Dkv verzekering en luxe eenpersoonskamer

• Dkv verzekering en luxe eenpersoonskamer

Hallo,

Ik ben nog maar 7 weekjes zwanger.
    Maar vroeg mij af of er hier dames zijn die een dkv hospitalisatieverzekering hebben en een luxe eenpersoonskamer nemen in de materniteit?
    Ik weet dat ik met mijn dkv verzekering die ik heb gekozen zelf 150euro moet betalen bij een ziekenhuisopname maar hoe zot het met zo een luxekamer ?
  • @kimri Gewoon even bellen naar dkv, zijn zeer behulpzaam. Polisnummer bij de hand en binnen 5 min heb je antwoord. Je kan ook alle ambulante kosten ingeven x maand voor en na je opname.

Proficiat trouwens!
  • Dat is inderdaad afhankelijk van je polis bij DKV. Ik heb ook een verzekering bij hen, moet niets uit eigen zak betalen en de luxe-eenpersoonskamer is inclusief.
  • Ik heb de hospiflexi ofzo ik ga ze morgen eens bellen.
  • Hier ook dkv (plan IS2000 of zoiets) en niets of toch zo goed als niets moeten bijbetalen. Ook toen ik een nacht ter observatie moest blijven na een val niets moeten betalen en lag toen ook op eenpersoonskamer op materniteit
  • Proficiat!
    Hier ook DKV via man zijn werk. Kosten mbt zwangerschap/bevalling (bv. gynae) worden terugbetaald van 60d voor tot 180d na bevalling, luxekamer was volledig gedekt (ik heb zelfs geen flauw idee van de totaalfactuur vh ziekenhuis).
    Andere hospitalisatie (dus vanaf 1 nachtverblijf) wordt ook (grotendeels) gedekt.
  • Die ambulante kosten, wat houden deze in?
    Bvb: gemiddeld bezoekje geynaecoloog kost 70 euro, en we krijgen 25 euro terug van ziekenkas. Kunnen we rest dan recupereren van DKV?

• Zo'n dingen moet je navragen bij je makelaar, want er bestaan zoveel verschillende plannen bij DKV.
    Bij ons is het bv. maar één maand voor en drie maanden na de hospitalisatie dat ziekenhuiskosten terugbetaald worden, maar daghospitaal daarentegen wordt wel terugbetaald. Dus één nacht blijven is niet nodig. Vanaf dat er een bed voorzien wordt, is het een terugbetaalde hospitalisatie, ook als je 's avonds terug naar huis mag.
    Ik vind wel dat je gyneacoloog veel aanrekent, Fienn. Bij ons is dat veel minder. Ze rekent wel maar 3 keer een echo aan (en dan kom je inderdaad aan dat bedrag) omdat dat maar 3 keer terugbetaald wordt door het ziekenfonds. De andere maanden doet ze wel een echo, maar ze rekent hem niet aan.
  • Mag ik vragen wat een gynaecoloog dan doet tijdens een afspraak wanneer er geen echo wordt gemaakt ?
    Bij mij is de echo telkens het grootste deel van de afspraak.
    Even wegen en bloeddruk en dan zo'n 10 minuutjes echo (is ook telkens 3D).
  • Ik zeg toch dat ze wel een echo doet, maar hem niet aanrekent omdat er maar 3 echo's terugbetaald worden?
    Bij mij duurt de echo geen 10 minuten (en is het ook geen 3D echo). Gewoon even kijken, paar dingetjes meten om te zien of baby goed groeit en that's it. Dat duurt hoop en al 2 minuten. Maar in Nederland bv. wordt er niet elke maand een echo genomen. Groei van de baby kunnen ze ook meten door de buik te meten. Bij een tussentijds zwangerschapsonderzoek hoeft niet elke keer een echo genomen te worden. Veel vrouwen, ook Belgische, gaan zelfs niet elke maand naar de gyneacoloog, maar gaan tussendoor bv. naar de huisarts. Die luistert naar de hartslag, meet eventueel de buik, weegschaal, urineonderzoek,... Enkel bij de mijlpalen zoals 12- en 20 weken echo gaan die vrouwen naar de gyn.
    En ik heb ook al van vriendinnen gehoord die wel elke maand naar de gyn gaan, dat zij niet elke maand een echo krijgen, maar enkel met de mijlpalen. De gyn doet dan enkel de andere onderzoeken die hier boven gezegd zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld