Borstvoedingsbeha’s - Boops-'n-Burps

• Borstvoedingsbeha’s - Boops-'n-Burps

Binnenkort komt onze eerste spruit en ik ben van plan borstvoeding te geven. Ik heb dus ook enkele voedingsbeha’s nodig. De vroedvrouw raadde aan om te starten met topjes of beha’s zonder beugel die nog wat mee rekken en dan pas later te investeren in betere exemplaren. Als tip gaf ze de H&M maar daar gaan de cupmaten maar tot E en daar pas ik nu nog maar net in en met wat stuwing zullen ze wel nóg groter worden. Geen optie dus voor mij.
    Ik had online al ’s gekeken bij Boops-’n-Burps maar op die manier een geschikte maat vinden is niet zo evident he. Dus misschien maar ’s tot daar gaan voor geschikt advies. Ik moet zeggen dat ik wat drempelvrees heb. Mijn borsten zijn deze zwangerschap al van B naar E gegaan en ik heb er al veel frustrerende pasmomenten opzitten. De prijzen bij Boops-'n-Burps zijn ook wel van een andere grootte-orde dan bij H&M en aangezien die borsten van mij maar lijken te blijven groeien, heb ik ook al heel wat geld uitgegeven aan nieuwe beha’s.
    Heeft hier iemand ervaring met Boops-’n-Burps? Goeie service? Proberen ze je niet te veel aan te smeren? Of andere tips ivm voedingsbeha’s voor die eerste periode na de bevalling?
  • Ik ben zelf content van hen, maar ben maar een bh gaan kopen toen ik al een maand borstvoeding gaf. Je moet namelijk altijd zien of dat wel lukt, en als je dan al heel wat uitgegeven hebt aan een voedingsbh is dat eigenlijk weggegooid geld... Komt ook nog bij dat je borsten pas na een aantal weken hun maat aangenomen hebben (cf. stuwing en consoorten).

Ik heb het de eerste weken gedaan met een bh van cariwell zonder beugels of padding (kostte iets van een 30 euro, besteld op dreambaby en laten toekomen in de colruyt - ze hebben die ook bij B&B heb ik later gezien). Ik had ook een E-cup, en stak bij elke voeding een tetradoek opgerold onder mijn borst ter ondersteuning.
    Die eerste bh gaf niet enorm veel steun, maar ik ben blij dat ik het zo gedaan heb: knelde nergens, dus weinig kans op verstopte melkkanalen of extra pijn bij stuwing of zo.

Pas na een maand heb ik mij dus een goede bh gehaald, en daar wilde ik mij echt wel bij laten adviseren. Ik was heel content van de verkoopster van B&B in Hasselt. Ze was helemaal niet pushy of zo, zij gaf zelf ook borstvoeding en vond het vooral heel belangrijk dat de bh lekker zat. Ik heb vanalles gepast! Uiteindelijk is het er eentje van Mammae geworden: kost bijna 100 euro, maar hij zat gewoon het beste (ben ook wel gewend bh's met beugels te dragen). Was de duurste die ik gepast heb, maar dat ben ik dan weer: ik kom in de solden ook alleen maar thuis met de nieuwe collectie. goofy.gif

Mijn raad dus: vooraf een basic, goedkoop model dat goed mee rekt en niet knelt (een model waar je je (zoog)compressen, cooling pads en consoorten achter kan steken en waar je later evt mee kan slapen). En na enkele weken wachten een "goede" voedingsbh kopen, op het moment dat de borstvoeding vlot loopt!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld