bang voor 4de keizersnede

• bang voor 4de keizersnede

zal waarschijnlijk al wel ergens staan maar vind het niet terug.
    Ben zwanger van mijn 4de kindje, ben nu bijna 11 weken dus heb nog een tijd te gaan.
    Nu ben ik wat aant opzoeken geweest over een 4de keizersnede en het zijn niet allemaal goede dingen die ik tegen kom. Nu begin ik toch wat schrik te krijgen dat het echt serieus verkeerd kan gaan.
    Mijn vorige gyn heeft bij mijn 3de keizersnede gezegd dat ik niet nog 10 kinderen kon krijgen omdat ik erg veel verklevingen had. Heb hem nooit uitdrukkelijk gevraagd of het een probleem zou zijn omnog een kindje te dragen. Nu mijn nieuwe gyn zegt dat alles wel goed komt maar dat dit dan echt wel mijn laatste is, laat me dan ook steriliseren tijdens de sectio.
    Zijn er hier die zonder problemen 4de keizersnede hebben gehad?

Groetjes
  • Ik heb er 2 gehad ze zeiden tegen mij dat het bij iedere vrouw anders is
  • Ik heb er 3 gehad maar kort op elkaar en dat is niet zo goed doordat het litteken niet de tijd heeft gekregen om te genezen zoals het zou moeten.
    Ik had ook heel veel vergroeid littekenweefsel.
    Niet alleen daardoor (heb 4 probleemzwangerschappen gehad en 4 prematuurtjes) had de gynaecoloog toch gezegd het beter de laatste zwangerschap en keizersnede was.
    Als de gynaecoloog er problemen in ziet zal hij/zij dat ook zeker wel zeggen!
    Dat ze maar 4 sectio's doen is ook normaal.
  • Hey

Na mijn tweede kreeg ik een stop op nog een derde keizersnede omdat mijn litteken begon te scheuren tijdens de keizersnede. Na drie jaar elk jaar duidelijk te hebben gemaakt aan mijn gynaecoloog dat mijn kinderwens echt niet zomaar op stop gezet kan worden mocht ik onder voorwaarden een derde. Ik moest plat liggen vanaf 30 weken en op 36w4d werd mijn zoon gehaald.
    Tussen de eerste twee zat 6 maanden voor ik zwanger werd en dat was vast het probleem want bij mijn derde was alles perfect in orde en was er geen probleem voor een vierde afgezien van véél verklevingen.
    Binnen enkele weken (net geen 2 jaar na de derde) zal ik mijn vierde keizersnede krijgen. Deze keer zelfs later dan mijn tweede. Ik moest wel weer plat liggen maar deed dat door omstandigheden (nog) niet (nu ja ik heb dan ook drie kinderen 24/24 7/7 thuis waarvan ene peuterpuber sinister.gif ) Toch zag mijn gyn geen probleem bij de laatste controle en is er helemaal gerust in. Hij zei dat zolang er geen druk op de baarmoeder komt (weeën of veel harde buiken) er geen enkel probleem dat al zou ik mijn litteken zelf willen laten scheuren, dat echt niet kan.

Hij deed ooit al 6 keizersnedes bij iemand... Hij weet van ons kinderwens af en dat voor ons een vijfde niet is uitgesloten maar hij blijft daar heel realistisch in en zegt elke keer weer dat hij beslist op het moment dat hij de keizersnede doet en dan ziet hoe mijn lichamelijke toestand is. Hij wil me dan ook niet steriliseren op het moment van de keizersnede enkel en alleen omdat het al mijn vierde keizersnede zou zijn.

Ik zou dus gewoon echt op je gyn vertrouwen en als je zelf niet gerust bent dat zeker met je gyn bespreken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld