Tandembuggy of fietskar/buggy ?

• Tandembuggy of fietskar/buggy ?

Hallo,

Ik heb 2 zoontjes (1,5j en 2 maand) en wil graag met hun alleen op stap kunnen (kleine boodschap in winkel, wandelen, speeltuin)

We twijfelen wat we best kopen, een tandembuggy (heb eentje gezien van topmark) of een fietskar die je ook als buggy kan gebruiken.

We zouden ook graag 3 kinderen willen met de tijd (nog 2tal jaar wachten). Dus ik weet niet goed wat te kopen naar de toekomst.
    We hebben ook een Plooibuggy (quinny) en draagzak liggen (maar combinatie vind ik niet ideaal, zeker niet bij warm weer en als baby nog zwaarder zal worden).

Wat zijn jullie ervaringen ? Of als jullie een alternatief advies hebben.

Groetjes
  • Proficiat elaria.
    Alles goed verlopen. Niet te veel opa en oma zorgen meer gehad?

Wij hadden een top mark duo wagen (achter elkaar).
    Niet te duur en wel handig.
    Mijn zus heeft dan weer een fietskar (was bij ons destijds nog zoveel keuze niet in) en daar zitten haar kindjes ook heel goed in.
    Als je nog 2 jaar zou wachten voor een 3de, dan moet de oudste al niet meer in een buggy zitten.
    Fietskar zal je langer kunnen gebruiken.
  • Dag Neuzeke,

Bedankt smile.gif. Goh, er wordt toch nog veel verwacht door de schoonfamilie en er is wat onuitgesproken spanning, sinds ik grenzen stel.
    Maar mijn man beseft nu wel hoe belangrijk het is om voldoende gezinstijd alleen te spenderen, en volgt mij. Dat is het belangrijkste, dan ben ik maar niet langer de super schoondochter smile.gif

Fietskar lijkt mij leuker, omdat je er meer aan hebt. Alleen ben ik wat bezorgd omwille van de breedte, geraak je daar mee door een gangpad in een winkel of in een tea-room (idem met tandembuggy). Ik ging vaak op stap met mijn oudste, naar de bib, speeltuin, kort naar de Hema bv.
    En soms heb ik bezoek van een vriendin of familielid, dan zou ik ook graag met hun even weg kunnen.

Of kan je nergens naar toe met 2-3 kinderen, en zit ik vast gekluisterd aan huis? Ik heb liever de harde waarheid dan een onnodige aankoop.
    En valt dat mee om in de auto op te bergen tandem/fietskar ? We hebben een ruime koffer.
    En tot hoelang zit een kind in de buggy ? Mijn oudste wandelt heel graag en zit niet graag meer in de buggy, maar hij kan ook geen uren wandelen.
    Bv. Binnenkort doen we een daguitstap naar de zoo, ik kan geen 2 buggies duwen voor als hij moe wordt...

• Wij hebben een fietskar voor 1 kindje, omdat een dubbele niet door een normale voordeur kan. Ik vrees dat het dus ook moeilijk wordt om daarmee een winkel binnen te gaan (het Kruidvat met een gewone buggy is al horror, laat staan een dubbele fietskar). Qua opplooien vind ik dat ook niet zo heel praktisch, zeker niet in vergelijking met een simpele plooibuggy. Het plooit ook best groot op.

Wij hebben nooit een dubbele buggy gehad, onze oudste was 2j 3m toen de jongste geboren werd. Ik ging met hen twee alleen op stap, met een buggy waar ze vanaf de geboorte al in mogen en een draagzak. De peuter stapte zelf, of de baby ging in de draagzak (ook in de zomer, ja). Ik heb nog even getwijfeld over een buggyboard maar daar dan toch vanaf gezien en nooit gemist. Misschien is dat wel iets voor jou? Zo'n board is snel bijgekocht als blijkt dat je het toch nodig hebt.

Oh, en we hebben ook een bolderkar. Eens de baby deftig kan zitten, is dat echt handig: alle rommel in de kar en de kinderen erbij. Je kan dat nog lang blijven gebruiken om vb alles mee naar het strand of pretpark te nemen (zelfs met tieners heb je nog veel rommel mee te sleuren wink.gif ).

• @austen:

Zo n board ken ik, maar zou hier niet helpen denk ik.
    Mijn zoontje zou daar nooit braaf op blijven zitten, en als ze echt moe zijn kan je daar toch niet comfortabel op rusten ...

Bolderkar heb ik ook al aan gedacht, gezien we toch 3 kinderen willen en idd voor het gerief.

Maar daar kan je toch helemaal nergens mee naar toe ? Tenzij alleen de zoo/pretpark, strand.

Winkels/tea-room enz. Niet allezins. Maar ik denk idd ook niet met 2 buggies of een tandembuggy

Conclusie, vanaf 2 kinderen is niks nog simpel ha.
  • Maar naar een tea room of winkels ga ik ook nooit met een buggy? Naar een team room stapt de kleuter zelf, en shoppen (kledingwinkels?) doe ik echt niet met 2 kinderen. Evt snel een Orchestra of Brantano ofzo, en daar is een speelhoekje voor de kleuter, baby kan in de gewone buggy. In de supermarkt zitten ze beiden in het karretje.
  • Hier zelfde "probleem"
    Onze grote dochter zal 1j10m zijn wanneer de zus geboren wordt.

Wij hebben toen er zelfs nog geen sprake was van een tweede, een dubbele fietskar gekocht. Kan super veel in met een kind smile.gif + als er eens een vriendinneke mee naar huis moet van school kan die er ook bij smile.gif
    En nu komt het ook wel handig uit want in de fietskar kan je baby2 ook leggen mits een "nestje".
    Wij gebruiken de fietskar als buggy wanneer we gaan fietsen en we moeten nog een stukje wandelen ofzo maar echt als buggy niet. Ik denk dat die fietskar ook de bolderkar wel wat kan vervangen op termijn. Hoewel ik ook wel fan ben van bolderkarren smile.gif

Wij hebben nu toch ook een tweedehandse dubbele buggy gekocht (70 euro) (achter elkaar) just in case ik toch met de twee meisjes alleen op stap wil en baby2 wil niet graag in draagzak. (wat ik nu nog niet weet)

Verder hebben we dus ook een draagzak (eentje voor de grote zus - gekocht bij haar geboorte maar nauwelijks gebruikt) en nu heb ik ook tweedehands zo een doek gekocht voor baby2.

Wij hebben ook nog een goedkope plooibuggy voor 1 kindje (om op reis te gaan enzo - als die stuk gaat in het bagageruim is dat geen grote ramp - kostte nieuw ook "maar" 70 euro en weegt veel minder en neemt minder plaats in in de koffer) en we hebben een stevige buggy voor draagmand en maxicosi op te zetten voor wanneer baby2 echt nog baby is.

Mijn motto is ... tweedehands.be ! smile.gif

Dat loopplankje gaan wij ook niet doen, of mss op de lijst zetten. Maar denk dat ze bij hun 2j nog wat te jong zijn ook om daar echt veel nut uit te halen en te vermoeiend voor hen.

Ik denk dat ik in het begin vooral goedkope plooibuggy ga gebruiken en draagdoek als ik te voet naar de bakker wil.
    Als ik verder weg wil met wat meer wandelen dan zal het toch de dubbele buggy worden denk ik. (Ik ga die tweedehandse waarschijnlijk terug verkopen, heb een andere gezien op mamaloesbabyshop.nl voor "maar 240 euro" en die vind ik veel leuker )
    Ik heb al zoveel bespaard op andere dingen dat ik denk 'foert ik mag een toffe dubbele buggy op de lijst zetten'
  • Meerlingwagen super handig

Wij hebben zelf een jaar geleden een meerlingwagen (two by two) gekocht en zijn super tevreden!
    We hebben een vrij grote koffer, dus hij gaat makkelijk overal mee naartoe. Dit weekend waren we nog aan zee met een bevriend koppel, we hadden nog een plekje over dus kon hun dochter makkelijk mee in de wagen. Dan is het alleen nog beslissen wie er moet duwen.

Als we echt ergens binnen gaan of voor korte afstanden laten we de wagen ook gewoon in de auto of thuis. MAar die momenten dat je hem kan gebruiken zijn wel super fijn. We hebben hem gekocht op een fabrieksverkoop in kontich, dus hebben wel heel wat kunnen uitsparen. De meeste modellen kosten wel wat.
  • Ik heb er eens over nagedacht en het zal toch een tandembuggy worden.

Bedankt voor de reacties !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld