Down under

• Down under

Misschien een vraag die wat intiem is, maar wat doen jullie aan verzorging down there tegen dat je gaat bevallen? Normaal doe ik alles weg in de zomer en laat ik een beetje staan in de winter, maar het is moeilijk geworden met mijn dikke buik om het bijgewerkt te krijgen. Soms lees je ook dat het niet zo gezond is om alles weg te halen en dat vroedvrouwen het eigenlijk liever hebben als je het laat staan. Maar ik vind dat nu ook niet echt een fris idee. Of zit ik daar mis?

Succes aan iedereen die spoedig gaat bevallen!
  • Ik volg even mee! Ik heb al eens ergens gelezen dat de gynaecologen liever hebben dat er nog wat haar opstaat als ze bijvoorbeeld moeten inknippen bij de bevalling, en dan terug hechten zodat ze de richting van de haargroei zien en om ingroeiende haartjes te voorkomen. Maar ik heb er geen ervaring mee dus hoor ook graag eens meningen van anderen! smile.gif
  • Ik schoor mij om de paar dagen (voor zover dat nog lukte natuurlijk wink.gif ) waardoor er bij beide bevallingen altijd wel een beetje haar was (niet heel veel dan natuurlijk) .. daar helemaal kaal liggen leek me ook maar niks tongue.gif maar op de moment zelf maakt je dat echt nimeer uit hoor smile.gif en indien het voor de gyn of vroedvrouw zou uitmaken dan zoude ze dat heus wel vertellen denk ik..
  • Ik hield het ook wel wat bij met scheren, hoewel het een beetje minder precies was met die dikke buik 🙂. In de verloskamer is de vroedvrouw mij komen scheren voor het geval ik geknipt moest worden.
  • Ik ben een voordracht gaan volgen in ons ziekenhuis en daar hebben ze expliciet gezegd om het haar zeker niet te verwijderen. Dat kan complicaties geven bij het dichtgroeien en het infectiegevaar is er groter door. Ik haal het nooit allemaal weg maar eigenlijk was dit een geruststelling voor mij. Ik wou dat toch even meegeven.
  • Ik scheerde ook eens in de drie dagen. Ook met mijn dikke buik.
  • Wat een onderwerp zeg wink.gif Ik scheer zelf zelden alles weg maar ik zat ook met die vraag hoor, hoe het nu eigenlijk 'hoort' bij een bevalling. Ik heb dit aan mijn vroedvrouw gevraagd en haar antwoord was gelijk bij die dame hierboven. Als je alles weghaalt is de kans op ontstekingen groter. Iedereen doet wat ze wil natuurlijk maar je hoeft je dus zeker niet aan te passen hiervoor. Zelfs bij een keizersnede laten ze het voor het grootste deel staan tegenwoordig.
  • Hier een kaal geval wave.gif bigsmile.gif ik laat alles weg waxen, zo ook tijdens mijn zwangerschap en heb geen problemen gehad tijdens herstel van de knip ofzo. Doe gewoon hetgene waar je het meest op je gemak bij zult voelen tijdens de bevalling zou ik zeggen..
    Succes!
  • Intiem scheren is niet nodig, kreeg ik op een papier mee van mijn ziekenhuis. Heb er dus ook geen moeite in gestoken smile.gif

Tegenwoordig lees je trouwens ook overal dat het niet zo goed zou zijn...
  • Hey,

Vier jaar geleden kon ik alles mooi bijhouden. Dag dat ik binnen moest nog even in douche geweest om alles weg te doen. Toen ik ging bevallen kwam vroedvrouw nog met mesje, maar dat was dus niet meer nodig. Geen last gehad na knip.

groetjes,
    Kelly
  • Tegenwoordig komt er bij een bevalling geen scheermesje meer aan te pas - in tegendeel, ik kreeg de instructie om het zeker niet weg te halen. Schijnt iets te maken te hebben met infecties enzo. Ik weet er juiste het fijne niet van.
  • Toch een interessant onderwerp...
    Ik moet zeggen dt ik tot hiertoe alles gewoon weg scheer. Ik gebruik een spiegeltje om alles te hebben gehad.
    Eerst even "op het gevoel" en dan een spiegeltje erbij voor de afwerking.
    Ik hoor meer dat gynaecologes vragen niet te scheren maar mijn dr heeft Me al meerdere malen "kaal" gezien en heeft nog geen enkele keer gezegd dat hij dit liever niet ziet voor de bevalling.

Ik scheer dus lekker door want voel mij er zelf gewoon lekkerder bij.
  • Mij werd er gezegd zeker niet alles weg te halen inderdaad ivm infectiegevaar en ontstekingen onder andere als je geknipt wordt.
    Ik hield de zijkanten een beetje bij zodat het proper was (ik probeerde dat toch maar was niet simpel meer wink.gif ) en de vroedvrouw heeft tijdens de bevalling met een scheerapparaatje een klein stukje weg gehaald nog.
    Er werd mij gezegd dat het belangrijk is dat de gyn de natuurlijke haargroei kan zien om rekening mee te houden bij de knip en het naaien, zodat de kans op ingroeiende haartjes tijdens het genezen kleiner is.
  • Ik heb hier een boekje van ons ziekenhuis en daar staat ook in dat je niet mag scheren. Misschien is het verschillend per ziekenhuis? Ik volg...
  • Ik kan me goed voor stellen dat sommige ziekenhuizen dat zeggen. Maar ik voel me echt niet.prettig als ik het niet weg scheer. Toegegeven dat de knip bij nienke ontstoken raakte. Maar scheerde tijdens de zwangerschap van emily nog net zo. En daar had ik een klein scheurtje/schaafwondje gekregen bij de bevalling en dat was niet gaan ontsteken. En bij de volgende zwangerschap blijf ik ook scheren wat er ook in het boekje staat.
  • Ik had me de dag ervoor toevallig geschoren toen mijn water brak. Had me weken niet geschoren toen 😂
  • Ik kreeg te horen van mijn vroedvrouw dat het beter was alles te laten staan... Ik heb er dus ook nooit moeite voor gedaan...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld