bevalling overpelt

• Deze is gewoon zo als de andere.
    Kijken voor opening doen ze pas op je laatste afspraak voor je uitgerekende datum.
    Of er moest natuurlijk een reden voor zijn: veel harde buiken,....
  • oh ok heel erg bedankt, toch een beetje een opluchting, het zal toch eens moeten gebeuren maar natuurlijk liever niet te vaak wink.gif
  • Ik heb wel een extra keer gehad om te kijken of ik opening had. (Voorween)
    Vond dat juist leuk om te weten of ik al opening had, is minder waar je voor moet afzien he.
    Het onderzoek doet bij sommigen pijn, bij mij niet, hoogstens een beetje ongemakkelijk.
  • Nog een tip, neem zelf al een gestereliseerde tut mee!
    Ik had er eentje bij, maar nog in de verpakking. Terwijl ze hem gingen stereliseren stopte ze een afschuwelijk lelijk ding in hare mond. Toen ze kwamen met mijn gestereliseerde tut, wou ze deze al niet meer.
    Nu staat ze op de meeste foto's,met zo'n veel te grote groene lelijke tut!
  • oh das een goede tip, ik dacht dat ze in het zh liever hadden dat je niet meteen een tutje gaf maar goed om te weten dat dat wel zo is dan!
  • Bij borstvoeding wachten ze zo lang mogelijk, bij,flesvoeding geven ze sneller.
    Bij mijn eerst gaf ik borstvoeding, bij de tweede niet. Allebei met een tut uit het ziekenhuis gekomen.
  • En ondertussen al iemand bevallen in Overpelt?
    Ben benieuwd hoe het geweest is!
  • hey cycento,

ik ben pas voor half april uitgeteld dus ik moet nog een paar weekjes geduld hebben wink.gif ik zal mijn verhaal hier zeker komen delen, begin het behoorlijk spannend te vinden! blush.gif
  • Dat geloof ik!
    Komt allemaal goed...
  • @lien, half april, zo spannend, ik voor begin mei! Kan ik jou verhaal nog lezen voor ik aan het mijne moet beginnen! Donderdag rondleiding op de kraamafdeling, dat zal het nog allemaal weer wat echter maken denk ik!
    Allemaal zo spannend! Is het ook jou eerste kindje?

Fijn dat we al wat info hebben gekregen van @Cycento!
  • ja idd spannend he! 't is ook mijn eerste kindje wat het allemaal nog spannender maakt...ben toch wel écht zenuwachtig aan het worden nu.
    ik ga de rondleiding ook nog volgen moet mij dringend gaan inschrijven.
    ik ben héél blij met de info die we van cycento al hebben gehad, hoe meer ik op voorhand weet hoe liever smile.gif dat helpt bij mij echt wel als ik een beetje weet wat er gaat komen. van waar ben jij?
  • Ik ken het gevoel, ik ben dan wel een paar weken na jou maar ik begin ook echt zenuwachtig te worden! Ik wil ook zoveel mogelijk weten. Wat kan er gebeuren, hoe kan je met bepaalde situaties omgaan... Ik kijk ook voortdurend bevallingen op Vitaya (One born every minute, don't just standing there, i'm having your baby...) Mijn man begrijpt er niets van, hij zegt, hoe kan je jezelf hiermee pijnigen? Je kan het op voorhand toch niet weten... Ik weet dat hij gelijk heeft maar het is sterker dan mezelf smile.gif

Wij hebben ook de andere info-avonden van het ziekenhuis gedaan (kind en gezin, gyn en kinderarts, bevalling en kraamtijd). Was interessant maar het meeste wist ik ondertussen toch wel...
    Ik zal je alleszins laten weten of de rondleiding morgen de moeite is, dan kan je nog zien wat je ermee doet!

Ik ben van Overpelt zelf, ik moet dus maar een klein stukje tot aan het ziekenhuis! Jij?
  • haha ja die programma's kijk ik ook regelmatig en krijg hier dezelfde reacties daarop wink.gif
    ik ben van neerpelt, de wereld is soms toch klein smile.gif
    ben heel benieuwd te horen of de infosessie de moeite waard is.
  • Valt me nog iets te binnen: neem voor jezelf heel luchtige kledij mee.
    Het is daar super warm! Mijn dunste pyjama was zelfs te warm....
    Heb mijn moeder voor nog luchtigere kledij naar de winkel moeten sturen
  • Idd, wat is de wereld klein! Ik zal je vrijdag (rondleiding is pas morgen om kwart vr 9!) iets laten weten!

Dank je wel voor de bijkomende tip @Cycento! Het is mij tijdens babybezoek ook wel opgevallen dat het daar inderdaad erg warm is.
  • Hy @lien

Zoals gezegd een 'verslagje' wink.gif over de rondleiding. Het duurde op zich niet lang en ik vond het toch wel interessant. Je weet dan waar je terecht gaat komen en hoe het er allemaal uitziet. Wij hadden ook een hele lieve toffe vroedvrouw die de rondleiding gaf, zal er ook wel iets mee te maken gehad hebben. Ik had echt een gevoel, hier kom ik in goede zorgen terecht... We hadden ook maar een klein groepje, maar liefst 6 koppels zijn zonder af te bellen niet opgedaagd... Ze hebben uitgelegd wat er allemaal gebeurd, wat de opties zijn, wat je moet meebrengen, wie er welkom is op het verloskwartier e.d. Ook dat het - zeker bij een 1ste - niet voorbij is als je 10 cm ontsluiting hebt! Dat het dan nog best wel ff kan duren maar dat het dan naar je eigen gevoel goed vooruit gaat omdat je bezig bent smile.gif . Ook hangt de klok bewust achter je bed daar zodat je er niet voortdurend op ligt te staren. Tevens geven ze je de goede tip om niet te snel je ouders in te lichten, omdat je na de bevalling toch nog wel een 2tal uurtjes daar blijft, eerste borstvoeding, lekker knuffelen en wennen aan de nieuwe situatie met je drietjes. Hun ervaring is als je de ouders belt staan ze er na een kwartiertje, ze moeten dan in de wachtkamer wachten, je weet dat ze er zijn, je jaagt je op om snel klaar te zijn en bent al meteen gespannen voor de eerste borstvoeding, moest je die willen geven natuurlijk!
    Het maakt alles natuurlijk wel heel echt en ook heel dichtbij! Maar ik heb er vannacht mijn slaap niet voor gelaten hahaha... We zullen er door moeten, en ik denk effectief dat ze er alles aan doen om je zo comfortabel en naar je eigen wens toe alles te laten ervaren.
    Daarna ga je ook nog naar een kamer en naar de prematuur afdeling.
    De rondleiding duurde niet te lang (3tal kwartiertjes) en was toch wel de moeite.

Groetjes
  • hey jesske, heel erg bedankt voor de uitleg!
    wel schandalig dat er zoveel mensen gewoon niet komen opdagen en dan nog zonder verwittigen...had ik net zo goed kunnen komen wink.gif
    we hadden hier ook al afgesproken onze ouders pas in te lichten als we goed en wel terug op de kamer waren enzo want anders staan die daar idd binnen het kwartier
    ben ook van plan borstvoeding te proberen dus daar neem ik dan ook liefst mijn tijd rustig voor voordat de stormloop begint smile.gif
    maak jij een geboorteplan op?
  • Ja vond het er toch ook wel over dat er zo veel niet kwamen opdagen maar voor ons wat het natuurlijk dan bijna een privé tour...

Ik denk niet echt dat ik een geboorteplan ga opmaken. Ik ben nogal een regelmadam en zou me echt ergeren moest het niet verlopen zoals het in mijn hoofd zit. Denk dat ik daarom alles op me ga laten afkomen, ga proberen me zoveel mogelijk te ontspannen en rustig te houden en gewoon op die moment beslissen hoe ik alles wil doen en waar ik me dan goed bij voel.

Ik moet natuurlijk nog wel eens bij de vroedvrouwen op consultatie, misschien dat ze mij toch nog iets anders gaan zeggen, maar voorlopig is dat het plan!

Maak jij een geboorteplan op?
  • ik denk dat ik gewoon ga proberen eerlijk te zeggen wat ik graag en niet graag wil...wat niet altijd gemakkelijk is denk ik, maar ga dat toch proberen, zal mij wat assertief moeten gaan opstellen denk ik smile.gif ik vind het ook zo moeilijk om een geboorteplan op te stellen...wie weet loopt het dan helemaal anders, er zijn zoveel mogelijke scenario's...vind het echt moeilijk...nog een paar weekjes en we zijn zover! wink.gif
  • Ik denk dat je dan gewoon alleen aan jezelf mag en moet denken, jij moet het ten slotte doormaken he!
    Er is inderdaad heel veel mogelijk! Denk ook dat het moeilijk te voorspellen is!
    Wanneer ben je juist uitgeteld?
    Ik voor 5/05/2015.
    Voor jou begint het, nog meer als voor mij, echt op te korten nu!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld