Baby laat op zich wachten

• Baby laat op zich wachten

Hallo!

Ik ben ondertussen 40 weken + 4 dagen en nog steeds geen baby te zien. Mijn baarmoederhals is ondertussen wel volledig verstreken. En ik heb 1 cm opening (al 3 weken).
    Men spreekt nu van inleiden op 41 weken of op 41 weken + 3 dagen. Liefst zou ik de baby zoveel mogelijk kans willen geven om natuurlijk te komen. Maar ik hoor dat er risico's mogelijk zijn bij te laat bevallen.
    Hoe hebben jullie dat ervaren? Hoe kies je wanneer de baby komt? Of zou de baby toch nog natuurlijk komen?

Graag jullie ervaringen!
  • Hallo,

Allereerst heel veel succes met het aftellen! Het kan nooit meer lang duren nu he wink.gif

Bij mijn eerste ben ik ingeleid op 40w5d, vooral mijn man kon toen niet langer wachten... Woensdag waren we op controle geweest en daar is toen beslist om de volgende dag in te leiden. Waarom die dag... omdat mijn eigen gyn dan ook in het ziekenhuis aanwezig was en ik dus quasi zeker was dat zij bij de bevalling zou zijn. Het weekend erna was ze niet van wacht, dus als we zouden afwachten bestond de kans dat de bevalling in het weekend op gang zou komen en mijn gyn er dus niet bij zou zijn. Toen vond ik dat vrij belangrijk, maar nu zou dat voor mij geen reden meer zijn. Eigenlijk toen wel voornaamste reden: omdat mijn ventje geen geduld meer had.... tongue.gif . Hele mooie en snelle ingeleide bevalling gehad.

Bij de tweede ging het dezelfde kant op ...40w4d nog niets... en ik wou zo graag dat het vanzelf begon. Die dag op controle, ik was nog niet voor inleiding, maar weer idem: ventje kon niet meer wachten om zijn zoontje te zien love.gif . Ventje heeft gevraagd naar inleiding en er werd toen door gyn voorgesteld om 3d later in te leiden. Reden waarom ik ook 'toegegeven' had aan de inleiding is omdat de geboorte anders heel kort bij Sinterklaas zou komen en dat vond ik niet zo leuk voor het kindje. MAAR ik ben heel blij, die inleiding heb ik niet gehaald bigsmile.gif De nacht na die controle is mijn water gebroken en anderhalf uur later was ons zoontje er! Ook dit keer een hele mooie, zeer snelle bevalling en ik vooral heel blij dat het niet via inleiding moest!

Wij konden zelf niet zomaar beslissen wanneer er ingeleid zou worden. De gyn moest ook akkoord zijn dat een inleiding verantwoord was (een week eerder had m'n ventje al naar inleiding gevraagd bij de tweede, maar gyn vond dat daar toen nog geen reden voor was en wou afwachten). En als dan eenmaal beslist werd voor inleiding dan was het de gyn die zei: 'die dag kan dat'. Het was niet zo dat wij konden zeggen 'die dag kiezen we'.

Nogmaals veel succes! Je gaat je kleine wonder héél snel kunnen bewonderen nu! love.gif
  • Bij mijn oudste zoontje een inleiding gehad omdat wel mijn vliezen gebroken waren (5weken voor datum) maar dat er voor de rest niets gebeurde. Dus nadat ik een halve nacht, hele dag en nog eens een nacht in het ziekenhuis gelegen heb, hebben ze de volgende ochtend de inductie gestart. Uiteindelijk is de baby rond 16u geboren. Ik vond de inductie best wel zwaar, ik voelde gewoon dat mijn lichaam geforceerd werd. Gelukkig heb ik toen net na de middag een epi gekregen, waarna ik gewoon van pure vermoeidheid in slaap gevallen ben tot de gyn weer aan mijn bed stond en zei: benen omhoog en persen wink.gif

Ik had er na de vroeggeboorte van de oudste dus wel rekening mee gehouden dat ik bij nummer twee ook de 40 weken niet zou halen... maar ik haalde zelfs 40w +1dag... en nog bleek onze kleine spruit nog goed te zitten, toen op maandag mijn gyn mij het papier meegaf voor de inleiding op vrijdag (dag +10) heb ik naar mijn vroedvrouw gebeld, weer zo een inductie als bij de oudste zag ik niet zitten. Ze stelde voor om op woensdag (dag +8) 's ochtends langs te komen voor een sessie voetreflexologie. Niet dat ik eigenlijk geloofde dat dat er iets aan zou doen, maar bon, ik kon het evengoed proberen, anders moest ik twee dagen later toch naar het ziekenhuis... tegen 11u was ze klaar met de voetreflexologie, tegen 12u begon ik buikpijn te krijgen en om 16.30u was ons zoontje er wink.gif Vlotjes. En tegen mijn eigen verwachtingen in, zelfs gewoon thuis. Geen epi dus, waardoor de geboorte op zich natuurlijk wel veel pijnlijker was, maar stukken minder afmattend dan van 's morgens half acht de weeënopwekkers in je lijf gepompt te krijgen...
  • Merci voor jullie reacties! Vandaag controle gehad, 2 cm opening en slijmprop verloren! Ik hoop dat het nu snel kan gaan, want anders word ik vrijdag ingeleid.

Voor wie ook een slijmprop verloor, hoe lang erna kregen jullie weeën?
  • @roserose: oh zo spannend! Ik gok erop dat je morgenavond spontaan in arbeid schiet 😀. Duimen maar!!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld