bevalling overpelt

• bevalling overpelt

hallo,

zijn er hier mensen die ervaringen hebben met bevallen in het zh van overpelt?
  • Ik ben 4jaar geleden bevallen van m'n zoontje in overpelt.heel tevreden.
    Nu in juli in Leuven bevallen en dat was toch allemaal anders.maar wss ook vanwege de complicaties en omdat het zo snel en onverwacht was
  • Ik ben sinds gisteren thuis na een weekje in het ziekenhuis van Overpelt, juist 1 week geleden bevallen van ons dochtertje.
    Dit was de tweede maal dat ik daar bevallen ben. Allebei waren het bevallingen met complicaties.
    Eerste maal een serieuse vacuum en nu een spoedkeizersnede na 24u weeën.

De eerste keer was ik absoluut niet te spreken over mijn bevalling. Naar mijn mening hebben ze toen fouten gemaakt.
    Ze hebben veel te lang aan mijn zoontje getrokken met een pomp en niet ingegrepen. Ze hadden gelijk hij is mee gekomen met de pomp, nadien had hij wel een knobbeltje in zijn nek en heb ik een half jaar lang iedere week met hem naar de kiné gemoeten. Ze hadden moeten ingrijpen en een keizersnede doen, dit gaven ze nadien ook toe!!!!!!!! (Daar was ik nadien vet mee....)
    De verzorging nadien was wel super, zeer vriendelijke vroedvrouwen die je echt willen helpen. Ze hebben uren op mijn bed gezeten voor borstvoeding op gang te krijgen.

Vorige week maandag dan bevallen van mijn dochtertje. Om 1u 's nachts weeen begonnen, om 8 binnen gegaan en tegen de middag mijn epidurale gekregen. Hier kreeg ik een reactie op en had bloeddrukvallen van 7 over 2. Viel dus steeds weg, bewusteloos. Hier hebben ze heel goed op gereageerd, verschillende personen opgeroepen, extra begeleiding, steeds iemand langs mij. Bij het persen tegen half 8 's avonds werd het erger en viel ik steeds meer weg. Toen heeft de gyn. ingegrepen. Ze mogen je niet sturen naar een keizersnede, maar toen ik haar vroeg wat ze persoonlijk zou doen, liet ze duidelijk merken wat ZIJZELF zou doen en wat het beste was voor je babyke. Ik lag geen 10min later op de operatietafel. Ook hier goed begeleid....
    De zorg nadien was gewoon subliem. Had dat niet verwacht. Na de bevalling kon ik niets, ik moest zelfs bellen als mijn dochtertje haar tutje kwijt was, ze kwamen lachend binnen en gaven haar haar tutje. Je voelt je dan zo hulpeloos en toch vangen zij dat zo goed op.
    Haar flesje geven kon ik de eerste twee dagen niet. Vroedvrouw kwam 's nachts gewoon naast me zitten op een stoel, comfortabel mijn dochtertje haar flesje geven. Ze heeft daar anderhalf uur gezeten, ook wat napraten omdat ze merkte dat ik het gewoon nodig had. De bevalling heeft een serieuse indruk achtergelaten....
    Ik merk dat het nu meer jongere vroedvrouwen zijn als bij de eerste bevalling en hebben ook een betere kijk. Zo houden zij zich niet stipt aan dat eten om de 3uur. Als het eens ietsje later is, geen probleem. Heeft je kindje nog honger, klein flesje extra. Dat was bij mijn eerste bevalling niet zo.
    Ze luisteren ook naar jou als moeder, niet enkel naar hun boeken zoals ze alles geleerd hebben.
    Echt, deze keer.... Geweldig!
  • hallo,

heel erg bedankt voor de reacties, ik ben er toch wel zenuwachtig voor! het begint op te korten...laten ze je een beetje keuze vrijheid daar of wordt er alles in je plaats beslist?
    cycento...wat een verhaal! maar gelukkig een goede afloop! veel succes en goede moed met je herstel en geniet van je dochtertje!
  • Hey!

En ondertussen al bevallen?

Indien niet zo...

Ze houden daar echt wel rekening met jou. Bij mijn zoontje waren er nog veel oude vroedvrouwen en die gingen niet zo makkelijk van hun regels af, terwijl de jonge 'garde' echt naar je luistert.
    Toen ze sliep 's nachts vroeg ik om haar flesje nog even uit te stellen, geen probleem. Dat moest ik bij Jules dus niet vragen.
    Toen was het om de 3u eten, punt!

Nu luisteren ze naar je, geven natuurlijk wel hun raad, maar je hebt altijd de keuze.
    Bij Jules werd ik in de keuze van borstvoeding 'gedwongen', allé er werd gewoon vanuitgegaan. Ik zei dat ik twijfelde en toen was het: Dan gaan we dat doen!
    Nu zei ik dat ik flesvoeding wou geven, kreeg als reactie: Dat is jou keuze, hebben we geen problemen mee.

Tzijn echt lieve vroedvrouwen die ik paar weekjes geleden had!
  • hey cycento, bedankt voor je reactie, stelt me toch wel wat geruster. ben nog niet bevallen, nog een paar weekjes geduld hebben maar komt toch aardig dichtbij nu! vind het echt wel spannend. Hoe gaat het nu met jou, al wat hersteld van de toch wel 'helse' bevalling?
  • Ondertussen zijn we op gang geraakt! Heb niet veel last meer van de keizersnede en ons meisje gaat er ook op vooruit.
    Een goede vroedvrouw is ook altijd leuk, die je kan bijstaan.
    Voor wanneer ben je uitgerekend?
    Welke gyn?
    Van waar ben jij?
  • das fijn te horen dat het je beter gaat en dat je kleine meid het ook goed doet. kan niet wachten tot we ons kleintje in onze armen mogen sluiten al schrikt de bevalling mij toch wel een beetje af maar we moeten er toch door hé smile.gif ik ben van neerpelt, ik ga bij dr. F***, wie had jij? ik ben uitgeteld voor 28jan. doen ze daar eigenlijk standaard een knip of niet? zou dat natuurlijk liever vermijden maar heb van andere mensen (gingen wel in een ander zh) gehoord dat die standaard een knip kregen, nodig of niet...dat vind ik nu persoonlijk niet zo een aangenaam vooruitzicht, wat nodig is is natuurlijk nodig, maar standaard? vind ik een beetje gek...Aangepast door Eva op 17/12/2014 10:23
  • Standaard wordt er geen knip gegeven hoor! Alleen als het nodig is....
    Natuurlijk zullen ze eerder een knip zetten als je laten scheuren.
    Bij mijn zoontje had ik een knip, maar die voelde ik niet. Nadien heb ik er wel beetje last van gehad van het trekken, maar met een pijnstiller was het goed doenbaar.

Ik heb bij mijn 2 kindjes ook dezelfde gyn. gehad als jou. Maar tijdens alle 2 de bevallingen ben ik bevallen om 20u 's avonds en had ik dus de gyn. van wacht. Eerste V*** en bij de tweede C***.
    Maar onze Gyn vind ik wel goed.Aangepast door Eva op 17/12/2014 10:23
  • oef gelukkig niet standaard dan smile.gif ik ben ook héél content over de gyn, hoop stiekem natuurlijk dat ik haar ook heb bij de bevalling maar dat zien we dan wel weer. hoop enkel niet op dr. B..... , zal ook geen slechte gyn zijn maar heb toch liever een vrouwelijke gyn maar ja...hebben we niet in de hand dan hé, ze zeggen dat het je op dat moment nog weinig kan schelen..laat ons hopen smile.gif allemaal zo spannend zeker als ik jou bevallingsverhaal dan hoor awe.gif nog veel succes met je herstel en geniet van je twee kleine spruiten wink.gif en bedankt voor de info hé
  • Dr b is een prima gyn.heel rustig van aard.en duidelijk.ik heb bij de eerste bevalling dr u.gehad maar die is kort daarna op pensioen gegaan.
    Bij de ziekenhuis opname tijdens de zwangerschap van m'n dochtertje heb ik alle gynaecologen aan m'n bed gehad.
    En ben dan uiteindelijk wegens ernstige complicaties in Leuven bevallen via spiedjeizersnede op 7 maand.
    Daar heb ik na de bevalling enkel nog de assistent van de gyn aan m'n bed gehad
  • hallo,

ik ga ook in overpelt bevallen, werken ze hier eigenlijk ook met zo een geboorteplan? zodat je wat kan opschrijven wat je wel en niet graag hebt tijdens en na de bevalling?
    wat als je nu vroegtijdig weeen hebt, gewoon langs spoed of mag je daar ook gewoon langs de materniteit passeren dan, dit hoor ik van andere ziekenhuizen soms dat ze rechtstreeks naar de materniteit mogen gaan als ze ongerust zijn?
  • De regel in overpelt is rechtstreeks naar de materniteit, vanaf 10u 's avonds is het via spoed dacht ik. Dan is de hoofdingang gesloten.
    Je kan altijd als je iets merkt eerst bellen naar de materniteit, weten je alles uit te leggen. Mijn weeen zijn snachts begonnen om 7u gebeld en ze zeiden me wat ik moest doen. Binnenkomen voor monitor....

Op 37 weken heb je een gesprek met de vroedvrouw, dan wordt er al veel besproken over borstvoeding, flesvoeding, bad, douche, kamer,....
    Maar maak je daar geen zorgen over, op het moment zelf kan je hen alles vragen, alles wat mogelijk is houden ze rekening mee!
    Ik ben in totaal 3 maal ongerust aan de monitor gegaan en hebben me nooit scheef bekeken!

Maak je geen zorgen, ze luisteren naar jou!
  • Ook ik ga in Overpelt bevallen! Is nog wel eventjes maar is toch leuk er zo al iets over te kunnen lezen!

Thx @Cycento en de rest!
  • bedankt voor de reactie! is toch fijn te weten wat ik moet doen als er iets moest zijn, moet nog een week wachten op controle bij gyn en maak mij toch af en toe ongerust daarom dat ik het toch al graag even wou weten voor het geval er zich iets moest voordoen smile.gif
    mag je partner na de bevalling als die dat wil zelf de kleertjes van de kleine aandoen? en krijg je wat privacy als je de eerste keer borstvoeding gaat proberen? wassen ze je kindje meteen na de bevalling of mag dat wachten tot de dag erna zodat je zelf het eerste badje kan geven?
    wel fijn dat ze je daar nooit scheef bekijken als je aan de monitor gaat, stelt mij wel gerust.
  • Hier was het twe maal de vroedvrouw die de eerste kleertjes aandeee, maar als je dat vraagt zal je man dat wel mogen hoor.
    het eerste badje is pas voor de dag nadien, de huidsmeer moeten ze laten intrekken, is beter voor het huidje.
    Zo wordt je kindje tegenwoordig ook om de dag in bad gedaan, andere dagen gewoon opgefrist. Ze komen daar iedere dag mee helpen, de eerste dag doen ze het even voor en iedere dag doe je zelf meer en meer.
    Maar ook als je je daar niet goed bij voelt, zeggen!

Vergeet je fototoestel niet!
  • Bij borstvoeding heb ik iedere keer open en blood gelegen met een vroedvrouw erlangs, maar dat kan je op dat moment helemaal niet schelen. Ze doen echt moeite om je te helpen.
    Bezoek wordt gevraagd even de gang op te gaan.
    Een tip die ik heb gekregen: op je geboortekaartje als bezoekuur zetten: van 14u tot 16u en van 18u tot 20u.
    Niet doorlopend! Zo heb je tussenin de tijd om te rusten, te voeden,.... Veel aangename.
  • bedankt voor de reacties cycento, stelt mij gerust als ik een beetje beter weet wat er allemaal gaat gebeuren smile.gif fototoestel heb ik al klaarliggen (nog veel te vroeg maar begin toch al alles bij elkaar te leggen je weet maar nooit).
    ik hoorde van een vriendin nu dat ik eigenlijk zo een stickertje met telefoonnummers van materniteit enz had moeten krijgen, heb ik nog niet gehad dus ga ik volgende keer eens achter vragen.
  • Ik heb nooit iets gekregen hoor, maar op 37 weken bij de vroedvrouw krijg je een boekje met alle nummers in!
  • ik ga ook in overpelt bevallen, nu had ik een vraagje over de controles daar, er staat bij mijn 32 weken controle klinisch onderzoek, wat houdt dat in? bedoelen ze daarmee voelen of je al opening hebt? of doen ze ook bortonderzoek tijdens de zwangerschap? 't is maar dat ik weet wat mij te wachten staat smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld