Blaasverzakking

• Blaasverzakking

Sinds de bevalling van mijn 2de kindje 3 weken geleden heb ik een blaasverzakking. Helaas is het nog te vroeg om geopereerd te worden en moet ik eerst verder ontzwangeren.
    Ik ben op zoek naar mensen die een dergelijke operatie hebben ondergaan. Hoe is dit verlopen? Hoe lang duurde het herstel? Hoe lang was je werkonbekwaam? Hoe lang na de bevalling ben je geopereerd?
    Dankjewel!
  • Hebben ze u al onderzocht, waardoor je weet dat je een ingreep krijgt ?
    Er zijn nog stappen die 1st kunnen genomen worden, afhankelijk van de ersnt natuurlijk .
  • Ja, ik ben reeds door mijn gynaecoloog onderzocht.
    Binnen 2,5 weken heb ik een afspraak bij de uroloog.
    Ik heb vanaf 20 weken kine gevolgd en bekkenbodemoefeningen gedaan (doe ik nog steeds), maar helaas heeft dit weinig opgeleverd.
  • Ik heb zelf bijna een jaar bekken kinĂ© gekregen
    Waarvan 6 maand inwendig .
    De 1ste sprak ook al over ingreep op de 1ste controle na de bevalling.
    2de wou stap voor stap werken.

Veel succes
  • Neuzeke, heeft de kine dan het probleem verholpen?
  • Helemaal weg is het nooit geweest.
    Maar het volle gevoel en de bult is van tennisbal naar klein bolletje gegaan en dat was prima voor mij.
    Ik had ook een lichte verzakking van de endeldarm en die stoorde mij meer omdat dit lastig was voor naar het toilet te gaan met momenten.

Uiteindelijk was een ingreep ook geen optie omdat ik nog een kindje wou en mijn dokter had gezegd dat een nieuwe zwangerschap zelfs voor verbetering kon zorgen en ze geeft niet gelogen.

Is het enkel.uw blaas en heb je buiten een bult nog extra last ?
    Of is uw baarmoeder mee verschoven ?
  • De gynaecoloog sprak enkel van mijn blaas. Mijn baarmoeder is op dit moment nog vergroot en moet nog verder krimpen.
    Wow, een tennisbal, dat is wel heel groot.
    Bij mij is het gelukkig kleiner, maar vind dit toch al heel vervelend.
    Heb je dan nu nog last van blaasontstekingen?
  • Nu heb ik van niets last. Alleen als ik nies, voel ik effe die druk onderaan ( dat volle gevoel).

Destijds idd wel vaker last van blaasontstekingen doordat ik natuurlijk niet goed kon uitplassen. Heb je al een urodynamisch onderzoek gehad ?
    Laat u niet te gek maken . stap voor stap gaan.
    1st uw lichaam de kans geven om op zen plooi te komen.
    Bekkentherapie volgen.
    Goed bekken oefeningen doen en specifieke oefeningen vragen aan uw kiné ( niet alleen liftje enzo).
    Als je toch merkt dat het niet helpt, gaan ze trouwens normaal eerst een ring plaatsen en als laatste stap heb je de ingreep.

• Nee, ik ben nog niet bij de uroloog geweest (binnen 2,5 week), enkel onderzocht door de gynaecoloog.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld