Babyborrel of niet? ...

• @drooms dat heb ik ook al gedacht.
    Bij ons gaat er ook veel te veel volk zijn op de babyborrel. We hebben al 70 kinderen van de volwassenen... We hebben zelfs twee zalen gehuurd , eentje voor de kids met een kidsparty en eentje voor de volwassenen voor te zitten en te drinken smile.gif
    En een groot bord met "DO NOT TOUCH THE BABY" .
    Daar heb ik toch wel wat bang van dat iedereen daar gaat aanzitten en zoentjes geven.
    Misschien moet ik een bordje maken met "You may touch but don't kiss"
    met laatst die foto te zien van dat kindje dat gestorven is door koortsblaasjes over heel haar lijfje... Ook omdat "vreemden" haar zoentjes hadden gegeven. Ik heb zelf last van koortslip en ik ben nu VEEL voorzichtiger !!!
  • Wij doen ook opnieuw een babyborrel. Totaal zitten we op 120 personen (incl. kinderen) als iedereen komt natuurlijk. Vorige keer was bijna iedereen aanwezig. Deze keer doen we een brunch met vaste uren ipv een "borrel" in de namiddag, met de bedoeling dat de mensen dan minder lang blijven hangen. We voorzien deze keer ook geen alcohol op mss een glaasje cava na, wat ook wel zal helpen om iedereen tijdig naar huis te krijgen.

Mensen die niet konden komen, zijn vooraf/achteraf effectief thuis geweest. Bij ons leeft dat nog erg onder familie en vrienden! Een babyborrel is vermoeiend, maar liever iedereen tezamen dan continue thuis. Dan geeft het ook niet dat het huis er eens rommelig bij ligt. Het zal al druk genoeg worden in heg begin!

Sommige (schoon)familie kwam in het ziekenhuis, thuis Ên op de babyborrel. Dat ging er echt over... Deze keer geen bezoek in het ziekenhuis, op ouders/broers/zussen na. En tussendoor zoveel mogelijk afschuiven tot de babyborrel. Heb ik nu al wel duidelijk gemaakt.
  • ik heb ook wel wat bang dat moest ik te vroeg bevallen dat er teveel tijd zit tussen bevalling en babyborrel en dat dus veel volk al gaat langsgekomen zijn thuis. En ik wil net een babyborrel om geen dubbele visites te hebben smile.gif
    Ik moet normaal 04/11 bevallen als alles goed blijft gaan. Met placenta preavia heb ik al verhalen gelezen van bevallingen op 28w tem 41w... dus spannend. Babyborrel is op 17/12.
  • @asil als je met een veel te vroeg geboren baby zit, ben je niet direct thuis en kan je geen bezoek ontvangen ook e. En als je dan thuis komt.hebben de meesten wel het verstand om jullie rust te gunnen.
    Hadden wij bij onze jongste een babyborrel geregeld in de 1ste 6 maand dan had die sowieso niet kunnen doorgaan. Hij lag constant in het ziekenhuis. Door wat hij had meegemaakt was hij heel gevoelig en een kleine verkoudheid kon voor hem al grote gevolgen hebben, dus bij hem is veel bezoek gewoon niet eens meer geweest maar kregen we gewoon veel stortingen en pakjes van de lijst. Eens hij groter en sterker was deed ik zelf mijn toer eens of ging ik eens langs met hem bij de grootouders als ik wist dat iemand die iets gaf bij hen op bezoek was.
    Komt wel allemaal in orde. Je moet het toch pakken zoals het komt e 😄😃.
  • Een goede vriend is ook vorige maand vader geworden en de babyborrel is eind augustus. Ook wij gaan tussendoor niet bij hun op bezoek, net omwille van de babyborrel, die zij uiteraard ook bewust georganiseerd hebben om bezoek thuis te beperken. Vind het dan maar logisch omdat te respecteren.

Enige wat mij deed twijfelen aan onze babyborrel, is het feit dat we dus een grote gemeenschappelijke vriendenkring hebben. We zullen dus velen al zien op hun babyborrel en dan nogmaals op de onze (1 oktober, dus een maand later). Maar uiteindelijk beslist om ons meisje gewoon niet mee te nemen! Ten eerste is het hun "moment", ten tweede zal ze dan 4 weken oud zijn en wil ik geen 100mensen die zich over de wieg buigen (nog wat vroeg) en ten derde zijn er ook uiteraard nog vrienden die niet gemeenschappelijk zijn (en onze familie uiteraard). We gaan dan alleen met ons zoontje, dat zal hij ook wel leuk vinden!
  • @Neuzeke ah ja . idd hopen dat mensen het verstand hebben dan om ons wat rust te gunnen indien vroeggeboorte. en het is inderdaad zo dat je het toch moet nemen gelijk het komt. wink.gif

@Sara21 dat begrijp ik. 4 weken is echt klein en mooi van jou dat je je vrienden hun moment gunt !
    (ik hoop dat je nu aan het bevallen bent! bigsmile.gif)
  • babyborrelplanner

Aan alle toekomstige of nieuwe ouders..

"My Babyborrel" is de reddende hand..

Babyborrel is toch de bedoeling dat het de mooiste 1e herinnering wordt van jullie kleine spruit, dat Jullie mee kunnen genieten, jullie wonder laten bewonderen door familie en vrienden..
    Zonder geloop of gedoe tussen de slaaploze nachten, voedingen en pampers door..
    Ik ben Nelly, gepassioneerd door decoratie, organisatie smile.gif.. en kwam zo tot het idee om babyborrel-planner te worden.
    Het vraagt enkel even de tijd om samen te doorlopen wat jullie wensen zijn.
    De rest mogen jullie aan mij overlaten, en ik zorg dat ALLES volgens wens klaar is om jullie gasten te verwelkomen. Handig toch ?
    Aarzel niet en neem contact op .. nelly.vandaele@telenet.be ( meer gedoe is dat niet smile.gif )

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld