Wanneer geboortelijst neerleggen ???

• Heb even een vraagje, vanaf welke maand kan je een geboortelijst leggen ?

Ben nu 17 weken zwanger en de hele familie vraagt ons nu al wat we nog moeten hebben voor onze kleine spruit.

Aangezien dit voor ons allemaal nieuw is heb ik daar echt geen idee van !

Gr,
    Taschatje xxx
  • Ik weet niet precies vanaf wanneer het kan, maar de meeste winkels vragen om de lijst 2 ? 3 maanden voor de geplande geboortedatum te leggen. Dan ben je zeker op tijd en heeft de winkel tijd genoeg om alles te bestellen. Op sites en in catalogussen van babywinkels vindt je meestal een lijst met wat je zoal nodig hebt.

Als je familie nu al vraagt wat je nodig hebt zou ik daar zeker op ingaan, en al een lijst leggen.

Ik heb een lijst bij dreambaby. Ik heb hem volledig op hun website samengesteld (in de meeste winkels doe je dit samen met een verkoopster die je de hele winkel wil aansmeren). Enkel kleding staat niet op de site, maar ik geef er zoiezo de voorkeur aan geen kleding of speelgoed op mijn lijst te zetten (dat kopen mensen zoiezo liever en dan blijven de praktische dingen liggen).

Het handigste aan de lijst bij dreambaby vind ik dat je deze zelf zo vaak als je wil kan aanpassen, dingen toevoegen of verwijderen, en dat je geen enkele verplichting hebt om nadien iets aan te kopen.
    Voorbeeld 1: Stel, je hebt een park op de lijst maar opeens kan je er eentje lenen van een familielid of staat hetzelfde park in een andere winkel veel goedkoper. Dan kan je het park met ??n klik van je lijst halen.
    Voorbeeld 2: Bij het afsluiten van je lijst zijn een aantal dingen nog niet gekocht. Dingen die wij dan niet meteen nodig hebben vb. reisbedje wanneer we niet meteen op vakantie gaan, eetstoel want ons kleintje kan op dat moment nog niet zitten, autostoel vanaf 9 of 12 maanden,... kopen we dan niet meteen. Is voor ons handiger om de kosten een beetje te spreiden.
  • Hoi,

Ik had men lijst gelegd op 6 maanden zwangerschap. Sommige stukken die je kiest, moeten besteld worden en er is dikwijls een levertijd van 8 weken.
    De stukken die niet verkocht waren, moesten we niet kopen, enkel de kledingstukken en speciaal bestelde artikelen zoals kinderkamer en wandelwagen wel.
    Nog veel succes met je zwangerschap!

Groetjes
  • Er wordt aangeraden je lijst rond 28 weken zwangerschap aan te leggen! Sommige zaken dienen besteld te worden en de leveringstermijn kan 12 weken zijn, vandaar.....

succes upset.gif
  • hallo iedereen,

ik ga mijn lijst leggen op 10 september. ik ben dan 6 maanden ver.

mijn lijst zal bij premaman gelegd worden en ook via het internet te zien zijn. dit om verre familie ook de gelegenheid te geven om iets te bestellen.

bij mij vraagt ook iedereen wanneer ligt je lijst nu. daarom hebben we ook beslist op 6 maanden.

bij premanan is er nadien ook geen aankoopverplichting aan de spulletjes die niet gekozen zijn. je krijgt ook op alles wat verkocht is 10 procent (dus een bon die je een jaar kan gebruiken). ons bedje en commode gaan er ook opstaan om zo meer procent te krijgen al zijn deze al eerder aangekocht.

groetjes en veel succes met het leggen van de lijst
    wendy
  • Wij gaan onze geboortelijst rond 18 september leggen. Ik ben uitgerekend voor 11 januari. Het kan zeker geen kwaad om goed op tijd te gaan aangezien de leveringstijd door de feestdagen wel eens kan oplopen. We zijn nog wel serieus aan het twijfelen waar we onze lijst gaan leggen. De keuze gaat tussen Boboli in Brasschaat en Pistache in Schoten. We dachten ook aan Annechien in Brasschaat maar deze hebben we ondertussen al zo goed als uitgesloten. Iemand ervaring met deze winkels? Of een ander voorstel? Voor ons is het belangrijk dat de lijst online kan gezet worden en toch ook wel de persoonlijke service en vriendelijkheid.
  • Best dat je idd wel je lijstje een 12 weken op voorhand gaat vastleggen,
    ik werk zelf ook in een grote babywinkel (bambolino-paradisio)
    en het is soms zoals saar zei dat je wel degelijk 12 weken moet wachten als er iets besteld moet worden.
    als er nog vragen zijn ofzo ik wil jullie best helpen,
    ook ivm prijs/kwaliteit van bep. zaken wink.gif

groetjes
  • ik heb altijd gehoord dat je deze vanaf 6 maand al mag leggen, zo ben je op je gemak ,is alles aanwezig tegen dan,kun je iets dat je vergeten bent er nog op zetten ,
    + als je je kinderwagen ook op die lijst zet heb je terwijl al daar ook 10 procent van.

een aanrader vind ik toch is al vanaf het begin van je zwangerschap nadenken over al wat je nodig zal hebben voor je baby ,...en zoveel mogelijk op de lijst zetten,want het meeste wat je niet krijgt zul je toch nodig hebben,en zelf kopen. bigsmile.gif
  • Hoe doen jullie dat dan met spulletjes die je voor je bevalling al klaar wil hebben? Onze lijst ligt bij Dreambaby en daar zeggen ze dat je die spullen best zelf aankoopt, omdat de levertermijn lang kan zijn (en je kan toch moeilijk zonder luierkussen, bedje, enz de eerste weken??)
  • @ Lieveke,
    het is inderdaad interessant om vooraf de echt nodige spulletjes reeds te kopen want kan je het je voorstellen als je thuiskomt dan nog allerlei dingen moet uitpakken, klaarzetten enzo?

Ik denk dat je ook meer op je gemak zal zijn!
  • Van spulletjes die je zeker nodig hebt kan je ook altijd vragen dat je (dichte) familie die koopt. Mijn familie vroeg op voorhand of er dingen waren die zij konden kopen (best wel dat je eerst hun budget weet, dat je geen dingen gaat vragen die ze niet van plan zijn te kopen)
    Van mijn ouders hebben we meubeltjes gekregen (die hebben we dan inderdaad wel op voorhand ge?nstalleerd), van mijn schoonouders wandelwagen/buggy, van mijn zus maxicosi, van mijn man zijn broer verzorgingskussen+overtrek+voetenzak maxi-cosi. Een vriendin van mij is (zonder het haar te vragen) de laatste dag dat ik in het ziekenhuis lag naar de winkel waar onze lijst lag gegaan en heeft alle kleine spulletjes die je dadelijk nodig hebt, gekocht.

Ik weet niet hoe dat bij Dreambaby zit: bestellen ze de spulletjes daar pas als ze effectief gekocht worden? Bij ons lag alles in de winkel en wat niet gekocht werd, hoefden we ook niet te nemen als we niet wilden. Als er dan echt iets zou zijn wat je mee naar huis wil, maar wat je bezoek nog niet in het ziekenhuis heeft gebracht, kan je het zelf nog gauw gaan kopen.
  • Bij Dreambaby worden ze besteld op het moment dat iemand ze koopt. De bestelling duurt ongeveer 5 dagen voor je de spullen kan afhalen. Maar mensen lopen natuurlijk niet direct naar de winkel h?. We gaan de kleine spulletjes zelf op voorhand kopen (bv luierkussen enzo) en aan de ouders al op voorhand wat grotere spullen (bv maxi cosi) vragen. Ik vind het alleen zo raar: cadeautjes gaan vragen terwijl je kindje er nog niet is! En er verdwijnen dan al heel wat spulletjes van de lijst, wat ook wel jammer is.
  • Hallo,

Voor Levin hadden we geen lijstje, maar een luierrekening. Nu hebben we wel een lijstje gelegd.
    Tussen dreambaby en premaman hebben we dan uiteindelijk voor premaman gekozen. We hebben daarvoor gekozen omdat sommige mensen toch liever zien (aanraken) wat ze kopen, bij dreambaby ligt dat iets moeilijker vind ik (persoonlijke keuze)...
    Ze vertelden me dat ik het lijstje het beste kon leggen tegen eind augustus (ben uitgeteld voor november)
    Via het internet kunnen de mensen ook bestellen, je krijgt 10% op het verkochte bedrag, mensen kunnen ook cadeaubons kopen. Je bent enkel verplicht de grote stukken (die ze moeten bestellen zoals buggy, kamer) achteraf te kopen...

Groetjes
  • Hey,

Ik ga mijn lijst nu woendag leggen bij Annechien in Brasschaat.
    Ik moet half december bevallen.
    Ze zeiden dat dat niet te vroeg was omdat ik ook een aantal grote dingen op de lijst ga zetten die nog besteld moeten worden.
    Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld