Ben het allemaal zo beu

• Ben het allemaal zo beu

Mijn kinderen zijn het probleem niet. 🙄 Ik ben nu een goei 5j samen met men vriend. Hebben 2 prachtige kinderen waarvan de jongste 2 maanden oud is. Maar nu komt het. Eigelijk liep het al mis sinds men 1ste zwangerschap. Ik was ongepland zwanger. Maar hij troosde me. Ik dacht OK. Dan maar een baby. Ik had er altijd van gedroomd... Tot ik met hem samen was. Maar vanaf toen ging het ook serieus bergaf. Hij begon mij voor het minste uit te schelden. Kan gewoon nix goed meer doen. Uiteindelijk ben ik zelf degene die fout zit. Als hij bv te laat op werk is of te laat opgestaan. Krijg ik een hoop verwijten naar men kop. Bijt ik is van me af.. Heb ik een groot bakkes, arrogante smoel, ga ik ff graaf doen. Het komt erop neer ik mag dus nooit me' gedacht zeggen 😭 want uiteindelijk schuift hij alle schuld in mijn schoenen. Ik mag precies alleen maar ja knikken. Een nu ben ik het ja 3/4 van onze relatie echt beu. Ik wil van hem weg. Heb het intussen al paar x gezegd maar hij dreigt da hij de kinderen van mij wil afpakken.
    Hoe pak ik dit het beste aan? Ik kan nergens terecht.
  • Snap niet dat je dan toch aan een tweede begonnen bent. Of was de tweede ook ene ongelukje?

Er zijn een hoop instanties waar je terecht kan. Ik weet niet van waar je bent maar je staat er echt niet alleen voor. En dingen roepen zoals, dan pak ik de kinderen van je af, zijn pure dreigementen om angst te zaaien. Hij kan dat echt niet zonder bewijs te hebben dat je een slechte moeder bent, drugs gebruikt, etc.

Als je van hem af wilt moet stappen gaan zetten stap 1 is, wil ik dit echt. Is het antwoord ja, dan ga je kijken waar kan ik heen. Huurwoning optie? Urgentie aanvragen? Terecht bij vrienden, verre familieleden? Daarna zou je een scheidingadvocaat in de armen moeten nemen. Maar denk dat je eerst weg moet komen uit de situatie. En heb je echt niemand dan zijn er instanties die je kunnen helpen.
  • Hey!

Ivm je relatie ga ik me niet uitspreken. Maar hij kan je kinderen niet afpakken. We wonen hier in België en hier zijn wetten.
    Meestal kiezen ze voor co ouderschap. Maar dit ligt aan een aantal factoren. Hoe oud zijn de kindjes? Wonen jullie ver van
    Elkaar? Etc.. Ik zou zeggen ga eens naar een advocaat om u te bevragen, eerste consultatie is gratis.
    Schrijf u op voorhand alle vragen op zodat je niks vergeet.

Qua financieel helpen ze u ook goed. Als je geen recht hebt op een uitkering zul je wel moeten aankloppen bij het OCMW.

Veel succes!
  • Een narcist van een man? MIjn moeder heeft er ook zo eentje. Verschrikkelijk dus ik kan wel beetje inleven in wat je allemaal te horen moet krijgen.
    Enige dat ik weet bij zo'n mensen is dat hun gedrag eigenlijk voorkomt uit een veel te laag zelfbeeld. Hoe tegenstrijdig kan het zijn he...

Maar idd eerst goed gaan bevragen wat je kan doen en hoe het aan te pakken alvorens je de stappen ook effectief neemt.
    Dreigementen, meent hij het of niet, neem ze maar serieus moest ik jou zijn - ik zou bij zo iemand nooit uitgaan van het idee "het zijn maar dreigementen". Noteer ondertussen alles wat hij je verwijt, neem het op hoe hij je uitmaakt, ga al eens klacht neerleggen bij politie om verbale agressie te laten notuleren,... Bewijzen verzamelen zodat je sterk in je schoenen staat.

En idd er zijn veel instanties die je kunnen helpen. Overal gaan aankloppen en vragen stellen en dan gericht handelen.
    Niet zomaar in het wilde weg beginnen aanpakken. Zo zou ik het doen. Achter zijn rug zorgen dat je op alles voorbereid bent en dat hij dan maar afkomt met zijn dreigementen.

Succes en hou ons op de hoogte !
  • En weetje al wat je doet
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld