Bloedverlies na bevalling herbegonnen?

• Bloedverlies na bevalling herbegonnen?

Hallo Allen,

Had graag jullie meningen/ervaringen gelezen over het volgende!

Bijna 5 weken geleden ben ik bevallen. Bloedverlies is snel sterk afgenomen en heb sinds 2 weken bruin/geelverlies, echt minieme hoeveelheid, maar dus geen bloedverlies meer. Nu heb ik opeens, sinds gisterenmorgen, terug helder rood bloedverlies en best "regelmatig" doorheen de dag. Maw: van een flinterdun inlegkruisje terug overgestapt op maandverband.

Ik dacht eerst dat het mijn menstruatie was, maar aangezien ik na 3 weken opnieuw met de pil gestart ben (nu dus tweede week pilgebruik), lijkt mij dat weinig waarschijnlijk toch? Iemand met gelijkaardige ervaring?

PS: vorige bevalling ben ik ook na 3 weken gestart met de pil en vervolgens 3 maanden doorgenomen zonder tussentijdse bloedingen, dus had me hieraan niet verwacht!

Alvast bedankt voor jullie reactie! Aangepast door Sara21 op 01/09/2017 18:48
  • Geen idee meer van eigenlijk. Kan er mij alleen nog van herinneren dat het heel lang duurde voor ik terug menstrueerde maar dat kan door de bv geweest zijn.

Als je 5 weken geleden bevallen bent moet je toch bijna naar de gyn voor controle (of is dat niet overal 6 weken na de bevalling?)? Je kan het altijd daar eens vragen!

Vervelend wel!
  • @Jesske Vind het inderdaad vervelend! Afspraak bij gynae is pas in oktober... Blijkbaar kon het gewoon niet vroeger meer! Vind ik zelf ook erg laat, dan ben ik ruim 11 weken bevallen.

Ik zal dus gewoon nog enkele dagen afwachten. Verder heb ik geen enkele last van mijn gangbare menstruatiekwaaltjes. Raar, raar, raar!!
  • Hallo
    Gefeliciteerd met jullie beebje 😊
    Ik ben vier maanden geleden bevallen en heb toch wel een drietal maanden bloedverlies gehad.
    De hoeveelheid wisselde maar was wel dagelijks aanwezig 🙄 zelfs met de minipil die ik startte op zes weken na de bevalling bleef het
    Zeer vervelend maar gynae zei dat dit normaal was.
    Nu gelukkig voorbij.

Groetjes
  • Ik heb 8 weken dat "verlies" gehad waar jij het eerst over had. Niet erg veel, bruinig/geel... en ik ben een week na mijn bevalling met de minipil gestart.
    Toen dit verlies stopte na 8 weken heb ik echter geen menstruatie meer gehad door die minipil.
  • Ondertussen heb ik toch ook al uitgesloten dat het mijn menstruatie geweest kan zijn. Bloedverlies is er namelijk nog steeds, maar weer minder. Afwisselend helder rood en bruin. Hoop dat er nu eindelijk een einde aan komt en niet weer erger wordt/herbegint. Ik ben ondertussen aan mijn tweede strip pil begonnen, gewoon doorgenomen zonder stopweek. Leek mij nu even de beste optie.

Ben eindelijk ook het draadje kwijt van mijn enige hechting!! Dat ding bleef maar zitten... Begon al te twijfelen aan die "oplosbare" draad 🙄

Straf hoe niet alleen 2 zwangschappen, maar ook 2 bevallingen en herstelperiodes zo kunnen verschillen!! Eerste keer was de kraamvloed na 3 weken al voorbij en de draadjes er kort erop uit.
  • Voor de goede orde toch even komen afronden!

Op 9 weken na de bevalling nog een stukje placenta verloren. Sindsdien is het bloedverlies volledig gestopt. Dat was dus de oorzaak!! Op echo bij nacontrole (10 weken) was wel nog een "vochtophoping" zichtbaar, die ook vanzelf zou weggaan.

Blijkbaar niet steeds even onschuldig, want kan ook leiden tot baarmoederontsteking!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld