Congenitale Hernia Diafragmatica (aangeboren middenrifbreuk) ervaringen?

• Congenitale Hernia Diafragmatica (aangeboren middenrifbreuk) ervaringen?

18 september werd ons 2e zoontje geboren. Hij kon niet zelfstandig ademen, waardoor hij werd onderzocht en we erachter kwamen dat hij CHD had.
    Hij heeft nog hard gevochten, maar de volgende ochtend is hij overleden...

Nu zouden wij graag volgende maand weer willen proberen zwanger te raken van een 3e kindje...
    Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of iemand kent? Hoe verliep de volgende zwangerschap?
    En wat hebben jullie extra gedaan dat kan helpen bij het krijgen van een gezond kindje?

Mijn gynaecologe raadde me aan om foliumzuur te slikken 3 a 4 maanden voor de zwangerschap.
    Op internet las ik over vitamine B12 & E, calcium, retinol en selenium. Dan een tekort hieraan een reden kan zijn voor CHD.
    Dus daar ga ik in ieder geval extra op letten...
  • hallo,
    ik heb ook een kindje met een hernia diafragmatica. En heb daarna nog een zoontje gekregen zonder CHD. Ze kunnen nog niet zeggen wat de oorzaak hiervan is. Maar mijn gynaecoloog raadde mij bij mijn tweede zwangerschap aan om dubbel foliumzuur te slikken, hij zei me er wel bij dat het gewoon geen kwaad kan om fz te slikken tijdens de eerste mnden vd zwangerschap...
    Succes de komende periode en moest je nog vragen hebben moet je ze maar stellen...
    gr
  • Wisten jullie dit al tijdens de zwangerschap? Bij ons was nooit iets gezien...
    En heb je nog extra controles gehad tijdens je volgende zwangerschap?
    Hoeveel mg foliumzuur nam je iedere dag?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld