat zal wel goed zitten als je in zo’n gezin komt) maar ook vooral een gezond broertje of zusje.

Groeten van mij,
    Angeline
  • we zullen vanaf dat jij thuis bent al het werk uit mamas handen nemen en als het kindje geboren is zullen we er samen voor zorgen.
    je bent een goede vader en ik denk dat het zusje/broertje dat ook zal vinden
    groetjes Gwenny

wink.gif
    bigsmile.gif
    <3 tongue.gif
  • Hoi Gwenny,

Amaai jullie hebben echt wel een leuk gezinnetje hoor. Ik kreeg kippevel als ik het berichtje van u en uw paps aan het lezen was.

Uw mama zou dat heel leuk vinden als jullie allebei heel goed helpen bij de verzorging van uw broertje of zusje. En eigenlijk denk ik dat jij en je paps een heel goed team zullen vormen als het kindje geboren word.

En laat uw mama vooral veel rusten dat zal haar heel goed doen. Ik spreek uit ondervinding. Oh ik wou dat ik ook al een dochter had van 10 jaar die mij zo zou helpen. Het zou dan veel gemakkelijker gaan in mijn zwangerschap. Maar onze twee spruiten zijn nu nog wat te klein hoor om te helpen. Je kent dat h?? (ssst niet zeggen h?, maar die laten alles nog vallen dus ....)

Zo, dit was efkes een snel berichtje en ik hoop gwenny dat ik u nog hoor!!!

Groetjes tamara tongue.gif
  • hoi Tamara,
    ja we hebben een heel leuk gezinnetje.Mama zal het zeker leuk vinden als we helpen.Ik snap wel dat je een dochter wil van 10 jaar(soms laten ze nog iets vallen h?)ik ben blij dat er al zoveel gereageert hebben

groetjes Gwenny! bigsmile.gif
  • Hallo Gwenny,
    Ik ben Hilde en ik heb ook een zoon van 10 jaar nick en we zijn al een jaar aan het proberen voor een broertje of zusje voor Nick maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
    Ik wens je mama een goede bevalling en een prachtig en gezond broertje of zusje.Laat zeker een eens iets weten h? en wat jou betreft je zal een prachtzus zijn daar ben ik zeker van groetjes Hilde thumbup.gif
  • hoi Hilde,
    wel een beetje verwarend hoor mijn mama noemt ook zo.
    ik hoop dat nick er ook snel een broertje of susje bij krijgt maar ik heb er ook lang op moeten wachtn, hoor.
    ik zal iets zeker laten weten als het babytje geboren is en ik zal proberen om een goede zus te zijn

groetjes Gwenny baby.gif
  • Helga, weet je al of je zwanger bent? Ik hoop van wel.
    Groetjes aan Tamara, Manuela,Angeline,Hilde,Helga en paps.
    disappointed.gif
  • Hoi Gwenny,

Hoe gaat het nu met u? Ik ben blij dat ik u nog eens hoor op dit forum. Het is ondertussen al een tijdje geleden h?!!

Doe de groetjes aan je mama en paps h?!!

Groetjes tamara smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld