Direct drinken na geboorte

• Direct drinken na geboorte

.... ik vroeg me plotseling af na het bekijken van foto's bij de bevalling waarom een baby direct aan de borst gelegd wordt na de geboorte? Heeft een baby zo'n behoefte aan die zuigreflex? Heeft die baby wel honger na de geboorte? Is het gewoon de geborgenheid die het kindje nodig heeft? Iemand de wetenschappelijke verklaring daarvoor?
  • Echt honger hebben ze niet, maar de zoek-zuigreflex is wel heel sterk aanwezig direct na de geboorte.
    Een soort overlevingsmechanisme denk ik. Plus dat het de borstvoeding op gang helpt en het krimpen van de baarmoeder bevorderd.
    Er komt ook niet direct melk, maar druppels colostrum.
    Bij mij verliep de borstvoeding zeer moeizaam, maar na de geboorte hebben mn kinderen wel allemaal een half uur aan de borst gelegen.
    Op de nawee├źn die je ervan krijgt na, een heerlijk gevoel wink.gif.
  • de borstvoeding moet op gang komen en zo krijgt je lichaam (langs verschillende kanten: het zuigen, het huid op huid contact) het signaal dat je kindje geboren is en de productie opgestart moet worden... breast crawl anders eens opzoeken, pasgeboren kindjes gaan meestal zelf op zoek naar de tepel als ze in de buurt gelegd worden, om te kunnen aanhappen, natuurlijk gedrag dat natuurlijk zijn redenen heeft
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld