Probleem geboortelijst Dreambaby

• Ik heb via internet een geboortelijst bij Dreambaby aangelegd voor mijn tweede kindje omdat ik de vorige keer daar echt tevreden over was. Nu was ik gisteren in Dreamland om nog wat extra spulletjes op de lijst te gaan zetten, onder andere wat speelgoed voor de oudste. Nu blijkt dat dit niet mag. Duplo mag niet, playmobil enkel 1.2.3, zelfs puzzels en babyboekjes mogen niet. Enkel de boekjes die online in de shop staan.
    Ik heb hier al meermaals gelezen dat vele mensen dit hier wel konden. Ik vind het echt jammer dat dit niet kan. Ik weet dat er veel mensen iets kleins voor de oudste zullen willen kopen, dus ging ik wat kleurboeken, puzzels, kleine duplo enz. op de lijst zetten zodat ze niet met allemaal dingen afkomen die we al hebben of waar hij niet in geïnteresseerd is. Hoe zit dit bij jullie?
  • Zou het een oplossing zijn om je lijst in Dreamland te leggen ipv Dreambaby. Ik dacht dat je dan zowel DB als DL-artikelen op lijst kon zetten.
    Eventueel navragen in een Dreamland-winkel?
  • Denk dat L. gelijk heeft en dat er een verschil is tussen Dreambaby en Dreamland.
    Wij hebben onze lijst aangelegd in een Dreamland winkel en hebben thuis via de site nog aangevuld.
    Maar er zijn bepaalde dingen die je via die site niet kunt op je lijst zetten en via de Dreamland-winkel wel.
  • Dat is vreemd, welke dreambaby is het? Wij hadden allebei onze lijsten in Dreambaby Kuurne. Bij de geboorte van onze jongste meid wilden we ook graag wat speelgoed van dreamland erop zetten, met dezelfde reden als de topicstartster. Dat was helemaal geen probleem, we hebben er zelfs grote dingen opgezet: fiets met helm en bel, glijbaan en een zwembadje.
    Dat was wel vorig jaar, misschien zijn ze onlangs gaan veranderen daarin misschien....
    Je kan altijd eens bellen naar de hoofdzetel van dreambaby en het daar eens navragen...
  • Het is Dreamland in Brugge en daar heb je een Dreambaby afdeling. Dus het is niet zo dat het een afzonderlijke Dreambaby winkel is. Ik had er net voor gekozen om nog een lijst te leggen daar omdat ik dacht dat je er ook spulletjes voor een ouder kindje kon opzetten. Niet dus... alvast niet in Brugge. Ik denk dat ik toch eens een mailtje zal sturen naar de hoofdzetel.
  • Ik ga bij Dreamland en Duplo, boekjes, ... kan bij ons wel.
    Enkel buitenspeelgoed (speelhuisjes) kon niet.
    Idd eens navragen!
  • Ik heb op onze geboortelijst, zelfs speelgoedauto's enz kunnen zetten voor mijn petekindje van 4jaar. ze hebben daar nooit een probleem van gemaakt.

Mijn lijst was aangemaakt in dreambaby gent, en hebben deze spullen op de lijst gezet in dreamland lochristi. maar wel direct meegenomen.
  • is heel recent gewijzigd.
    Bij de geboortelijst van Ineke stonden vb die boekjes er wel nog op. Mijn zus wou die op de lijst van haar tweede zetten en het mag niet meer. enkel nog echt baby gerief en speelgoed tot twee jaar
  • In Roeselare kreeg ik de mededeling dat het eigenlijk niet meer mag (omdat sommige mensen op den duur een halve speelgoedwinkel op hun lijst zetten), maar ze laten het hier voorlopig wel nog toe (er komt een nieuwe dreamland-vestiging en vanaf dan zou het gedaan zijn).

Dus ik denk wel dat ze naar een volledige opsplitsing gaan, de ene vestiging blijkbaar wat sneller dan de andere.
  • hier zeiden ze ook 1 of 2 stukken speelgoed staan ze toe, maar meer niet.
    Meteen meenemen kon ook, dan wilde ze het hier er ook wel ff opzetten.

groetjes!
  • Jammer dat ze dat dan niet op de website staat. Het is weer typisch dat door mensen die het systeem uitbuiten, andere mensen die het goed bedoelen weer gestraft worden. Nu ja, het is nu blijkbaar zo. Ik heb wel een mail gestuurd naar de hoofdzetel dat ze dit wel hadden mogen vermelden.
  • Vorig jaar een lijst gelegd in Dreamland Gent en daar mocht het wel.
    Ik had toen een paar Thomas treintjes voor grote broer erop gezet.
    En omdat broer een maand na de geboorte verjaarde hebben we nog wat extra speelgoed erop gezet. oa de Vsmile motion
  • Wij hebben nu ook voor de 2e keer een geboortelijst bij Dreambaby (onze winkel is van Dreamland met een DreamBaby Corner). Ik heb zelfs de kerstcadeaus voor mijn neefjes en nichtjes op de lijst gezet: ben gaan winkelen in de Dreamland, heb de spulletjes (die duidelijk voor oudere kindjes zijn) op de lijst laten zetten en meteen betaald en meegenomen. Was geen enkel probleem! Het scheelt dus misschien van vestiging tot vestiging.
  • Wij hebben ook onze geboortelijst bij Dreamland gelegd (zoontje geboren half september) en tegen ons zeiden ze dat 'alles wat je in de winkel kan vinden, behalve de elektronica' op de lijst kan gezet worden.

We hebben dan natuurlijk speelgoed voor zn sinterklaas-kerst-nieuwjaar ook op de lijst laten zetten en meteen zelf meegenomen. Maar dat was allemaal geen enkel probleem...
  • In Brugge is het dus niet zo. Heb nog eens mail gestuurd naar de hoofdzetel en die vertelden mij ook dat het echt enkel babyspeelgoed mag zijn. Blijkbaar zijn ze in andere winkels daar wat soepeler in dan hier. Jammer. Zelfs boekjes en zo kunnen niet. Terwijl ik die echt wel voor de baby zou kopen en niet voor mijn 2-jarig zoontje. Dus ja, ik wil dan toch als tip meegeven dat je je eerst eens goed informeert of dit nog kan. Want anders ging ik waarschijnlijk geen geboortelijst meer gelegd hebben. Eigen schuld, dikke bult.
  • kan je met je lijst niet naar een andere dreamlandwinkel gaan?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld