Down under

• Down under

Misschien een vraag die wat intiem is, maar wat doen jullie aan verzorging down there tegen dat je gaat bevallen? Normaal doe ik alles weg in de zomer en laat ik een beetje staan in de winter, maar het is moeilijk geworden met mijn dikke buik om het bijgewerkt te krijgen. Soms lees je ook dat het niet zo gezond is om alles weg te halen en dat vroedvrouwen het eigenlijk liever hebben als je het laat staan. Maar ik vind dat nu ook niet echt een fris idee. Of zit ik daar mis?

Succes aan iedereen die spoedig gaat bevallen!
  • Ik volg even mee! Ik heb al eens ergens gelezen dat de gynaecologen liever hebben dat er nog wat haar opstaat als ze bijvoorbeeld moeten inknippen bij de bevalling, en dan terug hechten zodat ze de richting van de haargroei zien en om ingroeiende haartjes te voorkomen. Maar ik heb er geen ervaring mee dus hoor ook graag eens meningen van anderen! smile.gif
  • Ik schoor mij om de paar dagen (voor zover dat nog lukte natuurlijk wink.gif ) waardoor er bij beide bevallingen altijd wel een beetje haar was (niet heel veel dan natuurlijk) .. daar helemaal kaal liggen leek me ook maar niks tongue.gif maar op de moment zelf maakt je dat echt nimeer uit hoor smile.gif en indien het voor de gyn of vroedvrouw zou uitmaken dan zoude ze dat heus wel vertellen denk ik..
  • Ik hield het ook wel wat bij met scheren, hoewel het een beetje minder precies was met die dikke buik 🙂. In de verloskamer is de vroedvrouw mij komen scheren voor het geval ik geknipt moest worden.
  • Ik ben een voordracht gaan volgen in ons ziekenhuis en daar hebben ze expliciet gezegd om het haar zeker niet te verwijderen. Dat kan complicaties geven bij het dichtgroeien en het infectiegevaar is er groter door. Ik haal het nooit allemaal weg maar eigenlijk was dit een geruststelling voor mij. Ik wou dat toch even meegeven.
  • Ik scheerde ook eens in de drie dagen. Ook met mijn dikke buik.