Echt?

• Echt?

Ik was gisterenavond op een uiteenzetting die werd gegeven door een al wat oudere vroedvrouw. Zij beweerde dat er soms vrouwen zijn die tijdens de bevalling een orgasme krijgen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij maar er schijnt over dit fenomeen zelfs een boek geschreven te zijn! Wie heeft daar al over gehoord?
  • Ik heb daar ook al van gehoord. Zelf niet meegemaakt. Bij de bevalling of bij de vooronderzoeken wordt je clitoris wel eens per ongeluk aangeraakt maar dat is toch nog iets anders.

Wat mij wel is overkomen is dat ik echt op het randje van een hoogtepunt zat bij het borstvoeden. Dat schijnt normaal te zijn omdat je tepels ook erogene zones zijn en tijdens de bv dient dat om je baarmoeder weer te laten samentrekken om kleiner te worden.
  • Zelfde verhaal. Per ongeluk raakt men al wel eens wat aan paar ik denk niet dat het dat is wat de ts bedoelt. Ze heeft het over orgasmic childbirth denk ik, zie YouTube.

Het lekkere gevoel tijdens de bv herken ik ook wel.
  • Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat je tijdens de bevalling een orgasme kan hebben. Want een bevalling doet pijn. En pijn en een orgasme gaan bij mij niet samen. Ja of je moet een sm fan zijn?

Borstvoeding geven vond ik ook niet erotisch. De eerste paar weken deed et zelfs wat "pijn". En nogmaals pijn vind ik niet geil hoor..
  • Heb ik inderdaad wel al gehoord/gelezen, maar van nog niemand persoonlijk gehoord dat ze 't meemaakte (al zou ik dat ook niet vertellen moest 't bij mij wel gebeurd zijn denk ik bigsmile.gif)
    Om even verder te gaan op die pijn van hierboven; Ik moet wel toegeven dat de laatste 2u weeën (blijven steken op 6-7cm) voor epidurale meer pijn deden dan mijn bevalling (20min persen) op zich... Pijn is ook voor iedereen anders natuurlijk hé smile.gif
  • Mijn beste vriendin had inderdaad tijdens haar 2 bevallingen constant orgasmes, door de weeën.
  • Dit vind ik dus weer super interessant zie smile.gif Kan er hier iemand nog wat over vertellen?
  • ja wadde.... nog nooit van gehoord smile.gif
  • Ik had er ook al van gehoord maar helaas zelf niet ervaren... bij mij zijn ze ook een paar keer tegen mijn 'gevoelig plekje' gekomen bij het toucheren en voelen en dergelijke, soms zo vaak dat ik dacht "zeg blijf daar nekeer af!" smile.gif Maar echt klaarkomen, neen!
  • Dat gevoelige plekje was bij mij dood op de moment van de bevalling pijs ik smile.gif.
  • Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft. De epidurale kan dit uitlokken!
  • Epidurale? Tell me more...
  • Helemaal wetenschappelijk weet ik het niet, maar het heeft te maken met de verdoving en de prikkeling in de zenuwen die daardoor optreedt. Het gebeurt vooral wanneer hij iets begint uit te werken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld