Bevallingsverlof verlengen?

• Bevallingsverlof verlengen?

Hallo, ik vroeg me af of je je gewone verlof mocht koppelen aan je bevallingsverlof? Zodat je dus nog max 4 weken extra kan of mag nemen na je bevallingsverlof... Weet er iemand dit? Bedankt!
  • Als je baas akkoord is kan het. Ik heb er vorig jaar ook 4 weken achter geplakt! Was hier wel blij mee. Heb wel tot een week voor de bevalling gewerkt dus had voldoende opgespaard!
  • Dat is inderdaad geen probleem, als je werkgever ermee akkoord gaat smile.gif. Ik heb gewerkt tot 1 week voor bevalling (had 2 weken gepland, maar prinsesje besloot er anders over), dus nog 14 weken na bevalling + laatste 8 dagen van mijn wettelijk verlof + daarna 3 maand ouderschapsverlof zorgt ervoor dat ik nog thuis ben tot ons meisje net geen 7 maand oud is smile.gif
  • Inderdaad, hier ook zo. Ik ben wel MOETEN stoppen op 6 maanden mits ik in de zorgsector werk. Had nog 9 weken na de zwangerschap en heb hier achter al mijn verlof van het hele jaar achter geplakt en zelfs nog wat overuren wat maakt dat ik moet werken als onze kleine meid 4 maanden is. Denk als je baas wat flexibel is je wel wat kan regelen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld