3de kindje, vaak vroeger bevallen?

• 3de kindje, vaak vroeger bevallen?

Hallo,

Ik ben momenteel 21 weken zwanger van ons derde kindje.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik op 29 weken opgenomen met (soms) pijnlijke harde buiken die om de 5 min kwamen. Gelukkig is alles opnieuw stilgevallen met een infuus met wee├źnremmers en rust.
    Tweede zwangerschap van in het begin veel moeten rusten en uiteindelijk nergens last van gehad. Ingeleid op 40w6d.
    Nu heb ik sinds een week alweer heel veel last van harde buiken, vooral 's avonds en na het opstaan. Ik hoor langs alle kanten rond mij dat derde kindjes meer kans hebben op een vroeggeboorte, en ik begin me wat zorgen te maken omdat ik nu ook alweer last heb van harde buiken.
    Volgende week moet ik sowieso op controle bij de gyn, dus zal ik het zeker vragen, maar ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn?

Alvast bedankt!
  • Ik denk dat toch wel afhangt van veel factoren hoe je zwangerschap veloopt n of ze het kunnen uitstellen zoals je al zei met weeenremmers enz.
    Denk niet dat echt te voorspellen is maar als je last hebt dat je er wel rekening mee moet houden.
    Ik heb 3 prematuurtjes en dat hadden ze wel voorspeld net zoals ik nu bij mijn 4e ten langste maar 36weken mag dragen.
    Veel succes en dat je nog lang mag dragen er is geen betere couveuse dan de buik he smile.gif
  • Neen hoor, helemaal geen verband tss hoeveelste kindje en vroeger bevallen.
    Hier was derde zelfs overtijd terwijl tweede te vroeg was.
  • Bij men derde al harde buiken en voorweeen vanaf 25 weken en nog een week overtijd gegaan goofy.gif
  • Alle drie mijn kindjes zijn een week na uitgerekende datum geboren.
    Het verschilt gewoon per zwangerschap denk ik.
    Wat wel is dat de bevalling op zich vaak sneller gaat bij een derde, maar zelfs dat is niet altijd waar.
  • Hallo

Hier is de oudste op 38w geboren de 2 de op 38,4weken en ons meisje van 6weken op precies 40weken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld