De eerste momenten na de geboorte

• De eerste momenten na de geboorte

Hoe waren voor jullie de eerste momenten na de geboorte? Heel emotioneel/Overdonderd/Opluchting/...

Ik heb toen ze geboren was maar 1 ding kunnen doen en dat was staren! Staren en staren deed ik naar het mensje in mijn armen. Ik was compleet van de wereld, ik zag enkel haar. Ik heb de navelstreng doorknippen gemist, heb de moederkoek niet meer gezien, heb naar mijn man niet meer gekeken... enkel haar zag ik en ik kon geen woord uitbrengen. Wat er allemaal gezegd is heb ik niet gehoord, wat er nog gebeurd is heb ik niet gezien... Tot ik plots hoorde "ze gaat blijven kijken ze"... toen keek ik op en was ik terug op de wereld. Dat heeft wel 20 min geduurd. Ik zat in de hemel op een roze wolk smile.gif
  • @Witje : ik denk dat iedereen dat wel heeft
    mijn kindjes zijn met keizersnede geboren
    dus eer dat ze bij mij klaar waren was het al een uur verder en ik had mijn kleintje
    maar 5 min gezien dus toen ik op de kamer was wou ik hem echt nimeer afgeven
    heb echt uren gewoon naar hem gekeken oe hij sliep
    als hij zo van die geluidjes maakte dat was echt geweldig
    ik kijk er al terug hene uit om terug zo een klein wondertje vast te houden

nu als mij kindjes s'avonds in bed liggen ga ik nog wel af en toe zo is kijken oe ze liggen te slapen
    het blijft toch zo een mooi moment hihi
  • ik had een spoed keuzesnede heb gehuild toen ik ze hoorde wenen. ik kreeg ze in de recovery op me voor bv alleen was ik zo op van alles dat ik in slaap ben gevallen met haar in mijn armen toen ze haar weg neemde werd ik meteen wakker.
  • Ik heb net het zelfde gehad als jij. Alleen staarde mijn vriend ook samen met mij naar ons zoontje! We hadden er geen woorden voor. Ik wist eens niet hoe laat hij geboren was, hoe mijn moederkoek eruit zag, niks nopes nada allemaal niet gehoord en gezien! bigsmile.gif Het kon me ook niet schelen ik wou alleen maar staren naar hem! love.gif Eens we op de kamer waren heb ik hem van kop tot één bekeken van hebben wij dit gemaakt?.. Mijn zoontje is nu ondertussen bijna 5 maand en ik denk nog altijd het zelfde!
  • Bij beide dochters ging het allemaal redelijk snel. Maar de laatste op 27 januari van dit jaar sloeg wel alles...
    Van het 1ste pijntje tot de bevalling... 3uurtjes. 50min. na aankomst in het ziekenhuis had ik mijn kleine hummeltje al in mijn armen.

En wat heb ik zitten kijken naar dat mutske dat ze ophad. Ze hadden haar zogoed ingeduffeld, terwijl ze op mijn buik lag,dat ik haar amper kon bekijken. Maar zowel ik als mijn partner zijn geen staarders of oooh zooo grote bewonderaars, misschien soms een beetje te rationeel.
    Wij hebben een rustig gesprek gehad tijdens de eerste momenten na de geboorte over hetgeen allemaal gebeurd was op korte tijd en kver dat wondertje in mijn armen.

Pas een dik uur later ( rond 22u, nadat we zeker waren dat op dat uur niemand van de ouders nog in de auto zou springen wink.gif ) hebben we de blijde boodschap verspreid naar onze ouders.

Linske
  • Ik weet nog dat ik maar niet kon stoppen met vragen of het allemaal wel goed was. Dat was bij de laatste. Ons dochtertje, ik kon maar niet geloven dat het een meisje was en ze huilde niet. Nu bleek dat allemaal prima te zijn, ze ademde, was mooi roze. Ik heb haar ook meteen op me gekregen. De placenta kan ik me ook nog goed herinneren.
    Bij de andere twee zijn ze meteen meegenomen om naar te kijken omdat hun allebei in het water hadden gepoept. Maar ook dat is allemaal goed gekomen. Maar verder weet ik daar nog veel minder van.
    Bij de oudste had ik een ruggeprik en ik weet wel dat ik me na de bevallingen van de andere twee veel sneller weer mens voelde, omdat je kon staan enzo.
    Ik vond bevallen echt erg meevallen! Ik vond zwanger zijn helemaal niet leuk, ik kon niet ademen (angst stoornis), veel bekkenpijn, zere rug, dat schoppen vond ik maar niets. Maar ik vond bevallen zo'n bijzondere ervaring, vooral zonder ruggeprik, dat je gewoon dat aankunt (niets tegen mensen die een ruggeprik krijgen hoor! Die heb ik tenslotte ook gehad bij de oudste).
    De midelste had een enorme bos blond haar daar heb ik ook veel naar zitten kijken.
    En m'n moeder bellen heb ik gedaan (Ik woon aan de andere kant van de oceaan, dus die wilde ik het meteen laten weten), dus ik heb niet zo'n staarmoment gehad.
  • Mijne Man was zo emotioneel dat hij ipv de 'gewoonlijke' geboorte sms met gewicht enzo rondstuurde
    gewoon smste

' hij's geboren x '

hij kon verder niet meer nadenken tongue.gif

Normaal zoveel blabla, de familie moest er echt mee lachen tongue.gif

Ik was eigenlijk heel nuchter bij de bevalling ( kbedoel geen traantjes )
    was zo opgelucht dat alles in orde met hem was
    ' mevrouw, hij is er... kom u kindje maar halen!... Mevrouw?! '
    ah da was tegen mij ? tongue.gif achteraf gezien was da heel speciaal om samen met de papa hem zo
    te samen vast te nemen en op mij te leggen.

ik had gewoon éen grote smile op mijn gezicht, omdat je meteen zag dat het 2 druppels water was
    met de papa! Een blondje, ne wittekop bigsmile.gif

love.gif
  • bij yuna was het een heel rappe bevalling met epidurale.
    Heb ook maar 2 keer hard moeten persen,
    ze was er dus letterlijk uit voor ik het wist.
    plots lag ze op mijn buik en ik was volledig van mijn sokken geblazen!
    Dat gevoel dat je over je krijgt is echt wel ...'whaaaaauw'
    het enige wat ik volgens mijn man zei was: is ze van mij?? echt?? van mij?????
    In het ziekenhuis waar ik bevallen ben laten ze de baby ook zolang mogelijk liggen.

Bij luca was de bevalling een heel pak zwaarder.
    16uur met max weeënopwekkers, epidurale die enkel in 1 been werkte, constant overgeven, geen opening bij krijgen.
    Toen hij dan uiteidelijk geboren was, was ik zodanig uitgeput dat ik bijna vlak erna in slaap gevallen ben.
    ¨Pas op, dat gevoel dat je over u krijgt blijft hetzelfde maar ik was zoo verschrikkelijk moe dat ik gewoon blij was dat hij eruit was
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld