Bang voor derde zwangerschap omwille van ks

• Bang voor derde zwangerschap omwille van ks

Hey

Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we drie kindjes ideaal vonden en we denken er nog steeds zo over. We hebben 2 zoontjes, één van 2 en één van 4. De laatste tijd is het weer heel erg beginnen kriebelen voor een derde en mijn man is overtuigd dat hij er toch nog eentje bij wil. Ik ben dat ook maar ik blijf toch twijfelen omdat ik zo bang ben voor een derde ks en de risico's die daaraan verbonden zijn. Ik heb uit mijn omgeving al een aantal verhalen gehoord over moeders bij wie het litteken scheurde en die bijna dood waren. Op een manier wil ik echt dat risico niet lopen, ik mag er niet aan denken dat mijn zoontjes zonder mama moeten opgroeien.. Maar langs de andere kant blijft er toch ook dat verlangen naar een laatste, derde kindje. Bij de ks van de jongste meldde de gyn me dat mijn baarmoeder er goed uitzag, er was weinig littekenweefsel en dat we dus voor een derde mochten gaan, maar dat stelt me niet bepaald gerust. Wat zouden jullie doen?
  • Hoi,

Ik ben een mama van drie zonen leeftijd 12j 8j 4j alledrie met een keizersnede, geen enkel probleem ondervonden, onze gyneco,oog had ons wel gezegt dat er best voldoende tijd tussen de kids zou zitten om een goede heling van de baarmoeder te hebben. Hij zei dat we minstens een jaar moesten wachten om aan de volgende te beginnen.

De dochter van een buurvrouw had dezelfde gynecoloog als wij en die heeft twee kids gehad met keizersnede op een tijdspanne van 15 maand en die heeft wel een groot risico gelopen op scheuren van het litteken van de baarmoeder, zij is dan ook de laatste maand in het ziekebhuis geweest voor de bevalling van haar tweede kind, zo zie je maar dat het soms aangewezen is de raad van de dokter op te volgen en niet steeds je zin door te drijven.

In jou geval zou ik me zeker niet laten tegenhouden en gaan voor een derde kindje

Groetjes christa
  • Hier ook 3 zoontjes met 3x ks. Eerste gepland, 2de spoed na lange arbeid inclusief persen, 3de spoed na korte arbeid (weeën en gebroken vliezen). Wij moesten ook minstens een jaar wachten, maar de 2de was er 20 maanden na de eerste. Bij de 3de hebben we wel langer gewacht (aantal jaren). Mijn 3de ks was veruit de makkelijkste van allemaal. Ik mag voor een 4de gaan, maar durf/wil niet meer om dezelfde reden als jij nu voor een 3de. Drie ks hoor je wel vaker en daar was ik niet zo bang voor!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld