afvallen na de bevalling

• afvallen na de bevalling

Dag allemaal,

Ik weet dat het misschien raar gaat klinken, maar ik zit met het volgende...

Voor de zwangerschap van mijn zoontje woog ik 71 kg. Helemaal tevreden mee! Tijdens die zwangerschap ben ik zo'n 18 kg bijgekomen maar die gingen er, op de laatste 3 kg na, heel vlotjes af. Dan ben ik terug beginnen werken, de laatste 3 gingen er af en plots ging ik maar door met afvallen zonder dat het mijn bedoeling was. Ik ben op 61 gestopt, omdat ik toen weer zwanger werd. Dus ik was toen 10kg te veel afgevallen. Tijdens de nieuwe zwangerschap opnieuw bijgekomen tot zo'n 17 kg, en die zijn er, na 2 maanden weer bijna af. Ik bleef eventjes steken op nog +8 kg, maar daar had ik dus zeker vrede mee. Maar nu merk ik dat het opnieuw naar beneden aan het gaan is. Ik voel me er niet zo goed bij, kreeg toen bij zoontje ook enorm veel reactie, terwijl het dus onbewust gebeurt. Ik blijf goed eten en heb mijn schildklier ook laten controleren. Daar was niets mis mee.

Nog mensen die hier ervaring mee hebben? Of tips om toch op gewicht te blijven?

Merci!
  • Prima toch als je gezond bent!

Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook 18 kilo bijgekomen. Mijn dochter is nu 9 maanden en alle kilo’s zijn nog steeds niet verdwenen. Nu zit dat er niet aan te komen ook want ik ben onverwacht, maar heel gelukkig, weer zwanger. Hopelijk kan mijn lichaam zich na de geboorte van ons tweede kindje wel weer aanpassen naar mijn gewicht van voor ik zwanger was en er mogen best wat meer kilootjes af, zoals bij jou. Als je je goed voelt, zou ik mij daar trouwens niet al te veel zorgen in maken. Je zal gewoon een andere manier van leven gevonden hebben, waar je je goed bij voelt. Prima toch zo?
  • Dank je wel voor je reactie!

Maar ik wil juist niet afvallen, er mag gerust wel wat blijven plakken, want ik ben TE VEEL afgevallen na eerste zwangerschap. Zo gelukkig ben ik daar niet mee helaas...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld