Bijna 24 uur weeën doorstaan

• Bijna 24 uur weeën doorstaan

Mijn verhaal:

Donderdag 8/03 voelde ik mij niet zo lekker waardoor de vroedvrouw langs kwam. Na de onderzoek stelde mijn vroedvrouw vast dat ik al 3 cm ontsluiting had en dat ze het hoofdje kon voelen. De vroedvrouw vertelde mij dat het waarschijnlijk niet zo lang meer kon duren voor ik zou bevallen. 'S nachts zijn we dan naar het ziekenhuis gereden omdat mijn weeën altijd maar heviger werden, in het ziekenhuis vertelde ze mij dat ik moest blijven. Op den duur begonnen mijn weeën altijd maar heviger en heviger te worden waardoor ik in de douche moest staan om mijn weeën op te vangen, na een tijdje lag ik ook in een bad en dan nadien terug onder de douche. Op den duur kon ik mijn weeën niet meer opvangen, waardoor ik besliste voor een epidurale, dat gaf mij een opluchting, even geen pijn gevoel. Dit was echter van korte duur, na 1u30 was te pijn terug en begon ik terug te puffen van de pijn. Ik kreeg in mijn katheter nog een middel om de pijn minder te voelen, maar dat hielp bij mij niet echt, plus ik kreeg nog een extra baxter voor mijn weeën meer op te wekken, maar het hielp niet. Na al die uren weeën weg te puffen bleef het staan op 7 cm ontsluiting. In mijn bed moest ik op verschillende posities liggen, op mijn zei en op mijn handen en knieën, dat deed nog veel meer pijn.

Na een tijdje begon ik zelfs te wenen en zei ik dat ik niet meer kon, ik was al wakker van donderdag 7uur en ben maar bevallen op vrijdag 19u32 via een keizersnede. ik kon gewoon weg niet meer door vermoeidheid en van de pijn. Na de keizersnede mocht ik terug naar mijn kamer en lag mijn kindje meteen aan de borst, na iedere 3 uur werd ik wakker gemaakt en moest mijn vriend van onze kindje zijn pamper verversen en ik borstvoeding geven. Ik vond dat ik in het ziekenhuis erg geforceerd werd om mijn borstvoeding op gang te krijgen. Tijdens mijn ziekenhuisopname heb ik verschillende keren zitten huilen van vermoeidheid.
    Ik heb na die weeën en keizersnede niet meer goed kunnen rusten. Ik dacht dat ze de eerste nacht het kindje wegnamen om de moeder rust te gunnen, maar bij mij was dat het geval niet. Ik ben nu in een spiraal van vermoeidheid en mijn vriend ook.

• En hoe kwam het dat uw epi niet werkte ?
    Heb je zelf kunnen bijpompen.
    Jammer. Meeste dames beslissen toch pas als het echt niet meer gaat om een epi te nemen en verwacht je toch ook dat dit helpt.

Baby bij de mama weghalen tijdens de nacht werd in dit ziekenhuis ook niet gedaan. In het vorige lagen er wel veel in de bureau (die van ons lagen onder de lamp of moesten voor controle aan de monitor dus lagen sowieso niet op de kamer ).
    Zou je kunnen slapen hebben denk je.? Dat prutske is net uit u, dan wil je dat toch liever bij u niet ?

Ik weet niet of je nog kindjes hebt. Als het niet zo is. Probeer samen met de baby te rusten en vergeet niet te genieten.
  • Hier ook een lange arbeid voor de keizersnede bij nummer 1 (21u, epi na 10u en omdat ik de 10u daarna op mijn linkerzijde moest liggen ook niet veel aan gehad). Probeer te slapen wanneer de baby slaapt en schakel hulp in indien mogelijk. Bezoek weigeren (vragen een week later te komen) is echt wel ok, dus ook niet twijfelen dat te doen. Ik mag hopen dat ze de baby nergens nog een nacht weghalen bij de mama, dat is niet goed voor je hechting, de borstvoeding, enz. Eventueel eens vragen of een van de kersverse grootouders eens een uurtje op je zetel wil komen zitten met de baby terwijl jij slaapt? Zelf had ik er meer aan om samen met mijn zoontje te dutten.
  • @ Neuzeke

Ik kon niet bijpompen.
  • Wat naar dat de bevalling zolang duurde en dat het zo moeilijk ging. Wat betreft de vermoeidheid..tja, ik denk wel dat je niet de enige bent..daar moet je doorheen, ik vind dat ook ploeteren. Pak de rust die je pakken kan en besef dat het beter wordt.
    Ik ben drie keer bevallen, drie keer praktisch niet geslapen in het ziekenhuis (2a3uurtjes per nacht, onderbroken). Mocht ik nu nog eens bevallen, wil ik direct naar huis. Dit kon de andere keren niet helaas. Eenmaal thuis dus ook totaal uitgeput en dan nog borstvoeding en volle bak kolven omdat mijn borstvoeding zo moeilijk gaat. Ik kan redelijk goed relativeren, maar op de moment dat je zo moe bent, is dat soms moeilijk, plus dan nog alle homonen..geloof me, het komt goed!
  • Ik heb bij mijn laatste 2 kinderen 3 dagen weeën gehad. Het is idd niet fijn en ik liep gek. Maar vanaf 6cm ging het wel snel.
    Geen epi genomen. Bij mijn middelste kwamen ze haar wel eens halen want ze huilde heel de nacht en vond dat toch zalig werd smorgens wakker en ze lag zalig te slapen naast mij. Bij mijn laatste niet nodig gehad maar idd ook echt stik kapot. Nu na 9 maand nog steeds enorm vermoeid. Zoals hier boven al eens vermeld is, probeer te slapen als je baby slaapt zeker als het je 1ste is.
  • Ik wist ook maar toen ze de epi minder zetten dat ik zelf mocht bijpompen. Normaal kan iedereen dat .
    Dus mss ook geen deftige uitleg gehad. Jammer.

Binnekort kan je wat helder naar uw bevalling terug kijken.
    Dan kan je soms.ook beter relativeren.

@suus ik slaap ook amper of niet in het ziekenhuis.
    Of ik nu moe ben of niet.
    Als ik pas bevallen ben durf ik niet slapen omdat ik schrik heb iets niet op te merken, thuis is mijn man er ook en ben ik geruster.
    En als ze er liggen als ze ziek zijn, lig ik als een gek naar de monitors te staren.

Aangepast door Neuzeke op 21/03/2018 14:59
  • @neuzeke ik heb ook een epilepsie gehad die niet werkte! Ik kon op dat pompje duwen wat ik wilde hielp niets. Ik kon zo uit bed, op mijn benen staan, heb een hele tijd op handen en knieën gezeten wegens sterrekijker. Uiteindelijk ook omdat het zo lang duurde nog een nieuwe epilepsie gehad maar ook die hielp niet voor 100%. Mijn zus zei dat ze na haar epi gezellig had zitten keuvelen met haar man en zelfs nog geslapen had.. was bij mij geen sprake van!

Qua vermoeidheid idd zo veel mogelijk rusten waar het kan. Mee slapen met je kindje als het kan! Eerst je kindje en jij en al de rest mag je nu gerust even laten wachten. Mensen moeten daar maar begrip voor hebben. Genieten lijkt nu mss ver weg maar het komt uiteindelijk wel!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld