bevalling voelen aankomen

• bevalling voelen aankomen

Hallo mama's!!!
    Zijn er hier mama's die hun bevalling hebben voelen aankomen??
    Ik heb sinds een dag of 2-3 echt een super raar gevoel... alsof er iets aan het gebeuren is in mijn lijf.
    Ik zal even mijn "kwaaltjes" vertellen:
    - héél véél harde buiken (zowel pijnloze als vrij pijnlijke) maar ze komen niet met regelmaat
    - rommelende darmen en buikpijn (gelijk bij diarree)
    - met momenten erge lage rugpijn (gelijk bij menstruatie)
    - soms krijg ik enorme steken in mijn vagina/blaas, dan bevries ik even in mijn beweging, want het goed enorm veel pijn
    - en ik heb vaak het gevoel alsof er enorm veel druk staat op mijn vagina, echt het gevoel alsof er iets naar buiten wilt komen (super gek gevoel!!) Dit is wel een gevoel dat helemaal niet lang blijft, is meestal na een seconde of 10 weer weg.

Ik ben gisteren nog op controle geweest bij de vroedvrouw, alles was perfect in orde. Mijn urine en BD waren goed, baby deed het goed!!
    Onze kleine man is wel enorm actief... zo actief dat ik zelfs blauwe plekken begin te krijgen op mijn buik, hij doet mij echt pijn als hij zijn ninja-moves uithaalt. Maar goed, het feit dat hij zo actief is vind ik heel erg geruststellend bigsmile.gif (Wel grappig hoe verbaasd sommige vroedvrouwen zijn als ze mijn buik zo zien bewegen hihi!)
    Ik wil er ook nog even bij vertellen dat ik momenteel 35w3d zwanger ben. Dus het is eigenlijk nog een beetje te vroeg dat hij nu al zou komen... En ook al ben ik het echt beu... Hij mag toch nog wel een paar weekjes blijven zitten ^^

Zijn er mama's (to be) die zich hier in terug kunnen vinden??
  • @Mamsiie Heb identiek zelfde gevoel en kwaaltjes gehad vorige week en hij zit voorlopig nog hoog en droog binnen smile.gif...

Als ik het aan gyne voorlegde, zei ze dat lichaam aan het oefenen is.

Is spannend he die laatste weken! Ben ook enorm alart op wat er in lichaam gebeurt en denk iedere keer: "is dit nu voorteken" smile.gif? Ach ja hij komt wnn ie klaar is, ik ben alvast zo klaar als je maar kan zijn smile.gif... helemaal klaar ga k me nooit voelen smile.gif...
  • @CharlotteV Ja ik ben er ook helemaal klaar voor (allez, op materialistisch vlak dan toch...) Alles staat klaar om te vertrekken, alles staat in elkaar is gewassen, gestreken,...
    Mentaal ben ik helemaal klaar met het zwanger zijn!! Vind er echt niks meer aan, haha! En ik ben zoooo benieuwd naar mijn kleine mannetje!
    Nog ff volhouden... hihi! bigsmile.gif
  • Yes, ik ben ook bij 35,5 week en heb sinds gisteren precies hetzelfde.
    Ik moet zaterdag naar de gyne en ga dit zeker even vermelden.
    Is wel belangrijk want ik heb nog wat tripjes voor het werk naar het buitenland op mijn programma staan deze maand en ik heb begin december een geplande keizersnede en ik zou absoluut NIET het risico willen lopen dat het op de "normale" manier moet gebeuren.
  • bij mijn dochter liep ik heel de dag onrustig rond in huis wist geen blijf met mezelf ( de dag erna is om 11uur is mijn water gebroken)
  • Bevalling 1 ingeleid dus niks gevoeld.
    Bevalling 2 waren we op bezoek bij iemand. Ikzelf was heem onrustig (net een kat die een plekje zocht om te bevallen), over en weer lopen, neerzitten, zetel hangen, niet kunnen eten, moe,....
    Allemaal veel duidelijker dan de weken ervoor.
    Naar huis gegaan en in bed gekropen. 2uur later stond ik boven het bad omdat mijn water gebroken was.
  • @debdav @Neuzeke had afgelopen maandag ook heel onrustig gevoel. Heb nog van vriendinnen gehoord dat dit voorbode was dus had al hoop, maar echo bevestigt dat kleintje wss nog ff blijft zitten smile.gif...

Kreeg van gyne ook uitleg over wat te doen wnn water ineens breekt. Heb prentale lessen gevolgd en vele gelezen, maar had in men hoofd gestoken dat je dan echt snel naar ziekenhuis moet. Waar dit idee vandaan kwam, geen idee smile.gif... Maar tenzij je bloeding hebt erbij of vruchtwater niet juiste kleur heeft, blijkt dat niet zo urgent als ik dacht. Maakt dat ik met een net iets geruster gemoed men laatste week werk. Ook al impliceert dit dat ik als ik tegen de namiddag naar huis ga, ik er bij wandeling richting station echt uitzie als een gans en ik tamelijk pijnlijk gevoel heb down there smile.gif... als ik zit is dat wel meteen stuk beter dus ff tanden bijten en denken dat op manier de zwaartekracht mss z'n werk doet smile.gif...
  • Ik volg hier mee! smile.gif
    Ook bijna 36 weken nu..
    Dus beebje moet nog wel ff blijven zitten..
    Maar bij elk raar gevoel twijfel ik wat het is tongue.gif
    Je weet ook ni wat te verwachten natuurlijk.. smile.gif
  • @CharlotteV jha ik moest meteen na het ziekenhuis mijn dochter had in het vruchtwater stoelgang gemaakt was groen en stonk echt verschrikkelijk
  • @CharlotteV ons was gevraagd om niet thuis te blijven en bij breken van de vliezen richring ziekenhuis te gaan. Ik had gbs positief getest dus moest aan de baxter met antibiotica. Wij hebben 1st gewacht tot ik wat minder vocht verloor en dan zoontje 1 nog gaan wegbrengen en dan doorgereden. Ik was heel blij dat we iet gewacht hadden want de weeën waren iets prettiger in een bad dan in de autio . Dus kben zo als het begon en de weeën elkaar rustig opvolgden aangekomen en was heel blij dat ik met hevige weeën niet meer moest in de auto zitten smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld